مجله

برای مواد شوینده چه ظروفی مناسب می باشند؟ + مزایا و معایب هر کدام از انواع ظروف

ظروف مناسب مواد شوینده

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که ظروف مناسب مواد شوینده چیست؟ ما به طوری روزمره از مواد شوینده مختلف استفاده میکنیم و یا تعداد زیادی از آن ها را در هایپرمارکت ها یا سوپر مارکت ها مشاهده میکنیم. اما آیا تا باحال هیچوقت با خود گفته ایم که چرا این مواد در ظروف پلاستیکی نگهداری میشوند؟ یا اصلا ماده اصلی این ظروف چیست؟ یا اصلا جنس ظروف از اهمیت خاصی برخوردار است؟ ما اینجا هستیم تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. پس اگر شماهک جز آن دسته از افرادی هستید که این سوالات در ذهنتان نقش بسته است و یا به واسطه رشته تحصیلی یا شغلتان در این صفحه هستید تا انتهای مقاله با میثم دارو پلاست باشید. امیدواریم از این مطالب بهره کافی ببرید.

 

ظروف شوینده چیست؟

اما ظروف مناسب مواد شوینده چیست؟ ظروف شوینده، ظروف پلاستیکی هستند که از آن ها برای نگهداری و بسته بندی مواد شیمیایی مختلف استفاده میکنند. این ظروف عموما از یک سری مواد پلاستیکی مقاوم ساخته شده اند که دارای دربی محکم برای جلوگیری از نشت و یا ریختن مواد درون آن است. این ظروف دارای یک سری ویژگی ها است که در اینجا بدان میپردازیم:

  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: ظروف مواد شوینده از یک سری مواد خاص تشکیل شده اند که در مقابل مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان میدهند و واکنش نمیدهند.
  • درب محکم: ظروف مواد شوینده دارای دربی محکم هستند که از نشت و هدر رفتن مواد شوینده جلوگیری میکنند.
  • مقرون به صرفه بودن: ظروف مواد شوینده از نوعی پلاستیک ارزان تشکیل شده اند و باعث پایین آمدن قیمت نهایی محصول میشود.

 

ظروف برای مواد شوینده

 

بسته بندی مناسب مواد شوینده

در این بخش به ظروف مناسب مواد شوینده میپردازیم. یکی از بهترین مواد برای تهیه ظروف مواد شوینده مایع استفاده از ظروف پلاستیکی پلی اتیلن و انواع بطری پلی اتیلن است. این محصول دارای وزن بسیار کم و مقاومت مکانیکی بسیار بالایی است. از طرفی نگهداری و حمل و نقل مواد شوینده در این ظروف کار بسیار آسانی است بنابراین این ظروف میتوانند انتخاب بسیار مناسبی باشند. از طرفی ظروف پلی اتیلن دارای قیمت بسیار پایین و مناسبی هستند و برای تولید انبوه کاملا مناسب هستند.این مواد در برابر آب و مواد شیمیایی واکنش نشان نمیدهند و در برابر شکستگی و خرد شدن بسیار مقاوم هستند. این محصول دارای ساختاری شبیه به شیشه است پس در مقابل باکتری ها ایمن میباشد. پس میتوان از سالم ماندن مواد مایع شوینده در این ظروف اطمینان حاصل کرد.

 

ظروف مناسب مایع ضدعفونی کننده

در این بخش از مطالب ظروف مناسب مواد شوینده به ظروغ مناسب مایع ضدعفونی کننده میپردازیم. مواد ضدعفونی کننده موادی حساسی و پرواکنش در مقابل نور، حرارت و مواد شیمیایی هستند. علت این امر در آن است که این مواد ضدعفونی کننده خود از مواد شیمیایی بسیار حساسی تشکیل شده اند که میتواند و سایر مواد موجود در اطراف خود واکنش نشان دهد. اما حال سوال اینجاست که ظروف ضدعفونی کننده از چه موادی ساخته شده اند. درواقع این ظروف از نوعی پلی اتیلن مقاوم در مقابب نور و حرارت ساخته شده اند. این ظروف دارای رنگ مات بوده تا اگر در مقابل نور و حرارت قرار گرفت آسیبی نبیند. لازم این ظروف عاری از هرگونه مواد آلوده کننده باشد. چرا که ممکن است همین آلودگی ها با مواد داخل ظرف واکنش دهد و ترکیبات مواد ضد عفونی کننده را تغییر دهد.

 

بطری های مناسب مواد شوینده

 

خرید بطری مواد شوینده

حال که دانستیم ظروف مناسب مواد شوینده چیست؟ لازم است بدانیم که این ظروف را از کجا تهیه کنیم. همانظور که گفته شده هر نوع ماده شوینده ای دارای بطری خاص خود است. پس خرید این بطری ها نیاز به قدری تخصص دارد. از طرفی ما باید برای تولیدات خود این بطری ها را از مراکز معتبر خریداری کنیم. در همین راستا وب سایت های مختلفی وجود دارند که تولید کننده بطری های مواد شوینده هستند. این تولید کنندگان به طور تخصصی برای هر محصولی بطری مخصوص به خود را تولید و به دست مشتریان میرسانند. به جز وب سایت ها یک سری مراکز هستند که به صورت سنتی محصولات خود را به فروش میرسانند که در این شرایط لازم است شما به صورت حضوری برای خرید اقدام نمایید. تولید کنندگان بطری های مواد شوینده را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به دست مشتریان میرسانند.

 

بیشتر بخوانید : انواع بطری پت را بشناسید.

 

انواع ظروف مواد شوینده

در این بخش به معرفی انواع ظروف مناسب مواد شوینده میپردازیم.

  • بطری های پلاستیکی: بطری ای پلاستیکی یکی از معمول ترین نوع بطری ها بوده که از پلاستیک شفاف تشکیل شده اند. این بطری ها به منظور مشاهده میزان مواد درون آن ها تهیه میشوند و در میان مردم محبوب هستند.
  • قوطی های پلاستیکی: قوطی های پلاستیکی به منظور نگهداری مواد شوینده حساس و غلیظ مانند وایتکس و جوهر نمک مورد استفاده قرار میگیرند. این بطری ها عموما از نوعی پلاستیک ضخیم تشکیل شده اند که در مقابل نور و حرارت و فشار کاملا مقاوم هستند.
  • پمپ های پلاستیکی: برای مواد شوینده به صورت مایع از پمپ های پلاستیکی استفاده میکنند. این پمپ ها دارای یا نازل هستند که میتوان به کمک آن میزان مایع خروجی را کنترل کرد.

 

سخن آخر

همانظور که تا اینجا متوجه شدید ظروف مناسب مواد شوینده دارای انواع مختلفی هستند که از آن برای نگهداری مواد مختلف استفاده میشود. تمامی این محصولات به منظور رفاه حال مشتریان و خریدارن طراحی و تولید میشوند. امروزه مواد شوینده یکی از پرمصرف ترین مواد موجود در بازار هستند که مردم از آن برای تمیز نگهداشتن منازل و ظروف خود استفاده میکنند. این مواد به قدری ضروری هستند که به هیچ عنوان نمیتوان از میزان اهمیت آن ها چشم پوشی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *