مجله

بهترین بطری برای نگهداری انواع روغن چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که بهترین بطری برای نگهداری روغن چه بطری است! درواقع روغن یکی از اصلی ترین مایحتاج یک خانواده است. چرا که از روغن برای سرخ کردن و طبخ غذای روزانه استفاده میشود. حال آنکه بطری نیز در کیفیت روغن تاثیر بسیار زیادی دارد. متریال و رنگ بطری میتواند باعث حفظ کیفیت یا پایین آمدن کیفیت مصرفی ما شود. امروزه کیفیت روغن و تاثیر آن بر سلامت ما بر هیچکس پوشیده نیست بنابراین استفاده از روغن های ارگانیک و نگهداری آن ها در بطری و فضای مناسب نیز بسیار مهم است. بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله ای ارائه دهیم که در آن به نحوه نگهداری روغن و بطری مناسب آن بپردازیم. پس اگر شما هم به سلامت خود و خانوده تان اهمیت میدهید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. امیدواریم از مطالب پیش رو لذت ببرید.

شرایط نگهداری روغن مصرفی

اگر چه پرداختن به بهترین بطری برای نگهداری روغن هدف اصلی این مقاله است ولی شرایط نگهداری نیز بسیار مهم است. پس ابتدا به بیان شرایط مناسب برای نگهداری روغن میپردازیم سپس بطری های مناسب را نیز معرفی خواهیم کرد:

  • یکی از اصلی ترین نکات در نگهداری روغن، شرایط نگهداری دور از اکسیژن است. به طوری که لازم است درب ظرف یا بطری روغن را پس از هر بار استفاده محکم ببندید. در واقع اکسیژن یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در کاهش کیفیت روغن است. بنابراین سعی کنید با هر روشی که میتوانید درب روغن را به خوبی محکم کنید.
  • دومین عامل مهم برای نگهداری روغن ها شرایط خشک و خنک است. یعنی بهتر است روغن مصرفی خود را در فضایی کاملا خشک و خنک نظیر یخچال یا کابینت قرار دهید.
  • سومین عامل استفاده از قاشق تمیز است. اگر از روغن مایع استفاده میکند که چه بهتر! اما اگر از روغن جامد استفاده میکنید به هیچ وجه از قاشق کثیف برای برداشتن روغن استفاده نکنید.

بهترین بطری برای نگهداری روغن

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین بطری برای نگهداری روغن می پردازیم. پس اگر علت حضورتان در این صفحه شناخت بطری مناسب برای روغن است از حالا به بعد مطالب را از دست ندهید:

  • از شیشه استفاده کنید

بطری های شیشه ای از بهترین بطری ها برای نگهداری روغن هستند. چرا که شیشه با مواد درون بطری و عوامل خارجی واکنش نمیدهد بنابراین هیچ مشکلی برای روغن ایجاد نمی کند. انتخاب بطری شیشه ای یک انتخاب کاملا هوشمندانه است که ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارد.

  • از بطری پلاستیکی استفاده نکنید

بطری های پلاستیکی گزینه مناسبی برای نگهداری روغن نیستند چرا که مواد پلاستیکی ممکن است با عوامل خارجی و مواد درون بطری واکنش دهند و آن ها را تحت تاثیر قرار دهند. اگر هم به هر دلیلی مجبور بودید از بطری پلاستیکی استفاده کنید حتما آن را در محیطی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

  • از بطری شیشه ای تیره استفاده کنید

بهترین بطری برای نگهداری روغن، بطری شیشه ای تیره است. بطری های شیشه ای معمولی چنانچه در معرض نور خورشید قرار بگیرند ممکن است باعث کاهش کیفیت روغن شوند. اما اگر از بطری های تیره استفاده کنید این اتفاق رخ نخواهد داد. چه بسا ما شاهد آن هستیم که معمولا روغن های حساسی نظیر روغن زیتون را در بطری های تیره به فروش می رسانند. برای اینکار بطری هایی به رنگ سبز یا آبی انتخاب مناسبی برای این مسئله هستند.

  • از بطری فلزی استفاده نکنید

بطری های فلزی نظیر آهن یا مس انتخاب مناسبی برای نگهداری روغن نیستند. زیرا این فلزات در مقابل روغن و عوامل خارجی واکنش نشان میدهند و باعث کاهش کیفیت روغن مصرفی میشوند. حتی ممکن است باعث ورود یک سری مواد و عناصر سمی به درون روغن شوند.

دمای مناسب برای نگهداری روغن مصرفی

در بخش قبلی با بهترین بطری برای نگهداری روغن آشنا شدیم. حال لازم است دمای مناسب را برای نگهداری روغن بشناسیم:

  • روغن هایی نظیر روغن زیتون را باید در دمای بین 14 تا 21 درجه سانتی گراد نگهداری کرد.
  • روغن بادام زمینی را میتوان در دمای اتاق تا بیش از یک سال نگهداری کرد.
  • روغن نباتی چنانچه درب محکمی داشته باشد را میتوان در دمای اتاق در حدود یک سال نگهداری کرد.
  • روغن پالم نیز در دمای اتاق تا چند ماه قابل نگهداری است.
  • اگر میخواهید روغن نارگیل جامدی داشته باشید میتوانید آن را در یخچال نگهداری کنید. اما اگر میخواهید از روغن نارگیل به صورت مایع استفاده کنید میتوان آن را تا حدود یک سال در دمای اتاق نگهداشت.

مطالب بیشتر: آیا استفاده مجدد از بطری آب معدنی خطرناک می‌باشد؟

چه روغن هایی در یخچال نگهدای کنیم؟

بهترین بطری برای نگهداری روغن که بطری شیشه ای است. اما بهترین دما برای نگهداری برخی روغن ها دمای اتاق و برخی یخچال است. بنابراین لازم دانستیم برخی از این روغن ها را در این بخش به شما عزیزان معرفی نماییم.

  • لازم است روغن آووکادو را در یخچال نگهداری کرد. این روغن تا حدود 9تا 12 ماه قابل نگهداری است.
  • روغن ذرت طبیعی را نیز میتوان در فضای یخچال تا حدود 6 ماه نگهداری کرد.
  • روغن خردل را میتوان تا حدود 5 الی 6 ماه در یخچال نگهداری مرد.
  • میتوان روغن کنجد را تا خدود 6 ماه در یخچال نگه داشت.

شرایط نگهداری روغن حیوانی

در گذشته روغن حیوانی را درون کوزه یا پوست حیوانات نگهداری میکردند. این بدان معناست که بهترین فضا برای نگهداری روغن حیوانی یک طرف کاملا تیره و در فضای تاریک است. البته دمای مناسب نیز برای نگهداری این روغن، دمای اتاق است. پس اگر برای استفاده روزانه تان از ورغن حیوانی استفاده میکنید این نکات را نیز در نظر بگیرید.

سخن آخر

خب مقاله بهترین بطری برای نگهداری روغن اینجا به پایان رسید. اما به ختم کلام لازم است یک جمع بندی کلی داشته باشیم: اول اینکه بطری شیشه ای بهترین انتخاب برای نگهداری روغن است. روغن های خوراکی و غیر خوراکی دارای شرایط ویژه و خاص خود برای نگهداری هستند. پس اگر روغنی خریداری کردید شرایط نگهداری آن را از فروشنده بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *