مجله

با انواع درب بطری قفل کودک آشنا شوید + کدامیک ایمنی بیشتری دارد؟

انواع درب بطری قفل کودک

میخواهیم در این مقاله به معرفی انواع درب بطری قفل کودک بپردازیم. ممکن است تاکنون نام این نوع درب به گوشتان نخورده باشد. یا حتی ممکن است به خوبی با این درب بطری آشنایی داشته باشید. به هرحال در هرکدام از دسته های فوق قرار دارید این مقاله میتواند برایتان مفید و کاربردی باشد. بدون شک اگر شماهم دارای یک یا چند فرزند هستید میدانید که وسایل مختلف میتوانند برای کودکان خطرناک باشند. کودکان آگاهی کافی در مورد ابزارآلات موجود در اطراف خود ندارند. از این رو ممکن است به هروسیله جدیدی که با آن مواجه میشوند دست بزنند و یا هرخوراکی که میبینند را بخورند یا بنوشند. درواقع این ما هستیم که باید از کودکانمان در برابر خطرات خارجی محافظت کنیم. بطری ها نیز یکی از آن وسایلی هستند که ممکن است برای کودکان جذاب باشند. بنابراین بطری که دارای درب قفل کودک باشد میتواند در این زمینه مفید باشد.

 

در بطری قفل کودک

 

درب قفل کودک چیست؟

پیش از آنکه به معرفی انواع درب بطری قفل کودک بپردازیم لازم است ابتدا بدانیم درب قفل کودک چیست؟ درواقع همانطور که از نام این محصول پیداست، قفل درب قفل کودک دربی است که مخصوص کودکان طراحی و تولید میشود. این درب ها به راحتی باز نمیشوند و فقط بزرگسالان قادر هستند این درب ها را باز کنند. برای باز کردن درب قفل کودک لازم است ابتدا درب را به سمت داخلی فشار داده و سپس بچرخانید. طبیعتا کودکان قادر به تجزیه تحلیل این مسئله نیستند و نمیتوانند درب های قفل دار را باز کنند و باعث آسیب به خود شوند. از این رو کودک شما از هر نوع مواد شوینده، دارو و سایر مواد شیمیایی خطرناک در امان خواهد بود. بدون شک ما در برابر سلامت و محافظت از کودکانمان مسئول هستیم و محافظت از آن ها وظیفه ماست.

 

کاربرد درب قفل کودک

در بخش بعدی به انواع درب بطری قفل کودک میپردازیم. اما به هرحال لازم است بدانید که درب قفل کودک قادر است امنیت را برای فرزندانمان به ارمغان آورد. از طرفی مادر ها معمولا بسیار پرمشغله هستند و ممکن است توانایی هندل کردن همه کارها را با هم نداشته باشند. اینکه یک مادر هم به تمیزی منزل بپردازد، شاغل باشد، غذا بپزد و فرزند خود را ترو خشک کند به اندازه کافی پرچالش است. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم یک مادر حتی به بطری های موجود در خانه نیز توجه کند و در زمان مناسب آنها را از دسترس کودک خود دور کند. حال آنکه بسیاری از بطری ها حاوی مواد کاربردی مانند دارو، شوینده، مواد سفید کننده و غیره است و به طور مستمر در دسترس بوده و مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین عاقلانه ترین کار استفاده از بطری هایی است که دارای درب قفل کودک باشند.

 

انواع درب بطری قفل کودک

بیشتر بخوانید : بطری سم چگونه از مواد سمی نگهداری میکند؟

 

انواع درب بطری قفل کودک

در این بخش از مقاله مقاله به معرفی انواع درب بطری قفل کودک میپردازیم. خب ما در بازار شاهد وجود بطری هایی با سایز های متنوع هستیم. پس طبیعی است که درب این بطری ها نیز دارای سایز های متفاوتی باشند. همچنین درب های قفل کودک در رنگ های متنوعی تولید میشوند که بسته به محصول و رنگ بطری متفاوت است. سایز دهانه درب قفل کودک در انواع: دهانه 22، دهانه 28، دهانه 30 و دهانه 32 تولید میشوند. اگرچه بسته شدن این درب ها به راحتی صورت میگیرد اما باز کردن آن دارای یک قلق خاص است که از کنترل کودکان خارج است. یعنی ابتدا لازم است درب را به کف دست به سمت پایین فشار داده و سپس بچرخانید. همین مکانسیم اگرچه برای بزرگسالان کار ساده ای است اما برای کودکان کار بسیار سختی خواهد بود. اما دربهای قفل کودک معمولا برای چه محصولاتی کاربرد دارد؟ در بخش بعدی به این مسئله میپردازیم:

 

کاربرد درب قفل کودک چیست؟

حال که با انواع درب بطری قفل کودک آشنا شدیم در اینجا به کاربرد این محصول میپردازیم: درواقع از درب قفل کودک(child lock) برای بطری های حاوی سفید کننده ها، جرم گیرها، اسید ها، داروها و سایر مواد شیمیایی خطرناک استفاده میشود. احتمالا تا به حال متوجه باز شدن غیر عادی درب این محصولات شده اید. بر روی درب این محصولات یک سری فلش به منظور آموزش نحوه باز کردن درب حک شده است. یعنی حتی اگر تاکنون مجبور نبوده اید درب های قفل کودک را باز کنید تنها با نگاه کردن به مسیر فلش ها میتوانید آن را به راحتی باز کنید. پس اصلا نگران این مسئله نباشید چرا که این دربها به راحتی توسط بزرگسالان باز و بسته میشوند و تنها این کودکان هستند که قادر به باز کردن آنها نخواهند بود.

 

مدل های مختلف درب قفل کودک

انواع درب بطری قفل کودک برای محصولات مختلف متفاوت است. طبیعتا هیچگاه از درب مواد شوینده برای درب بطری دارویی استفاده نمیشود. خودتان تاکنون متوجه تفاوت درب قرص جوشان، با درب مواد شوینده و حتی درب شربت های دارویی شده اید. هیچ یک از این موارد به یکدیگر شبیه نیستند و کاربرد آن ها از قبل مشخص شده است. درب های مختلف دارای ظاهر و متریال مختلفی هستند که کاربرد آن ها را از یکدیگر متمایز کرده است. وزن و دهانه هر یک از این درب ها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و حتی قیمت های متفاوتی دارند. بنابراین اگر به عنوان یک تولید کننده در حال فعالیت هستید و لازم است برای محصولاتتان از درب های قفل کودک استفاده کنید باید ابتدا محصول تولیدی خود را مشخص کنید. سپس این درب ها را به صورت عمده و متناسب با نوع بطری و نوع محصول سفارش دهید.

 

انواع درب بطری قفل کودک

 

سخن آخر

امیدواریم تا اینجا به طور کامل با انواع درب بطری قفل کودک و مکانیسم و کاربرد آن محصول آشنا شده باشید. بدون شک این محصول یکی از مهم ترین و حیاتی ترین محصولاتی است که تاکنون بشر برای محافظت از فرزندان ما طراحی و تولید کرده است. اگرچه درب های قفل کودک دارای مکانیسم ساده ای هستند ولی کاربرد آن ها به قدری مهم حیاتی است که نمیتوان از اهمیت آن چشم پوشی کرد. مراقبت و محافظت از سلامت جسمی و فیزیکی کودکان وظیفه ماست و به هیچ عنوان نمیتوان از این مسئله غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *