مجله

درب مناسب بطری های دارویی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

خصوصیات درب مناسب بطری دارویی

میخواهیم در این مقاله به خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی بپردازیم. بطری های دارویی یکی از پرمصرف ترین بطری ها در صنعت تولید پلاستیک محسوب میشوند. این بطری ها از مواد پلاستیکی بی خطر و ایمن و بهداشتی تهیه میشوند تا از آن برای نگهداری داروها استفاده شود. از این رو مواد اولیه، روش تولید و درب این بطری ها از اهمیت بالایی برخودار است. بدون شک درب بطری های دارویی یکی از مهم ترین بخش های این بطری ها هستند که لازم است هنگام ساخت توجه ویژه ای بدان داشت. با تمامی این تفاسیر ما تصمیم گرفتیم مقاله ای ترتیب دهیم که در آن به ویژگی درب بطری های دارویی پرداخته شده باشد. پس اگر شما نیز به هر دلیلی مایل به دریافت این اطلاعات هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

درب بطری دارویی چیست؟

در بخش های بعدی مقاله به خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی میپردازیم. اما در اینجا لازم است بدانیم درب بطری چیست و چه کاربردی دارد. درب ها یک راه حل مناسب و کاربردی برای مسدود کردن خروجی بطری هاست. البته درب ها برای تمامی پکیجینگ های فلزی و پلاستیکی مورد استفاده قرار میگیرند و بهترین راه حل برای کنترل مواد موجود در یک پکیج است. این درب ها در رنگ ها، مدل ها و طرح های مختلف تولید میشوند تا بر روی بطری مناسب خود قرار گیرند. بر روی برخی درب ها نحوه باز و بسته کردن و یا علائم اختصاری مختلف حک شده است. یا حتی ممکن است نام تجاری شرکت یا علائم خطر بر روی این درب ها حک شوند. که البته تمامی این موارد بستگی به سفارش شرکت تولیدی مورد نظر و وزارت سازمان غذا و دارو و استاندارد دارد. حال با در نظر گرفتن  این موارد میرویم که در مورد خصوصیات درب بطری دارویی بیشتر صجت کنیم.

 

 

خصوصیات درب بطری دارویی

خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی

در این بخش از مقاله به خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی میپردازیم:

  • درب بطری دارویی به منظور قرار گرفتن بر روی بطری های دارویی برای محاقظت مواد درون بطری ها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • این درب های بطری در انواع مدل های، طرح ها و رنگ های مختلف تولید میشوند.
  • درب بطری های دارویی باید کاملا بهداشتی و از مواد درجه یک ساخته باشند که البته بررسی تمامی این ویژگی ها توسط سازمان استاندارد و غذا و دارو صورت میگیرد.
  • درب بطری های دارویی بسیار محکم بوده و قابلیت استریل و پلمپ شدن را دارند. که البته داشتن این ویژگی ها برای بطری ها دارویی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • درب بطری های دارویی باید به قدری محکم باشند که از ورود میکروب و حتی مایعات خارجی به درون بطری و داروها جلوگیری کند.
  • قیمت درب بطری های دارویی بسیار مناسب بوده و برای تولید کننده کاملا بصرفه اقتصادی است.

 

مواد تشکیل دهنده درب بطری دارویی

خب تا اینجا با خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی آشنا شدیم. از این پس میخواهیم به مواد تشکیل دهنده درب بطری ها بپردازیم. درب های بطری یکی از مهم ترین بخش های یک بطری دارویی بوده که سالانه مقدار بسیار زیادی از این محصول تولید و به دست تولید کنندگان میرسد. موادی که برای تولید این محصول استفاده میشود پلی پروپیلن (pp) بوده که براساس نیاز مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارو در سایز ها و مدل های مختلف تولید میشود. این ماده از چگالی بسیار پایینی برخوردار بوده و مقاومت کششی بسیار زیادی دارد. بی رنگی و شفافیت بالای این ماده نیز جزو ویژگی های خاص و جالب آن است. این ماده در برابر اسید و باز و سایر حلال ها مقاوم بوده بنابراین امکان انحلال و آسیب را به مواد دارویی ندارد و از این نظر بسیار مفید و حائز اهمیت است. از طرفی مقاومت دمایی بالایی دارد پس در مقابل حرارت و نور خورشید نیز مقاوم است.

 

تشخیص درب بطری دارویی اصل از تقلبی

از خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی همینقدر بدانید این درب ها اگر اصل باشند میتوان روی خصوصیاتشان حساب باز کرد. در غیر اینصورت باید منتظر عوارض جبران ناپذیر آن باشیم. اما چگونه درب بطری اصل از تقلبی را تشخیص دهیم؟ در این بخش به این موضوع پرداخته میشود:

  • استحکام

طبیعتا درب بطری های اصل از مقاومت بالایی در مقابل عوامل بیرونی برخوردار هستند. یعنی اگر متوجه شدید درب بطری دارویی با کمترین فشار دچار شکستگی و یا تغییر شکل شد به اصل بودن آن شک کنید.

  • سایز

ابعاد و سایز درب های اصل دقیقا فیت و مناسب بطری ها و شیشه های آن است. پس در صورت مشاهده هرگونه تفاوت سایز میتوان به فیک بودن محصول پی برد.

  • رنگ

رنگ درب بطری های اصل پس از گذشت مدتی همچنان مانند روز اول خواهد بود تغییر رنگ نمیدهند. پس اگر مشاهده کردید درب بطری پس از مدتی تیره تر شد به اصل بودن آن شک کنید.

 

درب بطری دارویی اصل

 

 فروش عمده درب بطری

از خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی فروش عمده این محصول است. یعنی تولید کنندگان دارو معمولا این محصول را به صورت عمده تهیه میکنند. لازم است برای سفارش این محصول به تولید کنندگان و وب سایت های معتبر مراجعه کنید.

 

قیمت درب بطری دارویی

درب بطری دارویی بسته به جنس و کیفیت مواد، سایز و سایر ویژگی ها متغیر است. یعنی مشتریان باید با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق درب مورد نظر خود را سفارش دهند. گفتنی است که این محصول به نسبت از قیمت خوبی برخوردار است و اصلا جای نگرانی نیست.

 

سخن آخر

خب تا اینجا با بسیاری از خصوصیات درب مناسب بطری های دارویی آشنا شدیم. ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا نکات مهم و کاربردی در مورد درب بطری دارویی را برای شما عزیزان شرح دهیم. بنابراین لازم است برای سلامت خود و خانواده خود و جامعه به تمامی این نکات توجه کنیم و در حین خرید های شخصی و یا حتی خرید های عمده تمامی این موارد را مد نظر داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *