مجله

ویژگی های یک بطری عطر خوب چیست ؟ + نکات کلیدی در انتخاب آن

ویژگی های بطری عطر خوب

 انواع شیشه ها و بطری های عطر و ادکلن

دنیای ادکلن و عطرها بسیار متنوع و پیچیده است و همیشه افرادی که می خواهند عطرهای خوب با ماندگاری بالا بخرند دچار سردرگمی می ‌شوند. تنوع در مدل و رایحه این عطرها حتی تولید کنندگان و طراحان عطر و ادکلن را هم وادار به طراحی کردن بهترین مدل ‌های عطر ادکلن کرده است. البته برای خرید یک عطر خوب باید به ویژگی های بطری عطر خوب هم توجه کرد؛ زیرا یک عطر ماندگار دارای بوی خوبی بوده و معمولا از بطری شیشه‌ ای با کیفیتی برخوردار هستند. با میثم دارو پلاست همراه باشید.

 

تاریخچه ساخت و تولید بطری ‌های عطر

طراحی و تولید بسته ‌بندی بطری ‌های عطر و ادکلن با توجه به میزان رایحه و اسانسی که در عطر به کار می ‌رود، دارای اهمیت است. تولید عطر، مانند ساخت یک اثر هنری بوده و محتویات آن باید یک شی بی نظیر و فوق العاده باشد. برای همین از دوران قدیم تا به امروز ظرف ‌ها و بطری‌ هایی که برای نگهداری عطرها استفاده می ‌شود هم مثل یک اثر هنری تولید و حفظ می ‌شود. ویژگی ‌های بطری عطر خوب به میزان بویی که دارد باید شاهکار باشد.

در طول سالیان دراز این بطری ‌ها دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده‌ اند و در هر کشوری با مدل‌ ها و طرح ‌های متنوع و مختلفی تولید شده و قسمت مهمی از تبلیغات هستند که برای ادکلن ‌ها و عطر های استفاده می ‌شوند. نگهداری از بطری ‌ها و بسته ‌بندی ‌های آن در بعضی از مواقع از محتویات داخل آن هم ارزشمندتر است. افراد زیادی برای خرید عطرها به ظاهر و شکل این کالاها بسیار توجه دارند؛ به همین دلیل صنایع عطرسازی امروزه بطری ‌های لوکس و شیکی را تولید می ‌کند.

 

بسته ‌بندی ‌های ادکلن و عطرها

بو و اسانس‌ های خوش، قسمتی از زندگی هر فردی از پیر و جوان، زن و مرد شده است و هر فردی سلیقه  و ویژگی خاص خود را دارد. رایحه عطر ها شخصیت یک فرد را نمایان و بازتاب می ‌کنند. باید در انتخاب عطر خوب دقت کرده و اگر به عنوان هدیه آن را تهیه می ‌کنید، باید عاقلانه آن را انتخاب کنید و به ویژگی ‌های بطری عطر خوب هم توجه کنید؛ زیرا بسته‌ بندی این عطرها باید دارای جذابیت و زیبایی باشد تا بتواند مشتریان بیشتری به خود جذب کند و آنها را تبدیل به مشتریان همیشگی و وفادار کند. معمولا ادکلن و عطرها در مدل و شکل ‌های متنوعی در بازار وجود دارد و طبق سلیقه ‌های مخاطبین طراحی می ‌شوند. به طور مثال بطری ‌های عطری که دارای بسته ‌بندی ‌های ظریف و زیباتر هستند، مخصوص خانم‌ ها بوده و بطری ‌هایی که دارای شکل ‌های ساده هستند، مخصوص آقایان و حتی بانوان به کار برده می ‌شوند

بو و رایحه این عطرها و ادکلن ‌ها در نحوه بسته ‌بندی آنها نقش مهمی دارد و هم در بسته ‌بندی روی جعبه و هم در طراحی لیبل ‌های روی بطری داخلی آن موثر است. این بسته ‌بندی نسبت به رایحه و بو دارای طرح‌ های مختلفی است. هر کالایی که به صورت درست بسته‌ بندی شده باشد، فضای کافی و مناسب برای چاپ اطلاعات دارد و نفوذ ناپذیر بوده و به راحتی هم حمل می ‌شود. همچنین دارای طراحی ‌های هوشمندانه است تا بتواند مشتری بیشتری جذب کند. از ویژگی ‌های بطری عطر خوب موارد زیر هم صدق می کند.

 

ویژگی های شیشه عطر خوب

بیشتر بخوانید : انواع بطری پت

 

ویژگی ‌های بطری عطر خوب چیست؟

ویژگی‌های بطری عطر خوب می‌توانند عناصر مهمی در تجربه و استفاده از عطر باشند. اولین ویژگی مهم، طراحی بطری، که می‌تواند یک اثر هنری باشد و جلب توجه خریداران را به خود جلب کند. جنس و کیفیت بطری نیز در تجربه کاربری تاثیرگذار است؛ بطری‌های ساخته شده از مواد با کیفیت و مقاوم باعث افزایش ارزش و قدرت تداوم عطر می‌شوند. علاوه بر این، قفل و درپوش محکم نیز از ویژگی‌های مهم است که جلوی از دست دادن عطر و حفظ تازگی آن را ممکن می‌سازد.

در نهایت، بطری عطر باید به خوبی با نت‌ها و شخصیت عطر هماهنگ شده باشد، تا اینکه این ترکیب تجربه شما از عطر را تکمیل کند و همراه با شما در سفرهای حسی و خاطرات باقی بماند. در صنعت عطر و ادکلن سازی به کار بردن شیشه‌ ها در بسته ‌بندی و نگهداری و دوام اسانس عطرها دارای اهمیت است. به همین دلیل باید با ویژگی ‌های بطری عطر خوب در عطرسازی ‌ها آشنایی پیدا کرد؛ زیرا یک شیشه و بطری عطر باید با کیفیت بوده و از محتویات خود به خوبی نگهداری کند. نکته مهم این است که در جذابیت ‌های بصری بتواند مشتری را جذب کند. ویژگی‌ های مهم یک بطری عطر خوب شامل موارد زیر است:

 

توجه کردن به جنس بطری عطر 

از ویژگی های یک بطری عطر خوب داشتن شیشه و توجه به جنس آن است؛ زیرا این بطری ‌ها را از شیشه‌ های بورو سیلیکات و یا کریستال ‌های سدیم پتاسیم تولید می ‌کنند. این متریال ‌ها از شیشه ‌های بسیار مقاوم در مقابل شکستگی و حرارت بوده و نکته مهم آنها حفظ و دوام کیفیت و جلوگیری کردن از نفوذ هوا و تازه نگه داشتن عطر برای مدت طولانی است. توجه به جنس بطری عطر یک جنبه مهم در انتخاب و استفاده از عطرها است که بسیاری از افراد آن را فراموش می‌کنند.

جنس بطری نه تنها به جاذبه و ظاهر عطر افزوده می‌شود بلکه نشان‌دهنده‌ای از کیفیت و ارزش محصول است. بطری‌های عطر معمولاً از مواد متنوعی مانند شیشه، سرامیک یا حتی پلاستیک ساخته می‌شوند، هرکدام با خصوصیات و احساس متفاوت. جنس بطری می‌تواند تجربه استفاده از عطر را تغییر دهد، از لحاظ دوام، حفظ رایحه و حتی ایجاد ارتباط عاطفی با محصول. بنابراین، در هنگام انتخاب یک عطر، توجه به جنس بطری نه تنها به عنوان یک جزء ظاهری مهم بلکه به عنوان یک عنصر کلیدی در تجربه کلی استفاده از عطرها حائز اهمیت است.

 

ظاهر و شکل بطری های عطر دارای اهمیت است

برای جذب مشتری بیشتر ظاهر بطری ‌ها بسیار نقش مهمی دارند؛ زیرا می ‌توان با طراحی فرم ‌های هنری و زیبا این کالاها را منحصر به فرد نشان داد. معمولا بطری ‌های عطر در مدل ‌های مستطیلی، استوانه ‌ای، مشبک طراحی و تولید می ‌شوند و باید به شفافیت و بدون نقص بودن آنها هم توجه کرد که از ویژگی ‌های بطری عطر خوب است.

 

ظرفیت و اندازه بطری های عطر خوب

از دیگر ویژگی ‌های بطری عطر خوب میزان ظرفیت این بطری ‌ها است که طبق نوع عطر و نیاز آن در بازار مشخص می ‌شود. البته این بطری ها دارای ظرفیت ‌های متنوع و مختلفی هستند و هر فردی طبق نیاز خود با ظرفیت مناسب آن را تهیه می کند.

 

شیشه عطر خوب

 

بسته ‌بندی و درب بطری عطر

درب بطری ‌های عطر باید طبق استاندارد و نیازی که دارند، در عطرسازی ‌ها طراحی شوند. این عطرها دارای درب ‌های متنوعی مانند: متالیک، شیشه ‌ای، پلاستیکی و چوبی هستند که البته هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. یک بسته‌ بندی درب درست و استاندارد از اسانس و رایحه عطر حفاظت کرده و از نفوذ هوا و تغییر بوی آن جلوگیری می کند.

 

ویژگی ‌های اسپری یا افشانه بطری عطر خوب

این افشانه ‌های عطر باید از متریال ‌های با کیفیت تولید شوند تا بتواند به صورت مطلوب و بادام کارایی داشته باشد. این مورد از ویژگی ‌های بطری عطر خوب محسوب می شود و از جنس شیشه، فلز، پلاستیک های مرغوب در آن استفاده شده و کل اجزای افشانه مثل درب، مخزن عطر و مکانیزم‌ های پمپ را باید بتوان به راحتی استفاده کرد. باید بدون اینکه عطر را هدر بدهد، کار کند و هر بار طبق نیاز و استفاده تحریک کرده و دچار خشک شدن و گرفتگی نشود. این افشانه‌ های عطر باید دارای طراحی ‌های جذابی باشد تا توجه مشتری را جلب کنند. این مدل، رنگ و طرح افشانه برند عطر را هم مشخص می کند که در انتخاب مشتری نقش موثری دارد؛ زیرا از ویژگی ‌های بطری عطر خوب محسوب می شود.

 

کلام پایانی

برای نگهداری و دوام طولانی عطرها باید از بطری ‌های شیشه ‌ای استفاده کرد؛ زیرا دچار حل شدگی نشده و هوا در آن نفوذ پیدا نکرده و  مانع خرابی آن نمی شود. از ویژگی ‌های بطری عطر خوب این است که در بطری ‌های اصلی خود نگهداری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *