مجله

ظروف جار خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشند ؟ + نکات خرید

نکات خرید ظروف جار

انواع ظروف بسته بندی

در زمان ‌های گذشته برای بسته ‌بندی از وسایل مختلفی استفاده می ‌شد که دارای هزینه زیادی بوده و یا موجب می ‌شدند که خوراکی ‌های بسته‌ بندی شده خراب شوند. اما با پیشرفت ‌هایی که در صنایع مختلف صورت گرفته بسته ‌بندی‌ ها بسیار کار راحت ‌تری شده؛ زیرا طبق نیازهای جامعه ظروف جار با انواع مختلف طرح و مدل و جنس تولید شده اند. با جنس پلاستیک و شیشه بیشتر تولید می شوند که البته در زمان تهیه آنها باید نکات خرید ظروف جار را مد نظر قرار داد تا نوع مناسب آن را برای بسته ‌بندی تهیه کرد. با میثم دارو پلاست همراه شوید.

 

ظروف جار چیست؟

ظرف ‌هایی که بیشتر برای بسته‌ بندی انواع محصولات به کار برده می ‌شوند مانند: بسته ‌بندی مرباها، ترشی، عسل، ادویه ‌ها و… که این ظرف ‌ها را برای نگهداری از مواد های مختلف دیگر هم مورد استفاده قرار می ‌دهند و در تزیین منزل هم کاربرد دارند. البته ظروف جار کاربرد های زیادی داشته و معمولا در دو نوع شیشه ‌ای یا طلقی و پلاستیکی تولید می ‌شوند. هر کدام از این ظروف جار مزیت ‌های خاص خود را دارا هستند. این ظروف بسیار محکم و به شکل ‌های مربعی، استوانه‌ای، خمره‌ای با دهانه ‌های گشاد و پهن تولید شده که البته بیشتر از شیشه یا سرامیک و پلاستیک تولید می ‌شوند و طبق نیاز باید به نکات خرید ظروف جار از هر جنس توجه کرد. چرا که این ظروف برای نگهداری موارد بسیار زیادی کاربرد دارند و دارای تنوع جنس و شکل بوده و حتی از درب ‌های متنوع و متفاوتی هم برخوردار هستند. بهترین و اصلی ‌ترین نوع ظروف جار پلاستیکی بوده که از جنس پت هستند. جنس پلی اتیلن که در تولید این ظروف پلاستیکی استفاده می ‌شود بسیار مرغوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ویژگی ‌های خاص خود را دارند.

 

ویژگی و خصوصیات ظروف جار

این ظروف کاربردی و بسیار مفید دارای خصوصیات زیادی هستند که موجب شده محبوبیت زیادی در انواع صنایع برای بسته ‌بندی داشته باشند. به دلیل همین مزیت و خصوصیات خوبی که دارند، باید به نکات خرید ظروف جار در زمان تهیه انواع مدل ‌ها و جنس ‌های آن توجه کرد. از جمله خصوصیات این ظروف عبارت اند از:

 

استحکام و دوام بالا

یکی از اصلی ‌ترین ویژگی و خصوصیاتی که این ظروف و انواع بطری جار دارند، داشتن استحکام و ماندگاری بیشتر است. پلاستیک ‌های پت طوری طراحی می ‌شوند که دوام و ماندگاری ظروف مد نظر قرار می گیرد و در مقابل ضربه یا برخورد مقاوم هستند.

 

شفافیت

یکی دیگر از ویژگی ‌های این ظروف شفافیت آنها است که موجب شده این ظرف‌ ها نسبت به ظرف ‌های شیشه ای محبوب ‌تر باشند و بتوان برای انواع مواد غذایی مانند: ترشی ‌ها مرباها و ادویه‌ ها و … از آنها استفاده کرد.

 

انواع ظروف جار

 

قابل بازیافت بودن

از دیگر خصوصیات و حتی مزیت این ظروف جار که باید در زمان تهیه و توجه به نکات خرید ظروف جار در نظر گرفت، قابلیت بازیافتی این ظروف است؛ زیرا همان طور که می ‌دانید ظروف پلاستیکی زمان خیلی زیادی برای تجزیه لازم داشته و باید به مسئله بازیافت بودن این ظروف توجه کرد. پلاستیک ‌های پت با توجه به فرایند حرارتی دوباره بازیافت شده و کالاهای دیگری از آنها تولید می ‌شود.

 

سازگاری با مواد غذایی

یکی از خصوصیات مهم این ظروف سازگاری داشتن با مواد غذایی است. این ظروف به صورتی طراحی و تولید می ‌شوند که در تماس پیدا کردن با مواد غذایی از خود سمی را آزاد نمی ‌کنند. باید توجه داشت که بعضی از پلاستیک‌ ها در تماس با مواد غذایی افراد را دچار مسمومیت می کنند؛ ولی ظروف پت چنین خصوصیتی را ندارند و باید به نکات خرید ظروف جاردر  زمان تهیه آنها توجه کرد.

 

شکل های مختلف

از دیگر خصوصیات ظروف جار این است که می ‌توان آنها را در اشکال متنوع تولید و تهیه کرد. این ظرف ‌ها از مواد پلاستیک تولید می ‌شوند. توسط قالب ‌های مختلف در دستگاه‌ های گوناگون و با تزریق کردن پلاستیک به سادگی می توان ظروفی با طرح و فرم‌ های متنوعی را تولید کرد که موجب جذب مشتریان بیشتری می ‌شوند.

 

قیمت ‌های مناسب جار

از خصوصیات اصلی این ظروف جار داشتن قیمت ‌های مناسب است و به دلیل به کار بردن پلاستیک پت در تولید این ظروف میزان هزینه نهایی آن کاهش پیدا کرده است. البته نسبت به ظروف شیشه‌ ای جار از طرف داران زیادی برخوردار است که باید به نکات خرید ظروف جار در زمان تهیه آنها بسیار توجه کرد.

 

نکات خرید ظروف جار

ظروف جار یکی از پرکاربردترین انواع ظروف در آشپزخانه هستند. این ظروف برای نگهداری مواد غذایی، ادویه جات، ترشی و مربا و سایر مواد مختلف استفاده می شوند. ظروف جار در جنس های مختلف شیشه ای، پلاستیکی و سرامیک تولید می شوند. هر کدام از این جنس ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. از جمله این نکات میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جنس ظرف: اولین نکته ای که هنگام خرید ظروف جار باید به آن توجه کنید، جنس ظرف است. ظروف شیشه ای از نظر بهداشتی بهترین گزینه هستند و به راحتی قابل شستشو هستند. ظروف پلاستیکی نیز از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هستند و در برابر ضربه و شکستگی مقاوم ترند. ظروف سرامیکی نیز از نظر زیبایی و مقاومت در برابر حرارت گزینه مناسبی هستند.
  • اندازه ظرف: اندازه ظرف نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. اندازه ظرف باید متناسب با مقدار موادی باشد که قرار است در آن نگهداری کنید.
  • شکل ظرف: شکل ظرف نیز می تواند بر زیبایی و کاربردی بودن آن تأثیر بگذارد. ظروف استوانه ای شکل از نظر چیدمان در کابینت آشپزخانه فضای کمتری اشغال می کنند. ظروف مربعی شکل نیز از نظر زیبایی بصری گزینه مناسبی هستند.
  • درب ظرف: درب ظرف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. درب ظرف باید محکم باشد تا مانع از ورود هوا و آلودگی به داخل ظرف شود.
  • کیفیت ساخت: هنگام خرید ظروف جار حتماً کیفیت ساخت آن را بررسی کنید. ظروف باکیفیت از مواد اولیه مرغوب ساخته شده اند و در برابر ضربه و شکستگی مقاوم ترند.

 

کیفیت کالا

اولین و مهم ‌ترین نکته توجه به کیفیت کالا است؛ زیرا جارها ظرف ‌هایی از جنس پلاستیک هستند که باید از مواد درجه یک تولید شوند تا بهداشتی باشند. چرا که برای نگهداری مواد غذایی به کار برده می ‌شوند و حتی اگر از پلاستیک دست دوم با کیفیت هم باشند، احتمال تولید سم در مواد غذایی می ‌رود و باید در انتخاب محصول به نکات خرید ظروف جار توجه کرد.

 

توجه به حجم ظروف جار

هر کدام از مدل ظرف ‌های جار دارای حجم ‌های متنوعی هستند که باید افراد طبق نیازهای خود آن را تهیه کنند. اغلب حجم بطری ‌ها و ظرف ‌ها در کاتالوگ ‌های آنها حک شده است که یکی از نکات خرید ظروف جار در زمان تهیه آنها است.

 

نحوه ارسال ظروف

زمان خرید باید به شیوه ارسال آنها هم توجه کرد؛ زیرا برخی از سازمان ‌ها یا شرکت ‌ها از این ظروف برای ارسال پیک استفاده می کنند که اگر برای ارسال به شهرهای دیگر باشد، از ماشین ‌ها یا شرکت ‌های حمل و نقل استفاده می ‌شود. اگر تعداد این ظروف کمتر باشد، می ‌توان از شرکت پست هم استفاده کرد. پس توجه به شیوه ارسال این ظروف از نکات خرید ظروف جار به شمار می ‌آید.

 

توجه به مدل ‌ها و طرح‌ های ظروف

از دیگر نکاتی که در زمان خرید این ظروف باید به آن توجه کرد، طرح‌ و مدل ‌های ظروف است که بیشتر خریداران از ظرف های lML که از ظرف ‌های پت پرفروش است، تهیه می‌ کنند. این ظرف ‌ها می ‌تواند در میزان فروش و خدمات و حتی برند سازی تاثیر زیادی داشته باشد.

 

توجه کاربرد ظروف

انواع بطری ‌پت پلاستیکی امروز بسیار در جهان پرفروش هستند و برای نگهداری‌ موادی مانند: آب، دارو، مایعات، روغن و … استفاده می ‌شوند. این بطری ‌ها درب های متفاوتی دارند که در زمان خرید باید به آنها توجه کرد؛ زیرا هر کدام دارای درب ‌های متفاوت هستند و باید مناسب ظرف خود انتخاب شوند.

 

کلام آخر

ظروف جار امروزه از پرفروش ‌ترین کالاها در بین بیشتر صنایع محسوب می ‌شوند که در بسته ‌بندی ‌های متنوع کاربرد دارند. کیفیت این محصول بسیار بالا است که در زمان تهیه آن باید به نکات خرید ظروف جار توجه کرد و بهترین مورد را انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *