مجله

مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت

مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت

آیا می دانستید مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت امروزه یکی از محبوب ترین فرایند های تولید قطعات و محصولات پلاستیکی است؟ طبق گزارش های متعدد از صنعت پلاستیک در سال های گذشته یکی از محبوب ترین روش های موجود برای تولید انبوه محصولات پلاستیکی و قطعات پلاستیکی در ماشین آلات استفاده از تزریق پلاستیک است. در ادامه مزایای پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت را برای شما بیان می کنیم.

از مزایای پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت می توان به موارد بسیار زیادی اشاره داشت. زیرا این فرایند روند تولید محصولات و قطعات پلاستیکی با سرعت بسیار زیادی روبرو کرده است. اما در این متن به 10 تا از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت برتر اشاره کردیم.

میثم دارو پلاست

10 تا از مزایای پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت

بررسی مهمترین مزایای پولیش و قالب سازی تزریق پلاستیک

سرعت بالای تولید محصولات

همانطور که اشاره کوچکی داشتیم استفاده از پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت می تواند سرعت تولید محصولات و قطعات بسیار افزایش دهد. در زمان قدیم سرعت تولید محصولات پلاستیکی و قطعات مختلف با توجه به پیچیدگی تولید بسیار کم بود. اما امروزه به دلیل استفاده از قالبگیری و تزریق پلاستیک این سرعت چند برابر شده است.

به حدی که می توان گفت سرعت تولید هر قطعه در سال 2022 توانسته به 15 ثانیه تا 30 ثانیه برسد. البته مدت زمان مورد نیاز برای تزریق پلاستیک و تولید محصول به پیچیدگی تولید نیز بستگی دارد. در برخی از قطعات به دلیل یکپارچگی و سادگی تولید حتی در کمتر از 15 ثانیه تولید امکان پذیر است.

 

بیشتر بخوانید: بطری پت

 

تولید بدون هیچگونه مشکل و با دقت بالا

در زمان قدیم به دلیل کمک گرفتن از نیروهای انسانی نه تنها در زمان بسیار زیادی تولید صورت می گرفت. بلکه دقت تولید بسیار کم بود و ممکن بود در برخی از قطعات و محصولات تفاوت های کوچکی با محصولات دیگر وجود داشته باشد. به همین دلیل از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت می توانیم به تولید قطعات پلاستیکی شبیه بهم با دقت بسیار بالا اشاره کرد. در برخی از موارد در سال 2022 این دقت را 0.005 اینچ معرفی کرده اند که دقیق ترین حالت ممکن در تولید محصولات پلاستیکی شناخته شده است.

ضایعات بسیار پایین

یک مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت را می توانیم میزان ضایعات بسیار پایین معرفی کنیم. همانطور که میدانید یکی از استاندارد های مورد توجه برای تولید محصولات و قطعات میزان ضایعات بسیار پایین و کارآمدی بالای محصولات است.

قالب سازی پلاستیک

شما در صورتی می توانید یک محصول استاندارد را به تولید برسانید که محصول مورد نظر شما به محیط زیست آسیب وارد نکند. پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت به عنوان یک فناوری کارآمد باعث می شود. تا پلاستیک های اضافی که در زمان تولید به سطح زمین میریزند قابل بازیافت باشند. در تولید قطعه بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

پایین آمدن هزینه تولید قطعات و محصولات

در زمان قدیم به دلیل استفاده از نیروی انسانی در تولید محصولات و قطعات، هزینه کارگر بسیار بالا بود. اما امروزه شما در ابتدا هزینه ای را برای خرید دستگاه پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت خریداری می کنید و دیگر نیازی به پرداخت حقوق کارگران ندارید.

زیرا از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت می توان به فرایند اتوماتیک این دستگاه بدون کمک نیروهای انسانی اشاره داشت. حتی می توان گفت با خرید دستگاه پیشرفته شما نیاز به اپراتور و نظاره گر نیز ندارید.

کاربرد بالا

زمانی که از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت صحبت می شود. برخی از افراد تصور دارند این فرایند تنها برای تولید یک محصول یا چند محصول مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت امروزه برای تولید هزاران محصول و قطعات مختلف مورد استفاده است و کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد.

به اطراف خود توجه کنید، حدود90% محصولات پلاستیکی که شما میبینید با استفاده از روش تزریق قالب سازی پلاستیک تولید شده اند. تا با پایین ترین میزان هزینه تولید و ضایعات ممکن به مصرف برسند.

ایجاد مقاومت بالا در محصولات

محصولات پلاستیکی برخلاف جنس خود دارای مقاومت بسیار بالایی هستند اما چرا؟ در زمان قدیم محصولات پلاستیکی مقاومت بسیار زیادی نداشتند. زیرا انسان ها قادر به گنجایش حجم بسیار زیادی پلاستیک در یک قالب نبودند. اما یکی از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت را می توان افزایش میزان حجم پلاستیک در یک قالب و افزایش میزان مقاومت محصولات و قطعات پلاستیکی معرفی کرد.

مطلب پیشنهادی: فروش اینترنتی بطری پت

ایجاد مقاومت بالا در محصولاتی از قالب سازی پلاستیک در تولید آنها استفاده می شود

 

بیشتر بخوایند: بطری پلی اتیلن

 

انعطاف پذیری بسیار بالای محصولات

بسیاری از افراد تصور دارند که منظور از انعطاف پذیری تغییر شکل ماده در اثر فشار است. در صورتی که منظور انعطاف پذیری تغییر شکل نوع ماده است. برای مثال شما به سادگی می توانید. نوع رنگ پلاستیک را در  پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت تغییر دهید. به همین دلیل یکی از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت را می توان. انعطاف پذیری بالای محصولات پلاستیکی و قطعات در تغییر نوع ماده معرفی کرد.

از دیگر محصولاتی که از طریق قالب سازی پلاستیک تولید می شود می توان به بطری پت اشاره کرد، شما می توانید کاربرد انواع بطری پت را در این مقاله مطالعه کنید.

تزریق همزمان

از مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت اصلی می توانیم به تزریق همزمان اشاره داشته باشیم. تصور داشته باشید که شما به چند پلاستیک مختلف برای تولید تولید یک محصول ناز دارید. تعلل در تزریق هر پلاستیک می تواند باعث ایجاد مشکل در فرایند دقیق تولید باشد.

مطلب پیشنهادی: تاثیر قالب سازی پلاستیک در صنعت

اما با استفاده از پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت شما هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. زیرا دستگاه آمادگی تزریق همزمان چند نوع پلاستیک را در قالب به شکل دلخواه شما دارد.

بسیار کم هزینه

همانطور که میدانید قطعات هزینه بسیار بالایی دارند و بسیاری از مردم توانایی خرید آنها را ندارند. اما پس از تولید روش پولیش و قالب گیری تزریق پلاستیک در صنعت، هزینه تولید قطعات و محصولات تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است. شما با کمترین هزینه ممکن می توانید این محصولات و قطعات را خریداری کنید.

به مطالعه خود ادامه دهید: کاربرد دستگاه فرز cnc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *