مجله

جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست: بطری‌ها تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و از مواد اولیه مختلف تولید شده اند. کارخانجات زیادی هستند که بطری های پلاستیکی را با مواد اولیه گوناگون تولید می‌کنند. یکی از دغدغه های مهمی که تولید کننده ها با آن درگیر هستند، تولید بطری های باکیفیت است.

اگر تولید کننده بخواهد به سود بیشتری دست پیدا کند، به دنبال کسب رضایت مشتری بطری های باکیفیت را تولید می‌کند. بطری هایی که امروزه تولید می‌شوند در سه جنس فلزی، پلاستیکی و شیشه ای هستند. در گذشته بطری های پلاستیکی هزینه های زیادی برای تولید داشتند.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیک

اما با معرفی پلی اتیلن متراکم هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. ویژگی های مختلف این بطری موجب شد تا جایگزین مناسبی برای سایر بطری‌های شیشه‌ای یا فلزی باشد. بطری های پلاستیکی هم انواع مختلفی دارند که بهترین نوع آن بطری پت است. امروزه کارخانه های زیادی از بطری پت برای محصولاتشان استفاده می‌کنند.

آشنایی با بطری پت

بطری پت یکی از پرکاربردترین وسایلی است که این روزها در کارخانجات به کار می‌رود. بطری پت که از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده، در دسته پلیمرها قرار می‌گیرد. این پلیمرها زنجیره‌هایی دارند طولانی که وابسته به خانواده پلی استر هستند.

موادی که برای تولید پت به کار می‌رود، مشتقی از ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول است. هر دو این مواد از مواد نفتی می‌باشند. پت پلیمری است که نه تنها برای ساخت بطری های پلاستیکی بلکه در صنایع نساجی هم کاربرد دارد و با نام تجاری پلی استر از آن یاد می‌شود. بطری هایی که از پت ساخته می‌شوند در یکسری از ویژگی ها شباهت دارند.

ظاهر شفاف، پلاستیکی بودن محصول و نیمه کریستالی بودن از ویژگی های این بطری هاست. استفاده از پت به عنوان پلاستیک مهندسی دیگر کاربرد این ماده است. از ترکیب پت با مواد دیگری مانند فیبر شیشه، استحکام مواد زیاد می‌گردد.

جنس بطری های نوشابه و بطری آب

امروزه اکثر بطری‌های مواد غذایی مانند بطری نوشابه پلاستیکی و آب معدنی را از بطری‌های پلاستیکی می‌سازند. دلیل ان هم ویژگی‌هایی است که این بطری‌ها در میان مردم پیدا کرده است. برای تولیدکنندگان آب معدنی و نوشابه که استفاده از این بطری‌ها صرفه اقتصادی بسیار خوبی هم داشته است.

جنس بطری های نوشابه و آب معدنی

بیشتر بخوانید: خدمات CNC چهار محوره

همین موجب شده نسبت به استفاده از این بطری‌ها بیشتر ترغیب شوند. بطری پت و بطری پلی اتیلن که بهترین نوع بطری پلاستیکی است، مصرف بیشتری نسبت به سایر اعضای خانواده خود دارد. ویژگی هایی که موجب شده این بطری‌ها بیشترین میزان استفاده را داشته باشند عبارتند از:

  • هزینه کم برای تولید و مقرون به صرفه بودن
  • مقاومت بالا نسبت به ضربه و آسان شدن حمل و نقل
  • در برابر میکروب ها و رطوبت سد مقاومی هستند که از ترکیب آن‌ها با هوا جلوگیری می‌کنند و سالم می‌مانند.
  • مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا بوده و تاییدیه سلامت دارند.
  • شفاف، انعطاف پذیر و متراکم
  • در دمای زیر نقطه انجماد عملکرد بالایی دارند.

انواع بطری پت

بطری پت نه تنها به عنوان بطری نوشابه و آب معدنی استفاده می‌شود بلکه برای موارد مختلف هم قابل استفاده است. برای هر کدام از مصارف شکل مختلف و حجم های گوناگونی دارد. بطری پت رنگی به تنهایی می‌تواند یکی از عوامل افزایش فروش محصول شما باشد.

چرا که زیبایی این محصول و رنگی بودنش چشم نواز بوده و مخاطب را به خود جذب می‌کند. بطری پت را در رنگ‌های مختلف سفارش دهید و فروش خود را چند برابر کنید.

  • کتابی
  • دارویی
  • استوانه ای
  • مایع ظرف شویی
  • 5لیتری
  • یک لیتری
  • ادویه
  • گلاب

چرا بطری پت

در بالا با یکسری از ویژگی‌های بطری پت آشنا شدید. بی شک برای کارخانه دارها قیمت مناسب آن برای استفاده کافی است. اما ویژگی‌های این محصول به همین موارد ختم نشده و استفاده از آن دلایل دیگری هم دارد. بطری پت از موادی ساخته شده اند که فاقد هرگونه مواد مضر بوده و برای سلامت انسان هیچ خطری ندارند.

بطری پت ماده ی خنثی است و با مواد داخلش واکنش نمی‌دهد. تاکنون هم گزارشی مبنی بر آسیب رساندن به انسان و حیوان وجود نداشت است. اما بطری های فلزی و شیشه ای زمانی که در طبیعت رها می‌شوند، برای حیوان می‎‌تواند خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: تولید بطری پت مرحله به مرحله

بطری پلاستیکی

این بطری‌ها در برابر دما، شکستگی و نفوذ گاز مقاوم هستند. سبک وزن بودن آن‌ها هم ویژگی خوبی است که تولید آن‌ها را افزایش داده است. نکته مهمی که در مورد این بطری‌ها وجود دارد، حجم آن‌هاست. این بطری ها برخلاف وزن کم شان، حجم زیادی را اشغال می‌کنند.

معایب بطری پت و راهکار آن

این محصول با توجه به مزیت‌های فراوانی که دارد، چند مورد هم عیب دارد. اما معایب آن طوری نیست که از تولید این محصول جلوگیری کند. با وجود همین معایب، بطری پت به عنوان بهترین بطری در جهان قابل استفاده است.

بطری پت دارای خاصیت زیست تخریب پذیری است و در صورتی‌که به مدت 2 سال زیر خاک بماند، 30 درصد از آن تخریب می‌شود. اما یک راه حل منطقی که وجود دارد، بازیافت کردن این مواد و تبدیل شان به مواد دیگر است.

اگر حجم زیادی از این محصول بازیافت شود، برای تولید مواد اولیه صنایع پتروشیمی مناسب بوده و یک صرفه جویی اقتصادی رخ خواهد داد. در اثر بازیافت بطری پت گاز گلخانه‌ای کمتری تولید شده و مجموعه‌های بازیافت کننده برای بازیافت بطری پت نسبت به تولید‌کننده ها زحمت کمتری را متحمل می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: 5 نکته کلیدی در قالب سازی پلاستیک

سفارش بطری پت مخصوص نوشابه و بطری آب

تمامی مزایا و ویژگی‌های بطری پت را که در کنار هم قرار دهید، به ضرورت تولید و استفاده از آن برای بطری نوشابه و آب معدنی و همچنین سایر مواد غذایی و … پی خواهید برد. بظری پت بنابر نیاز و سفارش مشتری در ابعاد، اشکال و رنگ‌های مختلف قابل تولید است.

سفارش بطری پت

مجموعه میثم دارو پلاست پیشرو در تولید انواع بطری پت، بهترین و باکیفیت‌ترین بطری‌ها را تولید می‌کند. بطری مخصوص نوشابه و آب معدنی در سایز‌های استاندارد موجود است.

اما باز هم این محصولات بنابر سلیقه شما قابل تولید است. سفارش تعداد زیادی از این محصول، هزینه‌های پرداختی را تا حد زیادی کاهش‌ می‌دهد. یکی از نکات قابل توجه در تولید بطری پت در مجموعه ما علاوه بر کیفیت، استفاده راحت در باز و بسته کردن درب بطری است. جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

به مطالعه ادامه دهید: بطری اشانتیون پلی اتیلن

۴ فکر در مورد “ جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

  1. عماد گفت:

    استفاه کردیم، ممنون

  2. بهادر گفت:

    خیلی عالی بود

  3. Mehdy گفت:

    مطلبی که در مقاله مقفول ماند تجمع موادشیمیایی بسیار خطر افرین ومضر برای سلامت موجودات زنده از جمله انسانهاست که در اثر گرما از این ظروف در مایعات ازاد میشود .مطابق تحقیقات در یکی از موسسات پژوهشی امریکا که الان رفرنس ان را ندارم مایعاتی که در این بطریها مضروف میشوند اعم از اب ونوشابه در صورت قرار گرفتن در حرارتهای بالای چهل درجه سلیسیوس سه هزار ماده شیمیایی ازاد میشود پیشنهاد اینکه از گذاردن بطریها در مجاورت گرما مخصوصا اتومبیلها جلوگیری شود یکی بخاطر همین ودیگری بخاطر خاصیت ابتیکی اب در اینگونه بطریهاست که ممکن است تحت شرایط نور موجب اتشسوزی در خودروها گردد باسپاس

    1. محمد گفت:

      سلام بطری های pp هم همینگونه اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *