مجله

برای مواد آرایشی و بهداشتی از چه بطری مناسب است؟ شیشه ای یا پلاستیکی ؟

بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی

بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی دارای ویژگی هایی است که در این مقاله بدان پرداخته میشود. امروزه لوازم آرایشی و بهداشتی جز محصولات پرطرفدار محسوب میشوند. یعنی میتوان گفت در چند سال اخیر محصولات آرایشی و بهداشتی در بین مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند به گونه ای که حتی برند های ایرانی دست به تولید ضدآفتاب ها و محصولات پوستی مختلف زده اند. البته تاریخچه استفاده از لوازم آرایشی به قرن ها پیش برمیگردد و محصولات آرایشی همواره در میان بانوان پرطرفدار بوده است.

اما چیزی که امروزه شاهد آن هستیم تنوع بالای محصولات آرایشی است. مثلا در گذشته محصولاتی نظیر کانتور، کانسیلر، براش، پودر فیکس و غیره وجود نداشت و لوازم آرایشی به چند قلم محدود میشد. اما امروزه اینگونه نیست به طوری که نه تنها محصولات آرایشی دارای محبوبیت بسیار بالایی شده اند، محصولات مراقبت پوستی نیز بسیار محبوب هستند. بنابراین پکیجنیگ و نحوه بسته بندی این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با میثم دارو پلاست همراه باشید.

 

بطری آرایشی و بهداشتی

 

بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی

در این بخش از مقاله به معرفی بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی میپردازیم:

۱_یکی از مواد کاربردی در ساخت بطری مواد PET است. تین ماده یک ماده بسیار مناسب، سازگار با محیط زیست، بسیار سبک، نشکن، شفافیت بالا، مقاومت شیمیایی بالا و غیره است. این ماده در رنگ های شفاف، مرواریدی و سفید مغناطیسی تهیه و تولید میشود. از این محصول برای نگهداری مایعات شفاف استفاده میشود. قطر دهانه این بطری ها به صورت استاندارد در سایز های ۲۴،۲۲،۱۸، و ۱۶ تولید میشود.

۲_موادی که برای ساخت بطری های آرایشی_بهداشتی پلاستیکی استفاده میشود شامل: PE، PP، مواد AS،مواد ABS، K، PET و اکریلیک و غیره است.

۳_بطری کرم، واشر، درب، سرپمپ، پوشش گردوغبار و غیره که در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد و دارای دیواره های ضخیم هستند، طی قالب گیری تزریقی تولید میشوند.

۴_در میان بطری های ABS, AS میتوان گفت که بطری های AS دارای شفافیت بیشتری نسبت بهABS هستند و همچنین چقرمگی بهتری نیز دارد.

۵_رنگ بطری ها طبق سفارش مشتری اعمال میشود. اما باید دقت داشت‌گاهی به علت مواد مورد استفاده در بطری، رنگ آن قدری متفاوت از انتظار ما را خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید : انواع بطری پت

 

برای بسته بندی لوازم آرایشی بطری های شیشه ای مناسب هستند یا پلاستیکی؟

شاید برایتان سوال باشد که بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی بطری شیشه ای است یا پلاستیکی؟ خب میتوان گفت این سوال یک سوال کاملا کلی است. بطری های پلاستیکی دارای انواع مختلفی هستند که همه آن ها برای لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب نیستند. بطری های شیشه ای نیز دارای درجه کیفی مختلفی هستند. پس میتوان گفت در میان بطری های شیشه ای و پلاستیکی، معمولا بطری های اکریلیک از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. بطری های شیشه ای به دلیل حساسیت بالا و امکان شکسته شدن معمولا به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین در این بخش به خواص استفاده از بطری های پلاستیکی اکریلیک میپردازیم:

۱_این بطری ها دارای شفافیت بالای کریستالی است. حدود ۹۲ درصد نور به صورت ملایم از آن عیور میکند. همچنین دارای رنگ های اکریلیک رنگی است.

۲_صفحه های اکریلیک مقاومت بسیار زیادی در برابر آب و هوا دارند. همچنین این صفحات دارای براقیت بسیار زیادی است‌ همچنین این محصول عملکرد بسیار زیادی در مقابل دمای بالا دارد.

۳_امکان شکل دهی صفحات اکریلیک بسیار زیاد است.

۴_از لحاظ شفافیت صفحات اکریلیک با شیشه برابر هستند. اما از لحاظ چگالی نصف شیشه هستند. از طرفی این صفحات مانند شیشه شکننده نیستند‌

۵_صفحات اکریلیک در برابر ساییدگی بسیار مقاوم بوده و در حد آلومینویم هستند. این ماده در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی نیز بسیار مقاوم است.

۶_امکان چاپ و پاشش برای صفحات اکریلیکی وجود دارد.

 

انواع بطری مواد آرایشی و بهداشتی

 

ویژگی های یک بطری بسته بندی آرابشی

حال که دانستیم چه بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی است در اینجا به ویژگی این بطری های میپردازیم:

 

  • بطری لوازم آرایشی باید در مقابل مواد شیمیایی مقاوم باشد. یعنی با مواد درون بطری واکنش ندهد و باعث تغییرات شیمیایی در ماده و خود نشود
  • بطری مورد نظر باید دارای پروانه تولید باشد.
  • بطری مورد نظر باید دارای مجوز اداره بهداشت باشد.
  • برخی لوازم آرایشی دارای یک عدد خاص هستند بنابراین بطری مورد نژر باید دارای این شماره دسته بندی باشد.
  • بهتر است بطری از شیشه نباشد چرا که امکان شکسته شدن و آسیب به فرد و یا خود محصول وجود دارد.
  • از مواد درجه یک ساخته شده باشد.

 

مطلب پیشنهادی : انواع بطری دارویی

 

برندهای لوازم ارایشی

اگر نمیدانید بطری مناسب مواد آرایشی و بهداشتی چه نوع بطری است و از کیفیت آن اطمینان ندارید بهتر است از لوازم های آرایشی با برند معتبر استفاده کنید. محصولاتی که توسط برند های معتبر دنیا و یا برند های معتبر یک کشور تولید شده باشند بدون شک از هر نظر عالی هستند. محصولات با کیفیت نه تنها از پکیج با کیفیت و مناسب در آن ها استفاده شده است بلکه از نظر کیفیت مواد آرایشی نیز معتبر است. پوست ما گران قیمت ترین لباس دنیاست و ارزش این را دارد که برای رسیدگی به آن هزینه کنیم.

 

سخن آخر

امیدواریم از مطالب موجود در این مقاله استفاده کافی را برده باشید. تنها هدف ما این آن است که شما عزیزان از هر نظر پیشرفت کنید، اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید و از محصولات با کیفیت استفاده کنید. حال که در کشور ما تورم به شکل چشم گیری افزایش یافته است باید سعی کنیم از پولمان استفاده درست کنیم. امید است ما نیز بتوانیم مانند سایر کشورهای دنیا از محصولات معتبر و برند به راحتی استفاده کنیم تا از هر نظر خیالمان راحت و آسوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *