مجله

پلی اتیلن در ساخت بطری

پلی اتیلن در ساخت بطری

پلی اتیلن در ساخت بطری ها ترکیبات پلی اتری هستند و به طور گسترده به عنوان افزودنی در داروسازی، آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی استفاده می شوند. یکی از مفیدترین ویژگی های پلی اتیلن توانایی آن در ذوب شدن، سرد شدن و گرم شدن مجدد بدون تخریب قابل توجه است.

بر خلاف سایر پلاستیک ها که در اثر حرارت می سوزند، پلی اتیلن به مایع تبدیل می شود و به راحتی قالب گیری و بازیافت می شود. انواع مختلفی از پلی اتیلن بسته به چگالی و انشعاب آن وجود دارد. در این مقاله شما را با بطری پلی اتیلن و ویژگی های آن آشنا می‌کنیم.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیکی

پلی اتیلن چیست

پلی اتیلن که به طور بسیار زیادی در سراسر جهان در دسترس است، رایج ترین نوع پلاستیک به شمار می‌رود. در واقع، تولید این مواد به صورت بین المللی تقریبا 80 میلیون تن می‌باشد.
این محصول با سرعت شگفت انگیزی در حال افزایش محبوبیت است. طبق یک گزارش تحقیقاتی اخیر، بازار جهانی موم پلی اتیلن بین سال‌های 2017 تا 2022 بیش از 4.75 درصد رشد خواهد کرد. بخش‌های زیر ویژگی‌ها و کاربردهای این پلیمر پلی اتیلن را توضیح می‌دهند. بازیابی پس مانده‌های پلی اتیلن با چگالی بالا معمولا به چندین درجه رایج برای شناسایی مواد بازیافتی طبقه بندی می شوند.

پلی اتیلن ها دارای دسته های مختلفی هستند که عبارتند از: حرارتی، نوری، الکتریکی، شیمیایی و مکانیکی. در باغبانی، این ماده معمولا برای سقف گلخانه ها استفاده می شود زیرا گرما را حفظ می کند و محیط بهینه را برای رشد و نمو گیاهان فراهم می کند.

در حالی که این ماده بیش از حد سخت نیست، اما از استحکام و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. همچنین تمیز کردن آن آسان است. این کمک می کند تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی بدون خراب شدن باقی می ماند.

پلی اتیلن در ساخت بطری چه نقشی دارد

عناصر متعددی از طراحی بطری وجود دارد که بر قابلیت بازیافت آن تأثیر می‌گذارد و با بازیگران کلیدی صنعت از جمله مجموعه‌ای از شرکت‌های نوشابه‌سازی کار کرده است تا دسته‌ای از قابلیت بازیافت ایجاد کند.

زیرا با تمرکز بر تولید بطری پلی اتیلن پلاستیکی می‌توانند دوباره به بطری‌های پلاستیکی تبدیل شوند. با طراحی بطری های شیر به گونه ای که تا حد امکان قابل بازیافت باشند، کیفیت و کمیت بطری پلی اتیلن بازیافت شده قابل استفاده در بطری های شیر جدید به حداکثر می رسد.

پلی اتیلن در ساخت بطری چه نقشی دارد

بیشتر بخوانید: خدمات CNC سه محوره

این به این دلیل است که بطری پلی اتیلن برای بازسازی مجدد ساخته شده اند. این ماده همه کاره به عنوان تنها پلاستیکی که می تواند 100٪ در حلقه بسته بازیافت شود و کاملا مخالف پلاستیک های یکبار مصرف است.

بازیافت پذیری بالای پلی اتیلن به این معنی است که تنها پلاستیکی است که به آن شماره 1 داده شده است. حلقه بطری به بطری چیزی است که صنعت به دنبال آن است. این به این دلیل است که پت می تواند تا 100٪ محتوای بازیافتی را شامل شود. اما این تنها بسته‌بندی‌های پلاستیکی نیستند که پلی اتیلن بهتر عمل می‌کنند، بلکه نسبت به جایگزین‌هایی مانند شیشه و آلومینیوم نیز مزایایی دارند.

پلی اتیلن همچنین به اندازه کافی همه کاره است که می تواند چندین مورد در صنعت مد داشته باشد. از پارچه می توان برای ساخت تی شرت و لباس زیر حرارتی و همچنین چمدان و کیف و حتی کفش ورزشی استفاده کرد.

پت و استفاده رایج آن در صنعت

این صنعت همچنین برای بهبود طراحی بطری‌ پت خود تلاش کرده است و از سال 2000 تا 40 درصد وزن آنها را کاهش داده است. بنابراین محصولاتی که در بسته‌بندی پلی اتیلن حمل می‌شوند، اثرات زیست‌ محیطی کمتری نسبت به محصولات جایگزین دارند، زیرا برای جابجایی به سوخت کمتری نیاز دارند.

بطری پلی اتیلن را می توان به سرعت بازیافت کرد و برای انجام این کار به انرژی بسیار کمتری نسبت به شیشه و آلومینیوم نیاز دارد. به این معنی که تا 75٪ گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کند. واضح است که انتخاب PET و بازیافت آن یک گزینه پایدار است. و با توجه به قابلیت بازیافت 100٪ آن، می توانید این انتخاب را بارها و بارها انجام دهید.

پت و استفاده رایج آن در صنعت

مزایای بطری های پلاستیکی پلی اتیلن

پلی اتیلن از مزایا و ویژگی های بسیار زیادی داردکه شامل موارد نام برده می‌شود:

سبک وزن: هزینه تولید آن مقرون به صرفه است و به انرژی کمتری برای حمل و نقل نیاز دارد

ایمن: در صورت شکستن یا آسیب دیدگی، شکسته نشده و خطری ایجاد نمیکند.

راحت: چون ایمن و سبک وزن هستند، برای مصرف در حین حرکت نیز مناسب اند.

قابل مهر و موم مجدد: مناسب برای بسته های چند سرویس

قابل بازیافت: می توان آن را بازیافت کرد تا بتوان از پت بارها و بارها استفاده کرد

پایدار: تعداد فزاینده ای از بطری پلی اتیلن در ساخت بطری پلاستیکی از پت بازیافتی ساخته می شود

متمایز: می تواند به اشکال مختلف قالب گیری شود و برندها را قادر می سازد از آنها برای ساختن هویت و تبلیغ نوشیدنی ها استفاده کنند.

انعطاف پذیر بودن: صنایع با استفاده از این توانایی مواد آن را در اشکال و طرح های مختلف تولید و عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن

بسته بندی پلاستیکی پلی اتیلن

تمام بسته‌بندی‌هایی که در صنعت نوشابه‌های غیرالکلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملا تحت نظارت هستند و باید با قوانین اروپا مطابقت داشته باشند و قوانین اتحادیه اروپا حداکثر محدودیت‌ها را برای مهاجرت از پلاستیک‌های تماس با غذا به مواد غذایی تعیین می‌کند.

سازمان ایمنی غذای اروپا سطوح ایمن را برای فتالات ها به دنبال بررسی کامل داده های ایمنی در سال 2005 ایجاد کرد. سطوحی که مصرف کنندگان بریتانیا در معرض آن قرار می گیرند از سطوح ایمنی تعیین شده تجاوز نمی کند.

بیسفنول A به عنوان ایمن برای استفاده در تمام ظروف غذا و نوشیدنی توسط سازمان ایمنی غذای اروپا و آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا تایید شده است و قرار گرفتن در معرض رژیم غذایی بسیار کمتر از میزان مصرف قابل تحمل روزانه است.

بطری پلی اتیلن

نتیجه گیری

پلی اتیلن در ساخت بطری بیشترین کاربرد را دارد که امروزه بیشترین استفاده را در زندگی روزمره از آنها داریم. بطری اشانتیون پلی اتیلن با توجه به ویژگی های زیادی که دارد و در بالا نام برده شد بسیار مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. به همین دلیل امروزه بیشترین ظروف نوشابه ها و آبمیوه ها و …. از پلاستیک تولید می‌شوند. ویژگی‌های آن بسته به فشار و دمایی که تحت آن قرار می گیرد متفاوت است.

این پلاستیک سفید یا شفاف، مقاوم و انعطاف پذیر در دمای اتاق است. به عنوان یک عایق کامل الکتریسیته، برای پوشش کابل ها یا قطعات مکانیکی استفاده می شود. بطری پلی اتیلن یکی از ساده ترین پلیمرهای ترموپلاستیکی است که وجود دارد. بنابراین کار با آن بسیار آسان است. تحت تکنیک های مختلف امکان تولید تعداد زیادی محصول را فراهم می کند. به همین دلیل از آن برای کاربردهای مختلف در بازار استفاده می شود.

به مطالعه ادامه دهید: جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

۳ فکر در مورد “ پلی اتیلن در ساخت بطری

  1. قادر حسنی گفت:

    قیمت می خواستم

  2. اسماعیل گفت:

    عالی بود ممنونم

  3. فرشید محمدی گفت:

    استفاده کرم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *