مجله

مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن

مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن

مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن: PET شکل اختصاری پلی اتیلن ترفتالات است که نوعی پلیمر ترموپلاستیک به حساب می آید و می تواند مات یا شفاف باشد و از هیدروکربن های نفتی تولید شود. برای ساخت بطری‌ پلی اتیلن PET، پلاستیک پلیمریزه می‌ شود که در آن مولکول ‌های کوتاه ‌تر به یکدیگر اتصال می یابند که زنجیره ‌های مولکولی بلند را تشکیل دهند.

این ماده برای بسته بندی نوشابه، آب معدنی، روغن خوراکی، کره، سس مایونز، شربت، سس، مربا، کدو حلوایی و حتی محصولات دارویی گزینه ایده آلی است. بسته بندی های مختلفی در بازار وجود دارند، اما از پرکاربردترین مواد بسته بندی پلی اتیلن است.

بطری پلی اتیلن بادوام ترین نوع پلاستیک موجود است که امروزه به دلیل ویژگی های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و قیمت به صرفه ای دارد. پلی اتیلن از پلیمرهای نفتی مشتق شده و می تواند از هر گونه خطرات زیست محیطی جان سالم به در ببرد.

بطری پلی اتیلن محبوب ترین و پرمصرف ترین پلاستیک در جهان است که در کیسه های خرید، اسباب بازی ها و بطری های شامپو استفاده می شود. سالانه بیش از 100 میلیون تن از رزین های این ماده تولید می شود که 34 درصد از بازار پلاستیک را تشکیل می دهد.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: طراحی قالب پلاستیکی

مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن چیست

در ادامه به بررسی مزایا و معایب پلی اتیلن در صنعت خواهیم پرداخت.

حفاظت پیشرفته

پلی اتیلن ضد نشتی است به این معنی که اجازه نمی دهد بخار آب از آن عبور کند. می توان آن را گرما آب بندی کرد، به این معنی که پلاستیک را می توان به دور محصول پیچیده و با مهر و موم هوا محکم کرد. شرکت های الکترونیکی از پلی اتیلن برای قطعات الکترونیکی خود استفاده می کنند زیرا از رطوبت و دستکاری محافظت می کند.

سازگار با همه چیز

بطری پلی اتیلن بسیار متنوع و قابل تنظیم است. همراه با محافظت، یک گزینه تبلیغاتی عالی برای مناسب بودن محصول ارائه می دهد و آن را بسیار سازگار می کند. ضخامت ها و وضوح های مختلف و همچنین رنگ های مختلف طراح را برای گزینه ای سفارشی تر ارائه می دهد.

بسیار سبک وزن

بطری پلی اتیلن سبک است و به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز ندارد. به همین دلیل حمل و نقل آن بسیار آسان است و در نتیجه ردپای کربن در حین حمل و نقل کم می شود.

مقرون به صرفه

همراه با مانع رطوبت، پلی اتیلن با چگالی بالا نوعی پلی اتیلن کم هزینه، آسان برای پردازش و یک محصول بسته بندی مات است. بطری های شامپو و روغن، بطری تمیزکننده خانگی، گلدان های گل، درام ها همگی از HDPE ساخته شده اند و ظروف مات را برای جذابیت بازاریابی ارائه می دهند.

مزیت های بطری پلی اتیلن

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیکی

بادوام

پلی اتیلن با دوام و مقاوم در برابر تأثیرات خارجی است تا اطمینان حاصل شود که محتوا به خوبی حفظ می شود. HDPE نوعی پلی اتیلن مقاوم در برابر سوراخ، مقاوم در برابر پارگی و در کشش کمتر است. نمونه رایج این مواد کیسه های مواد غذایی، کیسه های زباله، کیسه های بسته بندی خرده فروشی و فیلم های بسته بندی است.

انعطاف پذیری برتر

بطری پلی اتیلن کم چگالی (LDPE) شکل دیگری از PET یک ماده بسیار انعطاف پذیر است و برای محصولات اولیه در سراسر جهان استفاده می شود. این ماده نرم، مقاوم در برابر سوراخ شدن، شفافیت بالا، قابلیت آب بندی حرارتی است و بنابراین ثابت می کند که برای بسته بندی مناسب است.

اکثر بطری پلی اتیلن که برای بسته بندی محصولات، لوله و بسته بندی قطعات و ابزارهای خودرو استفاده می شود، همگی از LDPE ساخته شده اند. کیسه های پلی ضخیم تر برای بسته بندی میخ، چاقو و انواع دیگر اشیاء تیز استفاده می شود.

به راحتی قابل بازیافت

بطری پت به راحتی قابل بازیافت هستند و در مقایسه با سایر مواد بسته بندی به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند. همچنین 80 درصد کمتر از کاغذ زباله های جامد تولید می کند.

چرا باید از بطری پلی اتیلن استفاده کنیم

پلی اتیلن فواید و مزایای ویژه ای دارد و به همین دلیل است که طی سالیان متمادی از آن برای تولید محصولات زیادی به کار می برند.

بطری پلی اتیلن خواص مفید بسیاری دارد که آن را برای چندین کاربرد مناسب می کند. استحکام و سختی کمی دارد، اما بسیار انعطاف پذیر است و مقاومت ضربه ای خوبی دارد. به جای شکستن کشش خواهد داشت. پلی اتیلن مقاوم در برابر آب و بادوام است، بنابراین در مواجهه با عناصر در مقایسه با سایر پلیمرها ماندگاری بیشتری دارد.

چرا باید از بطری پلی اتیلن استفاده کنیم

پلی اتیلن یک عایق الکتریکی خوب است که مقاومت درختان الکتریکی را ارائه می دهد اما می تواند به صورت الکترواستاتیک باردار شود. افزودن مواد آنتی استاتیک از این امر جلوگیری می کند. بسته به ضخامت پلی اتیلن، می تواند تقریبا شفاف تا مات باشد. شفافیت پلی اتیلن با چگالی کم (PE) آن را برای بسته بندی مناسب می کند.

مطلب پیشنهادی: تولید بطری پت مرحله به مرحله

معایب بطری اتیلن چیست

علیرغم محبوبیت، پلی اتیلن پلیمری با معایبی است که می تواند تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را از استفاده از آن منصرف کند. پلیمر، شبیه به دیگر  پلاستیک‌ ها، برای تجزیه به زمان بیشتری نیاز دارد، در مکان های دفن کردن زباله سال ها بماند، که ما در حال کمبود فضا هستیم.

یکی دیگر از روش های دفع آ« سوزاندن است که باعث ایجاد گاز سمی می شود. پلی اتیلن عمدتاً از نفت یا گاز طبیعی استخراج می شود که مقدار محدودی از آن وجود دارد. تولید پلی اتیلن مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و همچنین منجر به انتشار بالای دی اکسید کربن می شود. گاز گلخانه ای به گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی نیز کمک شایانی می کند.

اگرچه بازیافت اکثر پلیمرهای پلاستیکی از نظر فنی امکان پذیر است، انواع مختلفی برای مرتب سازی وجود دارد که گران و پیچیده است.

بیشتر بخوانید: فروش بطری پت رنگی

بطری پلی اتیلن چیست

بطری پلی اتیلن برخی از پلاستیک‌ هایی هستند که معمولاً در هنگام جستجو برای راه‌حل‌هایی برای آب آشامیدنی مورد بحث قرار می‌گیرند.

بطری پلی اتیلن چیست

کاربردها و مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن

کاربردهای صنعتی و مصرف کننده برای پلاستیک های PET وجود دارد. چند نمونه از رایج ترین کاربردهای پلی اتیلن ترفتالات را برای شما بیان کرده ایم.

  • اغلب در بطری ها و سایر ظروف پلاستیکی از پلی اتیلن استفاده می شود. این شامل بطری های نوشابه، محصولات نانوایی، بطری های آب، شیشه های کره بادام زمینی و حتی در بسته بندی مواد غذایی منجمد می شود.
  • برای نگهداری لوازم آرایشی پلی اتیلن کاربرد فراوانی دارد. از آنجا که قالب‌گیری آسان است، تولیدکنندگان می ‌توانند اشکال بسیار خاصی را برای انواع محصولات آرایشی ایجاد کنند.
  • معمولاً برای ذخیره سازی مواد شیمیایی از جمله پاک کننده های خانگی استفاده می شود.

به مطالعه ادامه دهید: روش های تعمیر دستگاه cnc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *