مجله

روش های تعمیر دستگاه cnc

روش های تعمیر دستگاه min

روش های تعمیر دستگاه cnc: همانطور که می دانید، دستگاه های CNC قدیمی می شوند و اغلب نیاز به تعمیر دارند. برخی از قطعات متحرک دچار سایش و پارگی می شوند که همه اینها مورد انتظار است. با این حال، بهره وری مطلوب را کاهش می دهند.

سال‌ های اخیر، با پیشرفت سریع ماشین‌کاری CNC، خدمات CNC چهار محور بیشتر و بیشتر می ‌شوند و بسیاری از ماشین ‌آلات CNC به تدریج خراب می‌ شوند. با توسعه فناوری میکروالکترونیک و فناوری رایانه، فناوری کنترل عددی نیز به طور همزمان در حال توسعه است و درجه هوش بالاتر می رود.

بنابراین کاربرد عملی و نگهداری فناوری خدمات cnc سه محور در تولید نیز دائما در حال تغییر است. با توجه به پیچیدگی، تنوع و تنوع تکنولوژی تعمیر و نگهداری و محدودیت های برخی عوامل محیطی عینی، یک سیستم نظری بالغ و کامل در فناوری تعمیر و نگهداری ماشین ابزار CNC شکل نگرفته است.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: طراحی قالب پلاستیکی

تعمیر خدمات CNC چهار محور

با توجه به پیشرفته بودن ماشین ابزارهای CNC و ناپایداری خرابی ها، اکثر خرابی ها به صورت خرابی های همه جانبه ظاهر می شوند، بنابراین تعمیر و نگهداری ماشین ابزار CNC دشوارتر است. به منظور استاندارد کردن کار تعمیر و نگهداری CNC، بهبود ارزش استفاده از ماشین آلات CNC، بهبود کیفیت تعمیر و نگهداری تجهیزات CNC و انطباق کار تعمیر و نگهداری CNC با توسعه صنعت تولید، باید تعمیر و نگهداری ماشین ابزار CNC را استانداردتر کرد. مجموعه میثم دارو پلاست ارائه دهنده خدمات cnc سه و چهار محور با بهترین کیفیت کار می باشد.

ماشین ابزار خدمات CNC سه محور چیست

ماشین ابزار CNC یک ماشین ابزار خودکار مجهز به سیستم کنترل برنامه است که فناوری های جدید را در زمینه های مختلف مانند فناوری رایانه، فناوری اتوماسیون، درایو سروو، اندازه گیری دقیق و ماشین آلات دقیق یکپارچه می کند.

سیستم کنترل می تواند به طور منطقی برنامه ای را که توسط کد کنترل یا سایر دستورالعمل های نمادین مشخص شده است پردازش کند و سپس آن را به صورت کد بیان کند و سپس آن را از طریق حامل اطلاعات وارد دستگاه کنترل عددی کند.

پس از عملیات و پردازش، دستگاه کنترل عددی سیگنال های کنترلی را برای کنترل عملکرد ماشین ابزار ارسال می کند و به طور خودکار قطعات را مطابق شکل و اندازه مورد نیاز نقشه پردازش می کند.

روش های تعمیر و نگهداری دستگاه CNC

روشهای تعمیر دستگاه cnc بسیار مهم است. روش های نگهداری که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر است.

روش مشاهده

پرسنل تعمیر و نگهداری با مشاهده پدیده های غیرعادی مختلف محیط اطراف مانند نور، صدا و بو در هنگام بروز خطا. قسمت های مختلف سیستم را به دقت شناسایی می کنند و محدوده خطا را برای تعمیر به یک ماژول محدود می کنند.

روش های تعمیر و نگهداری دستگاه CNC

بیشتر بخوانید: قالب ساری پلاستیکی

روش عملکرد خود تشخیصی

عملکرد خود تشخیصی سیستم خدمات CNC سه محور می تواند وضعیت کار سیستم CNC را در هر زمان نظارت کند. اگر وضعیت غیرعادی رخ دهد، یک پیام هشدار در CRT نمایش داده می شود. یا از یک دیود ساطع کننده نور برای نشان دادن علت تقریبی خرابی استفاده می شود که موثرترین روش تعمیر و نگهداری است.

روش تست برنامه کاربردی

روش تست برنامه تابع این است که توابع رایج و توابع ویژه سیستم کنترل عددی را با برنامه نویسی دستی یا برنامه نویسی خودکار در یک برنامه تست تابع کامپایل کرده و به سیستم کنترل عددی ارسال می کند. سپس به سیستم خدمات CNC چهار محور اجازه دهید. این برنامه آزمایشی را اجرا کند تا دقت و قابلیت اطمینان ماشین ابزار را برای انجام این عملکردها بررسی کند و سپس علت احتمالی خرابی را مشخص کند.

روش تعویض قطعات یدکی

به اصطلاح روش تعویض قطعات یدکی این است که قطعات مشکوک را با قالب های یدکی، تراشه های مدار مجتمع یا قطعات پس از تجزیه و تحلیل علت کلی خرابی جایگزین کنید. جایگزین کردن برد مدار معیوب با یک قطعه یدکی خوب و انجام اولیه سازی مربوطه، به طوری که ماشین ابزار بتواند به سرعت در حالت عادی قرار گیرد، رایج ترین روش عیب یابی در حال حاضر است.

بیشتر بخوانید: خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است

روش تحلیل اصولی

با توجه به اصل ترکیب خدمات CNC سه محور ، پارامترهای مشخصه به طور منطقی تجزیه و تحلیل می شوند. با شروع از اصل کار هر یک از اجزای سیستم، برای تعیین روش تعمیر و نگهداری قطعه معیوب.

خدمات cnc سه محوربیشتر بخوانید: خدمات اصلاح قالب

روش تصحیح پارامتر

پارامترهای سیستم مبنایی برای تعیین عملکرد سیستم هستند. هنگامی که سیستم CNC عیوب را پیدا می کند. باید پارامترهای سیستم را به موقع بررسی کند. تنظیمات نادرست پارامتر ممکن است. باعث خرابی سیستم شود، به طور مستقیم بر عملکرد ماشین ابزار تأثیر بگذارد. حتی باعث شود ماشین ابزار نتواند به طور معمول کار کند.

تداخل خارجی یا ولتاژ ناکافی باتری باعث از بین رفتن یا تغییر پارامترهای سیستم و سردرگمی می شود. عملکرد جستجوی سیستم می تواند برای بررسی و تصحیح همه خطاها استفاده شود تا از عملکرد عادی ماشین ابزار اطمینان حاصل شود.

روش کیفیت منبع تغذیه

نوسانات منبع تغذیه بر عملکرد عادی ماشین ابزار تأثیر می گذارد و می توان از منبع تغذیه تنظیم شده استفاده کرد. فیلتر خازنی می تواند برای تداخل فرکانس بالا استفاده شود.

بیشتر بخوانید: تولید بطری پت مرحله به مرحله

روش مقداردهی اولیه

اگر سیستم خدمات CNC چهار محور به دلیل قطع برق یا باتری تحت ولتاژ از کار بیفتد، سیستم باید مقداردهی اولیه شود. قبل از پاکسازی باید دقت کرد که سوابق داده ها کپی شود.

روش ردیابی اطلاعات نگهداری

برخی از شرکت های تولیدی بزرگ می توانند نرم افزار یا سخت افزار سیستم را با توجه به خرابی های غیرمنتظره در کار واقعی بهبود بخشند. پرسنل تعمیر و نگهداری باید دائماً این داده ها را به روز کنند. پس از تشخیص عیب، باید یک برنامه تعمیر و نگهداری مناسب برای تعمیر انتخاب شود و سپس برنامه تعمیر و نگهداری متناسب با آن تنظیم شود. سوابق هر تعمیر نیز باید ثبت شود تا دفعه بعد که با همین وضعیت مواجه شد سریعا با آن برخورد شود.

بیشتر بخونید: انواع ماشین آلات cnc

ماشینکاری CNC چگونه کار می کند

ماشینکاری CNC چگونه کار می کند

روش های تعمیر دستگاه cnc، عملکرد اصلی خدمات CNC سه محور این است. که یک قطعه خالی از مواد مانند یک بلوک پلاستیکی یا یک مورد مشابه را بردارید و آن را به یک محصول نهایی تبدیل کنید. خدمات CNC سه محور این کار را با گفتن دقیق نحوه حرکت به ابزار ماشین‌فروشی انجام می ‌دهد و دقیقاً چه قطعاتی از مواد را جدا کند تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسد.

خدمات CNC چهار محور شباهت های زیادی با پرینت سه بعدی دارد. به این صورت که یک کامپیوتر دستورالعمل های دیجیتالی را به ابزارهایی ارائه می دهد که سپس برای ایجاد یک محصول نهایی کار می کنند. از آنجایی که کل فرآیند ایجاد به مجموعه ای از جهت های دقیقاً کدگذاری شده تقطیر می شود.

این فرآیند بسیار سریع تر، کارآمدتر و کمتر مستعد خطا نسبت به زمانی است که با دست انجام می شود. چندین فن‌آوری که معمولاً برای ایجاد محصولات نهایی به کار می رود. شامل مته ‌ها، ماشین ‌های تراش، ماشین‌ های فرز و بسیاری دیگر می ‌شود.

به مطالعه ادامه دهید: دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *