مجله

تولید بطری پت مرحله به مرحله

تولید بطری پت مرحله به مرحله

تولید بطری پت مرحله به مرحله: امروزه بطری‌های پلاستیکی به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از بطری‌های پت و بطری‌های پلی اتیلن. تولید بطری پت به صورت کلی در چندین مرحله و با استفاده از دستگاه‌های تزریق پلاستیک انجام خواهند شد.

این دستگاه‌ها را به نام دستگاه‌های پت زن و یا باد کن می‌شناسند، در ابتدا استفاده از این دستگاه‌ها به نظر بسیار ایده آل به نظر می‌رسند. اما به صورت کلی به این نکته توجه کنید که ساخت، خرید و یا حتی نگهداری از این دستگاه‌ها می‌تواند کمی هزینه بر و مشکل ساز باشد.

امروزه دستگاه‌های تولید بطری پلی اتیلن مدت زیادی است که جای تکنولوژی‌های گران و قدیمی را به خود اختصاص داده است و دارای مراحل تولید بسیار کوتاه‌تری نیز می‌باشد، علاوه بر این موضوع دستگاه تولید بطری پت نیازمند به نیروی انسانی کمتری هستند. در ادامه شما را با تولید بطری پت مرحله به مرحله آشنا خواهیم کرد.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: خدمات اصلاح قالب

مواد اولیه دستگاه تولید بطری پت

دستگاه‌هایی که امروزه بطری پت را ایجاد می‌کنند مواد اولیه‌ای به نام پریفرم را نیازمند هستند، تولید کنندگان بطری پت امروزه این مواد اولیه را به صورت آماده خریداری می‌کنند. پریفر در دستگاه‌های پریفرم سازی تولید می‌شوند، کیفیت تولید این مواد اولیه به صورت مستقیم بر روی کیفیت بطری‌های پت تأثیر گذار می‌باشد.

ابتدای تولید پریفرم که مواد اولیه پت است دانه‌های بسیار ریزی است که گرانول نام دارد تهیه خواهند شد و بطری‌های پت نیز از پریفرم با استفاده از دستگاه‌ها باد کن ساخته خواهند شد. بطری‌هایی مانند بطری مواد شوینده به دلیل شفافیت آن‌ها با بطری‌های پت مقایسه می‌شوند. مواد اولیه بطری پت یعنی پریفرم توسط پتروشیمی انجام خواهد شد. شفافیت، استحکام و انعطاف پذیری این بطری‌ها به دلیل وجود پریفرم در ساختار آن‌ها است.

فرایند تولید بطری پلاستیکی

 بطری‌های نوشیدنی، آب معدنی، نوشابه و… امروزه در دسترس تمامی انسان‌های روی زمین به بطری پت مشهور شده‌اند، این بطری‌ها با استفاده از دستگاه‌های باد کن پریفرم و دستگاه دیگری به نام تزریق پلاستیک تولید خواهند شد. دستگاه‌های باد کن بطری پت پریفرم در 3 نوع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی در بازارها عرضه شده‌اند.

پریفرم این بطری‌ها را با حرارت بسیار بالا ذوب خواهند کرد و آن را در درون قالب‌های مختلفی قرار می‌دهند و با فشار هوا باد شده و به بدنه سرد قالب خواهد چسبید، این امر باعث می‌شود که دقیقاً شکل قالب را به خود بگیرد. سایز این بطری‌ها با اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و کارخانه‌ها با توجه به نیاز بطری‌های مختلف را سفارش می‌گیرند و آن‌ها را تولید می‌کنند.

خط تولید بطری پت

به صورت کلی می‌توان گفت تمامی بطری‌های حامل نوشیدنی آب معدنی، آب رادیاتور، گازدار و… از جنس پت هستند. این بطری‌ها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که اندازه آن‌ها از 250 سی سی تا 4 لیتر متغیر می‌باشند.

خط تولید بطری پت

در خط تولید بطری پت ماشین آلات مختلفی مانند تزریق پریفرم، باد کن پت و تزریق درب مورد استفاده قرار می‌گیرد که اهمیت تمامی این دستگاه‌ها به صورت یکسان است. بطری‌های پلاستیکی به خصوص تولید بطری‌های پت در مراحل مختلفی انجام خواهند شد.

به صورت کلی بطری‌های پلاستیکی برای نگهداری از آب آشامیدنی و دیگر نوشیدنی‌ها از پلی اتیلن ترفلات و یا همان پت برای تولید استفاده می‌کنند که مواد اولیه این پت پرفیرم می‌باشد، این مواد بسیار قوی و سبک هستند.

بیشتر بخوانید: فروش بطری پت در غرب تهران

تزریق پریفرم در ساخت بطری پت

این دستگاه در حقیقت یک دستگاه تزریق پلاستیک می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که دستگاه پت و تزریق عادی دارند بزرگی بدنه دستگاه است که نشان قدرت اسکتردر آن است. در نتیجه در دستگاه سیلندر ماردون و گیره‌های کنترل کننده نیز بزرگ‌تر می‌باشند که این امر باعث بالا بردن کیفیت تولیدات می‌شود. به این نکته توجه کنید با توجه به حجم دستگاه و قیمت بالایی که دارد انتخاب آن می‌تواند سخت باشد. تصمیمی برای انتخاب بین این دو دستگاه بر اساس تعداد حفره در قالب‌ها و بودجه اولیه شما باید انتخاب شود.

قالب بطری در ساخت بطری پت

قالب‌ها در ساخت بطری به شکل یک بطری فرضی ساخته خواهند شد. برای آن که به صورت اطمینانی پای بطری به یک شکل ثابت و صاف را حفظ کند مؤلفه جداگانه‌ای از پلاستیک را به صورت هم زمان در طول قالب گیری با بطری به یکدیگر متصل می‌کنند.

قالب‌ها به صورت عمومی خیلی سریع خنک خواهند شد به طوری که مولد تازه تشکیل شده به درستی تنظیم می‌شود. روش‌های مختلفی برای خنک کردن وجود دارد که عبارت‌اند از مستقیم و غیر مستقیم.

بیشتر بخوانید: نحوه کار با دستگاه تزریق پلاستیک

قالب بطری در ساخت بطری پت

دستگاه‌های باد کن در ساخت بطری پت

اصلی‌ترین وظیفه دستگاه باد کن در خط تولید بطری پت تبدیل پریفرم به بطری می‌باشد. این دستگاه با دارا بودن حرارت مناسب و استاندارد شده از دستگاه پلاستیک را باد خواهد کرد و آن را به شکل بطری در آورده می‌شود. شما می‌توانید دستگاه باد کن در ساخت بطری پت را به صورت‌های نیمه خودکار و یا خودکار خریداری کنید. این دستگاه با توجه به پروسه کلی کاربرد متفاوتی دارند.

تزریق درب بطری در ساخت بطری پت

در خط تولید بطری پت برای تولید درب بطری‌ ها از دستگاه تزریق با قالب‌های مخصوصی استفاده می‌شود، امروزه کارخانه‌های زیادی هستند. که از یک دستگاه تزریق همه کاره برای تولیدات خود استفاده می‌کنند. محصول نهایی در این دستگاه با توجه به وزن بار و تعداد درب‌ها مشخص خواهند شد و توسط دستگاه همه کاره وارد مرحله نهایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تولید کننده بطری پت

مرحله آخر در ساخت بطری پت

مرحله نهایی ساخت بطری پت به این صورت است که بعد از طی کردن مراحل بالا با موفقیت به خط جمع آوری خواهند رسید. در این مرحله بطری‌ها را به صورت آماده به کارخانه‌های تولیدات مواد غذایی هدایت می‌شوند.

به این نکته توجه کنید که به دلیل حجیم بودن بطری‌های پت و هزینه‌های بالایی که امروزه جا به جایی دارد. در مرحله قالب گیری بادی در کارخانه و قبل از مرحله پر شدن این امر صورت می‌گیرد.

تولید کننده بطری پت

تا به امروز مواد شوینده و نوشیدنی‌های مختلف از این بطری‌ها استفاده می‌کنند. این امر باعث شده است که دستگاه‌های تزریق پلاستیک با کیفیت بالاتری محصولات را تولید کنند.

این دستگاه‌ها در خط تولید به راحتی می‌توانند کاربرد خود را چندین برابر کنند و بطری‌هایی را با حجم بیشتر تولید کنند. به صورتی که بتوان به راحتی 20 لیتر در بطری جای داد.

به مطالعه ادامه دهید: فروش بطری پت رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *