مجله

تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن

تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن

تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن از پلاستیک های مقاوم و مستحکمی هستند. که در مصارف مختلفی به کار می روند. به طور معمول از این نوع بطری ها در بطری های آب، بطری های نوشیدنی گازدار، بطری های شیر، طبل های شیمیایی. اسباب بازی های کودکان، لوازم خانگی و آشپزخانه، عایق کابل، کیسه های حامل استفاده می کنند.

PET گزینه محبوبی در صنایع غذایی، نوشیدنی، زیبایی و شیمیایی به حساب می آید. اما تفاوت اصلی بین بطری پت و بطری پلی اتیلن چیست؟ پلی اتیلن دارای خواص عایق عالی است. در دمای اتاق، پلی اتیلن در هر حلال شناخته شده ای نامحلول است. در برابر اسید سولفوریک رقیق، اسید نیتریک رقیق و سایر اسیدها با هر غلظتی و همچنین محلول های قلیایی و نمکی با غلظت های مختلف مقاوم است.

پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر آب دارد و عملکرد آن می تواند. پس از تماس طولانی مدت با آب بدون تغییر باقی بماند. پلی اتیلن نفوذپذیری هوا ضعیفی دارد. در حالی که اکسیژن، دی اکسید کربن و بسیاری از مواد آلی نفوذپذیری هوا بهتری دارند.

میثم دارو پلاست

عملکرد PET خالص بسیار ضعیف است. به ویژه مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر حرارت، اما پس از تقویت الیاف شیشه، خواص مختلف تا حد زیادی بهبود یافته است. بطری های PET به مواد اصلی بسته بندی محصولات نوشیدنی تبدیل شده اند.

بطری های PET به دلیل آلودگی محیطی کم و مصرف کم انرژی به تدریج جایگزین مواد بسته بندی سنتی می شوند. با عملکردهای مقاوم در برابر حرارت و فشار خود جایگزین انواع بطری های پی وی سی، کیسه ها، قوطی های آلومینیومی، قوطی های آهنی. بطری های شیشه ای و غیره شده و به مواد بسته بندی با بیشترین پتانسیل رشد تبدیل شده است.

 بررسی تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن

پلی اتیلن ترفتالات ماده ای بی رنگ و شفاف با درخشندگی خاص (بی شکل) یا ماده سفید شیری مات (نوع کریستالی) است. شعله ور شدن آن دشوار است، اما پس از سوختن، اگرچه شعله از آن دور است. می تواند به سوختن ادامه دهد.

وقتی بطری پلی اتیلن می سوزد ذوب می شود و تکه تکه می شود. پلی اتیلن غیر سمی، بی مزه و سفید شیری است. چگالی 0.91 ~ 0.96g/cm3 پلاستیک کریستالی است. پلی اتیلن استحکام مکانیکی خاصی دارد، اما در مقایسه با سایر پلاستیک ها، مقاومت مکانیکی آن کمتر و سختی سطح آن ضعیف است.

بطری پلاستیکی پلی اتیلن نوعی رزین ترموپلاستیک است که توسط اتیلن پلیمریزه شده است. بطری پلی اتیلن بی بو، غیر سمی، شبیه موم است. مقاومت عالی در دمای پایین دارد. پایداری شیمیایی خوب و می تواند در برابر اکثر اسیدها و قلیاها (نه اسید، و مقاوم در برابر قلیایی ها و قلیایی ها) مقاومت کند.

_بررسی تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن

بطری های پلاستیکی دارو به طور کلی از PET ساخته می شوند. زیرا مواد PET دارای مزایای عدم شکستن آسان، آب بندی خوب، ضد رطوبت و بهداشتی است. که می تواند الزامات ویژه بسته بندی دارو را برآورده کند. می توان آن را به طور مستقیم برای بسته بندی دارو بدون تمیز کردن و خشک کردن استفاده کرد. این یک ظرف بسته بندی پزشکی عالی است.

HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا)، PE (پلی اتیلن) و PP (پلی پروپیلن) نیز اغلب برای ساخت بطری های دارویی پلاستیکی استفاده می شوند. در میان آنها، PET و PP پایدار هستند و هنگامی که بی رنگ هستند. شفاف و شفاف هستند، بنابراین این دو ماده برای بسته بندی داروی مایع مناسب هستند. بطری های پلاستیکی انواع پلی اتیلن عمدتاً برای بسته بندی کپسول های جامد و قرص های خوراکی استفاده می شود. تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن

مزایای استفاده از پلی اتیلن چیست

بطری های پلاستیکی از نظر وزن سبک تر از همتایان شیشه ای خود هستند. انرژی و هزینه های مورد نیاز برای ارسال محصولات را کاهش می دهند. از آنجایی که پلاستیک‌ها نرم هستند. نقطه ذوب نسبتاً کمی دارند، بطری‌های پلاستیکی نسبت به شیشه انرژی کمتری برای تولید مصرف می‌کنند.

پس از اولین استفاده، PET و سایر انواع بطری های پلاستیکی به راحتی در بسیاری از انواع محصولات ثانویه از جمله الیاف فرش، بالش، کیسه های حمل و نقل و مواد تسمه بازیافت می شوند. برخی از بطری های نوشیدنی و ظروف غیرغذایی نیز از پلاستیک بازیافتی استفاده می کنند. وزن سبک بطری های پلاستیکی هزینه حمل و نقل مواد به مراکز بازیافت را به حداقل می رساند.

مزایای استفاده از پلی اتیلن چیست

مواد پلی اتیلن به راحتی به اشکال مختلف بطری در می آیند و ظاهر و کاربرد آنها را بهبود می بخشند. برخلاف ظروف شیشه ای، بطری های پلی اتیلن ناهموار و انعطاف پذیر هستند. آنها در صورت افتادن به قطعات تیز خرد نمی شوند و محصولات و بسته بندی را ایمن می کنند.

از آنجا که پلاستیک ها پلیمرهایی هستند که مولکول های بلندی که از اتصال بسیاری از مولکول های کوتاه به یکدیگر ساخته می شوند، دارای خواص فیزیکی مفیدی مانند چقرمگی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی هستند. همین انعطاف‌ پذیری باعث می‌ شود بطری‌ های پلاستیکی نشت یا ترکیده نشوند و از محتویات و همچنین کارتن‌های حمل و نقل خارجی محافظت کند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از پلی اتیلن این است که در برابر ضربه مقاوم است. این باعث می شود برای چیزهایی مانند قایق و ظروف بزرگ گزینه ای عالی باشد. این ماده همچنین به عنوان مقاوم در برابر خوردگی شناخته شده است.

مطلب پیشنهادی: تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور

فواید به کارگیری بطری پت چیست

آیا تا به حال به ته یک محصول در یک بطری یا شیشه پلاستیکی نگاه کرده اید. تا ببینید از چه چیزی ساخته شده است؟ احتمال زیادی وجود دارد که با پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) روبرو شده باشید. قوی، مقاوم در برابر شکستگی است. می تواند به اندازه بطری ها یا شیشه های شیشه ای شفاف باشد.

PET به عنوان یک ماده در بسیاری از صنایع انتخابی عالی دارد. عواملی مانند مقاومت شیمیایی. نسبت استحکام به وزن، خواص نشکن و کم هزینه بودن محصول. آن را به یک راه حل در دسترس برای بسته بندی محصولات مصرفی تبدیل کرده است.

بطری پت-PET به دلیل نسبت مقاومت به وزن بی‌رقیب، کاهش هزینه و صرفه‌ جویی در حمل و نقل در مقایسه با نمونه ‌های شیشه‌ ای و سابقه آن در ایمنی و قابلیت اطمینان برای محصولات مصرفی، انتخاب محبوبی برای بطری‌ های پلاستیکی است.

فواید به کارگیری بطری پت چیست

از ابتدای فرآیند تولید، PET به گونه ای مهندسی شده است. که ماده ای قوی و در عین حال انعطاف پذیر باشد. که امکان استفاده از آن را در انواع مختلف بطری ها و ظروف پلاستیکی فراهم می کند. پلاستیک PET یک ماده بسته بندی ایمن برای بسیاری از محصولات غذایی و نوشیدنی است.

پلاستیک PET به عنوان ایمن برای تماس با غذا و نوشیدنی توسط FDA و نهادهای نظارتی مشابه در سراسر جهان تایید شده است. برای بیش از 30 سال به همین شکل باقی مانده است. به طور خلاصه. PET قابل اعتمادترین پلاستیک برای کالاهای مصرفی مستقیم است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بسیاری از شرکت ها و برندها از آن استفاده می کنند. استحکام و انعطاف پذیری آن با شیشه قابل مقایسه است. تولید و حمل و نقل آن قبل و بعد از بسته بندی ارزان تر است.

به مطالعه خود ادام دهید: انواع مختلف فرز cnc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *