مجله

کیفیت بطری پت را چطور تشخیص دهیم

کیفیت بطری پت را چطور تشخیص دهیم
کیفیت بطری پت را چطور تشخیص دهیم: در این مقاله از میثم دارو پلاست در این باره صحبت می کنیم با ما همراه باشید.
برای آن که از اصل بودن بطری پت مطمئن شوید بهتر است در ابتدا به سراغ اعداد و کدهای درج شده در زیر بطری بروید. بعد از بررسی‌های لازمه در خصوص کدهای زیر بطری پت شما می‌توانید اطلاعات کامل و جامع را در خصوص کیفیت و نوع بطری که خریداری کرده‌اید به دست آورید. امروزه مصرف آب معدنی نسبت به آب شهری بسیار رواج پیدا کرده است؛ این جایگزین شدن تأثیرات مثبتی را به هماره خود آورده است و می‌توان این حرکت را یک گام به سمت حوزه سلامت دانست.
بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بیش از 1 بار از هر یک از بطری‌های پت، قوطی‌های آب معدنی، آب میوه و… به صورت مستقیم باعث ایجاد اختلال در مصرف کننده خواهد شد. در نتیجه اطمینان حاصل شدن از کیفیت بطری‌ها یکی از الزاماتی است که شما باید آن را انجام دهید. 
بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیکی
تشخیص کیفیت بطری پت

تشخیص بطری پت چگونه است؟

برای تشخیص کیفیت و اصل بودن بطری‌ پت کافی است در زیر بطری به دنبال عدد 1 باشید؛ بطری‌هایی که عدد 1 به همراه 3 فلش در زیر آن‌ها وجود دارد نشانه نوع بطری پت می‌باشد. امروزه هر دو نوع بطری‌های پت چه به صورت پلاستیک و چه به صورت بازیافتی در بخش‌های مختلف بسته بندی و صنایع کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید پت را در بطری‌های آب معدنی، بسته بندی، بطری‌های پلی اتیلن سم، کود و.. مشاهده کنید. 
لازم به ذکر است در صورتی که در صنعت پارچه با لغت پلی استر آشنایی داشته باشید به احتمال بسیار زیاد منظور آن‌ها پلی اتیلن و یا همان پت است. امروزه از پت در صنعت فرش بافی، تولید کیسه خواب، تولید انواع پوشاک و… بهره گرفته می‌شود. با توجه به آن که امروزه از این پلاستیک در سراسر جهان استفاده می‌شود این پلاستیک امروزه ارزش بسیار بالایی دارد و بدون شک باید بازیافت شوند. پلاستیک‌های بازیافتی پت را به نام RPET  می‌شناسند. با توجه به تحقیق‌های انجام شده در سال 2012 میزان بازیافت پلاستیک پت در آمریکا 31 درصد و در اروپا 52 درصد بوده است.

تست‌های لازمه برای تشخیص کیفیت بطری پت

برای آن که شما بتوانید از بطری‌هایی که استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید و از بالا بودن کیفیت آن‌ها و سازگاری آن‌ها مطمئن شوید بهتر است روش‌های زیر را امتحان کنید:
  محصول را با ظرف آن تست کنید
اولین قدم برای آن که بتوانید از کیفیت بطری‌ها اطمینان حاصل کنید سفارش یک نمونه و به صورت آزمایشی محصول می‌باشد. بهتر است هنگام آزمایش بطری به دنبال هر نوع تغییر رنگ، عملکرد و یا بو باشید. علاوه بر این موضوع بطری پت را نیز از لحاظ تغییر رنگ، نشت و.. بررسی کنید. لازم به ذکر است شما با آزمایش بطری 1 لیتری پلاستیکی پت می‌توانید اندازه ظروف خود را نیز تأیید کنید. 
ممکن است بطری‌های پت 1 لیتری تنها 10 سی‌سی مایع را در خود جای دهند؛ این در حالی است که برخی از آن‌ها می‌توانند 20 سی‌سی از مایع را نیز نگهداری کنند. آزمایش کردن چندین بطری پت به صورت هم زمان این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در جنبه‌های مختلف بهترین بطری را انتخاب کنید. 
مطلب پیشنهادی: مراحل تولید بطری پت
کیفیت بطری پت

درب بطری را تست کنید

درب بطری‌ ها از معیارهای مختلف نظیر وزن، اندازه، جنس و.. به دسته بندی مختلفی تقسیم می‌شوند. هنگامی که شما قصد دارید درب بطری را مورد بررسی قرار دهید بهتر است 2 ویژگی اصلی را چک کنید. در صورتی که شما محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانید و قصد دارید آن را به نقاط مختلف بفرستید بهتر است یک نمونه از بطری را به سوی یکی از دوستان خود ارسال کنید تا مطمئن شوید هنگام حمل و نقل از داخل ظرف محصولات نشت نداشته باشند. 
برای جلوگیری از نشت محصول از بطری‌های پت روش‌های مختلفی وجود دارد. آب بندی‌های فوم دار در برابر فشار بسیار حساس هستند و پلی کونی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع خواهد بود. در صورتی که شما به بطری پت قوی‌تری نیاز دارید بهتر است به سراغ آب بندی القایی گرمایشی بروید. در صورتی که درب بطری شما به صورت آسان ریز، پمپی، اسپری باشد بهتر است به این مورد دقت کنید که محصولات را مسدود و یا فرسوده نکند. 

لیبل زنی بطری خود را از همه جهات تست کنید

اضافه کردن یک برچسب به بطری‌ها ممکن کاری آسان به نظر برسد! اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید روش‌های لیبل زنی بر روی بطری‌ها در صورتی که کنار برخی از محصولات خاص به روش‌های نامناسب زده شود می‌تواند باعث مچاله شدن بطری، لکه انداخت و یا از بین رفتن بطری شود. برخی از بطری‌های همانند سایرین نرم نیستند و به راحتی لیبل بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. 

برخی از بطری‌های پت در صورت نشت و خارج شدن محصول از آن باعث خرابی لیبل‌های چاپ شده می‌شوند، این مورد بیشتر در روغن‌های و یا محصولاتی که خورنده هستند دیده شده است. شما با گرفتن یک نمونه از لیبل زنی بطری این قابلیت را دارید تا با طراحی بسته بندی بهترین بطری پت را وارد بازار کنید. این بهترین فرصت شما برای امتحان کردن محصول نهایی است! بهتر است قبل از توزیع محصول هر گونه نقص را در بسته بندی خود رفع کنید. 

عوامل مؤثر بر کیفیت بطری پت

امروزه عوامل بسیار مختلفی وجود دارد که بر روی کیفیت بطری‌ها تأثیر مستقیم دارند. برخی از عوامل عبارت‌اند از:
 کیفیت محصولاتی که در بطری قرار دارند. این نکته یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که مصرف کننده باید به آن توجه داشته باشند. گاهی شما می‌توانید محصولات بسیار باکیفیت را در داخل بطری‌های پت بی کیفیت مشاهده کنید. این ترکیب بدون شک برای مصرف کننده جالب نخواهد آمد. 
 
امروزه تنوع بسیار گسترده‌ای در بطری‌های پت وجود دارد و شما تنها می‌توانید با کدها و معرف‌های زیر بطری کیفیت آن‌ها را در دسته بندی مختلف بگذارید. این تنوع به راحتی می‌تواند کامل‌ترین تعریف را برای مصرف کننده به وجود آورد. 
بیشتر بخوانید: حجم انواع بطری پت
عوامل موثر بر کیفیت بطری پت

قبل از مصرف آب معدنی به کد زیر بطری توجه کنید

همان طور که می‌دانید بطری پلی اتیلن و پت برای بسته بندی انواع مایعات کاربرد دارد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای این بطری می‌توان به آب معدنی اشاره کرد. بهتر است قبل از آن که به سراغ خرید آب معدنی بروید از کیفیت بالای بطری پت آن اطمینان حاصل کنید. به این صورت که اعداد و کدهایی که در زیر بطری درج شده است بین 1 تا 7 می‌باشد. این اعداد تمامی اطلاعاتی که شما نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است شما با دانستن این کد می‌توانید از مصرف نوشیدنی‌هایی که سمی و خطرناک هستند نیز جلوگیری کنید. تمامی افراد به راحتی می‌توانند کدهای درج شده در زیر بطری را به ساده‌ترین حالت ممکن کیفیت بطری را بررسی کنند. این کدها در بخش مثلثی بطری درج شده است و بیانگر تجزیه و یا غیر قابل تجزیه بودن آب معدنی می‌باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *