مجله

راهنمای جامع خرید انواع مختلف فرز cnc + نکات طلایی!

انواع مختلف فرز cnc

فرز دستگاهی است که نوک آن مانند مته است. این دستگاه در دور‌های بالا و به صورت دورانی سریع، به لایه برداری ازمواد مختلف می‌پردازد. انواع مختلف فرز cnc روی فلز، چوب، شیشه و پلاستیک برش و عملیات مختلفی انجام می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از فرزهای  cnc برای کار‌های سنتی و صنایع دستی مانند منبت کاری، حکاکی روی سنگ، طراحی میز، کابینت و … استفاده می‌شود. اگر قصد خرید دستگاه فرز cnc را دارید بهتر است با انواع مختلف فرز و کاربرد آنها آشنا شوید. پس تا انتهای این مقاله میثم دارو پلاست همراه ما باشید.

میثم دارو پلاست

فرز سنتر عمودی

فهرست مطالب

فرز سنتر عمودی یکی از انواع مختلف فرز cnc است. در این نوع فرز محور دستگاه به صورت قائم است. منظور از قائم بودن محور دستگاه این است که محور بر میز کار عمود است. در کار‌هایی از قبیل پیشانی تراشی از فرز سنتر عمودی استفاده می‌شود. از آنجایی که کله‌گی این دستگاه در محوری قابل انحراف قرار دارد می‌توان از آن برای فرز کاری سطح شیب‌دار نیز استفاده کرد. استفاده از فرز سنتر عمودی مزایای بسیاری مانند قدرت مانور دهی بالا، قیمت ارزان ابزارهای جانبی نسبت به سایر دستگاه‌ها و راندمان بالا دارد.

فرز سنتر افقی

فرز سنتر افقی نیز یکی از انواع مختلف خدمات CNC چهار محور است. در فرز سنتر افقی، محور و میز کار به صورت طولی، عرضی و قائم حرکت می‌کنند. فرز سنتر افقی خود به دو دسته ساده و یونیورسال تقسیم بندی می‌شود. این دو مدل از فرز سنتر افقی در حرکت میز کار متفاوت هستند. فرز‌های سنتر افقی که اصطلاحا به آن‌ها horizontal machining center گفته می‌شود. یکی از انواع فرز‌های سنتر افقی و محور Z یا اسپیندل در این دستگاه‌ها به صورت افقی و موازی می‌باشد است. در این دستگاه محور Z موازی با سطح زمین قرار دارد و سایر محور‌ها عمود بر Z هستند. به عبارت دیگر در این دستگاه محور Y عمود بر سطح زمین و محور X عمود بر محور Z قرار گرفته است. این نوع دستگاه‌ها در قسمت‌های افقی قابل چرخش هستند و نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. محور‌های کمکی در فرز‌های سنتر افقی حول محور اصلی دستگاه می‌چرخد.

به عنوان مثال در فرز سنتر افقی یونیورسال، میز کار حرکت چرخشی به دور محور قائم دارد. منظور از حرکت این است که میز کار در جهت موازی و عمود بر محور حرکت می‌کند. همچنین این وسیله قادر است که در هر زاویه دلخواه نسبت به محور حرکت داشته باشد. از این وسیله در تراش سطح فلزات، ایجاد شیار‌های مستقیم و مارپیچ و همچنین فرم تراشی و رنده تراشی استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کاربرد و انواع بطری اشانتیون

فرز سنتر افقی

فرز‌های cnc  سری VMC

نام دیگر دستگاه‌های فرز cnc عمودی،VMC  است. سری VMC باید بر روی زمین نصب شوند و عملیات فرز کاری را با 2، 3، 5 و یا حتی تعداد محور‌های بیش‌تری انجام دهد. از این دستگاه برای ساخت قطعات و قالب‌ها با دقت بالا و توانایی تکرار بسیار استفاده می‌شود. در دستگاه فرز‌های cnc سری  VMC، مواد و متریال مورد نیاز روی میز و وسایل براده برداری به صورت کاملا عمودی بر اسپیندل قرار می‌گیرند.

این دستگاه سی ان سی مزایای بسیار زیادی دارد و می‌توان از آن برای تولید ماشین آلات با دقت بالا استفاده شود. همچنین این محصول امکان تولید انبوه را برای شما فراهم می‌کند. تجهیزات صنایع از قبیل هوا فضا، نساجی، الکترونیکی، صنایع دستی، ساخت قالب و … توسط فرز‌های cnc سری VMC تولید می‌شوند. از این وسیله برای تولید قطعاتی که شکل پیچیده‌ای دارند، بسیار استفاده می‌شود.

فرز‌های cnc از نوع bed

این دستگاه‌ها به دلیل متفاوت بودن در ساختارشان، کاملاً با ماشین سنتر‌های عمودی متفاوت هستند. سطح مقطع فرز‌های  cnc  از نوع bed نسبت به دستگاه‌ها عرض مقطع بسیار کمی دارد. همین موضوع سبب ریخته‌گری متفاوت در این دستگاه شده است. فرز‌های خدمات cnc سه محور از نوع bed نسبت به انواع دستگاه فرز cnc، قیمت پایین‌تری دارند. عرض مقطع کم و وزن پایین این دستگاه سبب شده است که از آن در ماشین کاری‌های سبک با وزن کم و ابعاد کوچک استفاده شود. البته این دستگاه ایراداتی نظیر لرزش و عدم دقت بالا در ماشین کاری‌های سنگین نیز دارد. سایر قسمت‌های فرز cnc از نوع bed تفاوتی با انواع دیگر ماشین‌های فرزکاری ندارد.

فرزهای cnc از نوع bed

فرز سنتر دروازه‌ای

نام دیگر فرز سنتر دروازه‌ای double column machining center است. این نوع ماشین‌های سنتر از حالت C frame  خارج و به حالت دروازه‌ای تبدیل می‌شوند. در فرز سنتر دروازه‌ای، محورZ   روی دو ستون حرکت می‌کند. ابعاد ماشین کاری بیش‌تر با این دستگاه‌ها امکان پذیر است. فرز سنتر‌های دروازه‌ای مانند سایر ماشین‌های فرزکاری به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود.

درباره انواع پلی اتیلن بخوانید.

فرز سنتر دروازه ای

دستگاه  CNC سه محور و سه فاز

برای اینکه تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور را به صورت کامل متوجه شوید. باید در ابتدا با انواع دستگاه  CNC سه فاز و دستگاه های CNC چهار محور آشنا شوید. دستگاه فرز CNC سه محور و سه فاز ساخت کشور ایران است. این دستگاه در سال 2022 به عنوان پرطرفدارترین دستگاه CNC شناخته شد. زیرا دارای عملکرد خودکار و فرمان پذیری از طریق کدها و منطق ریاضی است و نیازی به دخالت انسان در عملکرد آن نیست. فردی که از این دستگاه استفاده می کند کافی است که پشت دستگاه بایستد و عملکرد آن را از طریق اپراتور بررسی کند. همچنین شما برای کار با این دستگاه می توانید برنامه حرکتی تنظیم کنید تا حتی نیاز به کنترل عملکرد دستگاه نیز نداشته باشید و دستگاه به صورت خودکار به عملکرد خود ادامه دهد.

از موارد کاربرد دستگاه CNC سه محور و سه فاز می توانیم به تراشکاری و حکاکی روی سنگ، سنگ مرمر، چوب، شیشه و ماشین ها اشاره کنیم. همچنین در صورت نیاز شما می توانید از این دستگاه برای لیزر قطعات غیر فلز نیز استفاده کنید.

خدمات cnc سه محور چیست؟

خدمات cnc سه محور فرآیندی در تولید به شمار می رود که در آن نرم افزار کامپیوتر برنامه ریزی شده حرکت ماشین آلات و ابزار کارخانه را هدایت می کند. این برنامه را می‌توان برای خودکارسازی طیف وسیعی از تکنیک های تولید مانند فرز، برش جت آب و مواد برش لیزری استفاده کرد.

دستورالعمل‌ها از طریق یک فایل CAD به دستگاه CNC وارد شده و به مجموعه دقیقی از دستورالعمل‌های متوالی منتقل می شوند. دستگاه CNC از این دستورات برنامه ریزی شده برای عملکرد خودکار بدون اپراتور فیزیکی استفاده می کند.

در خدمات cnc  سه محور قطعه کار در همان موقعیت باقی می ماند. در حالی که ابزار برش در امتداد صفحه XYZ برای برش مواد عمل می کند. این ابزار برای قطعاتی که به جزئیات زیادی نیاز ندارند گزینه مناسبی است. خدمات 3 محوره بیشتر برای تولید قطعات مکانیکی به کار می رود و برای موارد زیر مناسب است.

  • عملکرد خودکار/ تعاملی
  • شکاف‌های فرز
  • سوراخ کردن
  • برش لبه های تیز

ثابت شده که ماشینکاری CNC از نظر عملیاتی در صنایع تولید فشرده مفید است. برخی از مزایا عبارتند از بهبود کنترل کیفیت محصول، استانداردسازی و دقت. در ماشینکاری CNC از فناوری CAD برای خودکارسازی برش و شکل دادن به قطعات استفاده می‌کند. تعداد محورهای انواع مختلف فرز تعیین می کند که یک ماشین CNC چه نوع حرکتی را می تواند انجام دهد.

مطلب پیشنهادی: انواع بطری پت

تولیدکنندگان با به کارگیری ماشین‌کاری CNC از مزایای متعددی مانند کاهش هزینه، بهبود سرعت، دقت بهتر و افزایش سطح بهره‌وری برخوردار می‌شوند. ارجاع به محورها برای توصیف ماشین‌های CNC که در امتداد نقاط چند محور کار می‌کنند استفاده می‌شود. ماشینکاری CNC به فرایند حذف مواد از قطعه کار تا زمانی که شکل مورد نظر پیکربندی شود گفته می‌شود.

این ماشین ها حداقل دارای 3 محور هستند و در امتداد یک صفحه XYZ کار می کنند. محور X (عمودی)، محور Y ( افقی) و یک محور Z (عمق)، محور چهارم شامل یک محور A چرخش حول محور ( X)  و محور پنجم نشان دهنده محور B چرخش حول محور (Y) است.

خدمات cnc سه محور چیست؟

تعدادِ محورهای یک دستگاه  CNC، نوع کار قابل انجام، نوع برش سطح جزئیات و مکان های قطعه کاری که می تواند دستکاری کند را تعیین می‌کند. خب همه اینها یعنی چی؟ در زیر توضیح بهتری در مورد تفاوت بین دستگاه های CNC 3 محور، 4 محور و 5 محور ارائه می شود.

دلایل محبوبیت خدمات cnc سه محور

با اینکه ماشینکاری CNC 5 محوره تبدیل به یک راه حل بزرگ در استفاده از نوع CNC شده است با این اوصاف ماشینکاری cnc سه محوره همچنان به عنوان یک راه حل کارآمد و سودآور مطرح است. چند دلیل وجود دارد که چرا بسیاری از شرکت ها استفاده از تجهیزات ماشینکاری 3 محور را ترجیح می دهند.

دلایل محبوبیت خدمات cnc سه محور

یکی از دلایل محبوبیت ماشین های 3 محور این است که می توانند مزایای مختلفی را برای صاحبان تاسیسات فراهم کنند. این مزایا را در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • مراکز ماشینکاری با 3 محور به این معنی است که دستگاه قادر است یک جزء را با حرکت دادن محورها در سه جهت مختلف آسیاب کند.
  • یکی دیگر از مزایای ماشینکاری 3 محور این است که هر سه محور به طور همزمان حرکت می کنند. این به ماشین اجازه می دهد. تا اجزای پیچیده تری را در مقایسه با ماشینکاری 2 و 5 محور ایجاد کند.
  • یک عنصر ماشینکاری کامل شامل فیکسچرها، گیره ها، استوک ها و گیره های ماشینی را می توان با استفاده از ماشین‌های 3 محور ایجاد کرد.
  •  دستگاه را می توان با یک تعویض خودکار ابزار آن یکپارچه کرد. این می تواند به دستگاه اجازه دهد تا چندین عملیات را تنها با استفاده از یک دستگاه انجام دهد.
  • دستگاه برای وارد شدن به کامپیوتر به دستورالعمل‌های فرزکاری نیاز دارد. پس از انجام این کار، به طور اتوماتیک کار را تکمیل می کند. از این رو، نیازی به اپراتور برای نظارت بر عملیات وجود ندارد.
  • هنگامی که دستورالعمل ها وارد شدند، دستگاه می تواند چندین نسخه از یک محصول و به ابعاد دقیق ایجاد کند.

معرفی جامع انواع خدمات cnc چهار محور

 اولین چیزی که باید در مورد آن صحبت کرد این اصطلاح “نمایه سازی” است. خدمات CNC چهار محور معمولاً یا در حالت «نمایه‌سازی» یا حالت «پیوسته» استفاده می‌ شود. هنگام نمایه سازی، تا زمانی که محور چهارم متوقف نشود (و اغلب با نوعی ترمز قفل شود). هیچ برشی رخ نمی دهد.

در واقع، انواعی وجود دارند که به آنها «نمایه ‌ساز» گفته می ‌شود. که فقط می ‌توانند برای نمایه ‌سازی با افزایش درجه ثابت به جای چرخش مداوم به هر موقعیت دلخواه استفاده شوند. در مقابل، “پیوسته” به این معنی است که ماشینکاری زمانی اتفاق می افتد که قطعه در حال چرخش است. به عنوان مثال، برای تولید یک لوب بادامک.

فرزکاری یک تکنیک مهم مورد استفاده در ماشینکاری دقیق CNC است.که کاربردهایی برای قطعات پزشکی، هوافضا، نوری و مکانیکی دارد. فرز از برش‌های چرخشی برای حذف مواد از قطعه کار و تغذیه قطعه کار در زاویه ای نسبت به محور ابزار استفاده می کند.

معرفی خدمات cnc چهار محور

در تولید محصولات مرتبط با ماشینکاری CNC ، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد. این موضوع به دلیل اهمیت آنها و این واقعیت است که اکثر ماشین‌های CNC مدرن تمایل دارند با استفاده از ماشینکاری CNC  4 محور و 5 محور کار کنند. ما در شرکت میثم دارو پلاست خدمات cnc را بطور کاملا تخصصی ارائه می دهیم.

مهمترین تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور

در هر دستگاه تعداد محور نشان دهنده آزادی حرکت دستگاه است و امکان استفاده از آن برای برش های سطحی یا پیشرفته است.  دستگاه CNC چهار محور برای افرادی کاربرد دارد که توانایی کار به صورت حرفه ای را دارند. اما مبنای تولید دستگاه CNC سه محور بر اساس چرخش، یک ابزار بررسی و حرکت دستگاه در دو جهت محور X و Y است. در واقع می‌توان گفت در دستگاه CNC سه محور، قطعه اصلی به صورت ثابت عملکرد دارد. سه محور به صورت مداوم در دستگاه در حال حرکت و گردش هستند. ماشین های CNC سه محور به عنوان پرکاربردترین ماشین برای ساخت قطعات مکانیکی شمرده می شود.

از تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور می توان به ساده‌تر بودن خدمات دستگاه CNC سه محور نسبت به دستگاه CNC  چهار محور اشاره کرد. از دستگاه CNC  سه محور به عنوان دستگاه فرزکاری برای سوراخکاری. شیارکاری و همچنین برش لبه های تیز استفاده می شود. کیفیت محصولات تولیدی توسط دستگاه CNC سه محور بسیار بالا است و قیمت کمتری نیز نسبت به دستگاه CNC چهار محور دارند. ما در شرکت میثم دارو پلاست بهترین خدمات cnc را ارائه می دهیم.

تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور در قیمت

بسیاری از افراد نسبت به تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور در قیمت کنجکاو هستند. خوب مسلما با توجه به اینکه دستگاه CNC چهار محور دارای یک محور و یک قطعه اضافه نسبت به دستگاه CNC  سه محور است و کاربرد بیشتری دارد. بنابراین دارای قیمت بیشتری نیز هست، شما دستگاه CNC چهار محور و دستگاه CNC سه محور را با قیمت مناسب می توانید از سایت میثم دارو پلاست همراه با ضمانت محصول، ارسال رایگان و ارسال به سراسر نقاط ایران خریداری کنید.

تفاوت قیمت خدمات cnc سه محور و چهار محور

شرکت میثم دارو پلاست تولید کننده ظروف بسته بندی (پت، پلی اتیلن، تزریق)، طراح و سازنده قالب های صنعتی .

آدرس : کیلومتر ۲۰ جاده آبعلی، منطقه صنعتی خرمدشت، جنب بانک تجارت، کوی تختی، پلاک ۱۶

تلفن : 02176214462 – 02176212628 – 02176212023 – 02176212114

فکس : 02176212045

تفاوت ماشین فرز cnc با ماشین تراشکاری cnc

در مقایسه با ماشین‌های فرز CNC ماشین‌های تراشکاری CNC قطعات را سریع‌تر تولید می‌کنند و برای هر واحدی هزینه‌های ارزان‌تری را ارائه می‌کنند که برای دوره‌های تولید با حجم بالا سودمند است. از آنجا که یک دستگاه CNC 3 محوره فقط می تواند در امتداد سه محور برش دهد ممکن است با اشکال یا طرح های غیر متعارف با حفره‌های عمیق و باریک که دسترسی به آن ها دشوار است، دست و پنجه نرم کند.

هنگام پردازش قطعات با هندسه های پیچیده، اپراتورها ممکن است مجبور شوند قطعه مورد نظر را به صورت دستی تغییر مکان دهند که می تواند سرعت پردازش را کاهش، هزینه های کار و ماشینکاری را افزایش دهد. همچنین البته منجر به تولید محصول نهایی کمتر از ایده آل شود.

ماشینکاری 3 محوره

پس از اینکه اپراتور دستورالعمل های فرز را در رایانه وارد کرد، دستگاه cnc سه محوره به طور اتوماتیک کار را با استفاده از ابزاری برای برش در امتداد سه محور X،Y- و Z یا از چپ به راست و جلو به عقب انجام می‌دهد. هر دو دستگاه فرز CNC و تراشکاری CNC تحت چتر ماشینکاری 3 محوره قرار می گیرند.

ماشینکاری 3 محوره

با این حال، آنها کمی متفاوت عمل می کنند. هنگام استفاده از دستگاه فرز CNC 3 محوره، بلوک مواد در گیره یا روی تخت دستگاه، ثابت می‌ماند. مته های چرخان یا ابزارهای برش به یک دوک متصل می شوند و در امتداد محورهای  X،Y  و Z حرکت می کنند و براده‌ها را از بین می‌برند تا به طور دقیق جزء نهایی را تشکیل دهند.

ماشین های فرز سه محوره CNC برای تولید اغلب اشکال هندسی و قطعات ساده بسیار عالی هستند. در مقابل، در فرآیند تراشکاری CNC، قطعه کار به یک دوک چرخان متصل شده و یک ماشین تراش به قطعه شکل می‌دهد. همانطور که دوک نگهدارنده قطعه کار می‌چرخد، یک مته مرکزی یا ابزار برش، محیط بیرونی و داخلی قطعه را ردیابی می‌کند یا سوراخ‌هایی را در امتداد محور مرکزی ایجاد می‌کند. خدمات cnc سه محور چیست

ماشینکاری 3 محوره در مقابل ماشینکاری 5 محوره

تفاوت اصلی بین ماشین های فرز 3 محوره و 5 محوره در این است که می توان قطعه کار را از سه محور با اولی و پنج محور با دومی کار کرد. هر دو، فرآیندهای تولید بسیار متنوع، خودکار و قابل تکرار هستند که شما را قادر می‌سازد تا به سرعت و مقرون به صرفه اجزای دقیقی را ایجاد کنید. با این حال، ممکن است به دلایل مختلف یکی را در دیگری استفاده کنید. اگر بودجه کمی دارید یا فقط نیاز به برش یک سطح صاف دارید ماشین های 3  محور ممکن است راه حلی برای شما باشند. علاوه بر مقرون‌ به ‌صرفه ‌تر بودن ماشین های سه محوره نسبت به دستگاه‌های دارای پنج محور، برنامه ‌ریزی ماشین ‌های 3 محوره ساده‌ تر است

. خدمات cnc چهار محور چیست

بنابراین مجبور نیستید هزینه کار با برنامه‌ نویسان و اپراتورهای متخصص گران قیمت را متحمل شوید. به علاوه، زمان آماده سازی به وسیله ماشینکاری 3 محوره کوتاه‌تر است. اگر نیاز به تولید یک قطعه عمیق‌تر یا قطعه ای با هندسه پیچیده دارید احتمالاً می خواهید از ماشینکاری 5 محوره استفاده کنید.

استفاده از ماشین‌های 5 محوره به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به چرخش دستی قطعه کار را از همه طرف ماشین‌کاری کنید. لازم است بدانید با ماشینکاری 5 محوره، بازدهی، دقت و آزادی حرکت بیشتر و همچنین توانایی تولید سریعتر قطعات بزرگتر را خواهید داشت.

شرکت میثم دارو پلاست در زمینه قالب سازی پلاستیک نیز فعالیت دارد برای اطلاع از هزینه قالب سازی پلاستیک می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

ماشینکاری 4 محوره CNC چیست

بر اساس محدودیت های 3 محوره که در بالا توضیح داده شد. ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره محبوبیت بیشتری پیدا کردند. فرآیند ماشینکاری CNC  چهار محوره همان مکانیسم عمل را در بر می گیرد. با این حال، در نام آن، یک محور اضافی گنجانده شده است.

در یک دستگاه خدمات CNC چهار محور، دوک در امتداد سه محور حرکت می کند. بالا و پایین، پهلو به پهلو و عقب و جلو، در حالی که قطعه‌ی کار روی میز دستگاه ثابت می ماند. ماشینکاری CNC 4 محوره اغلب در امتداد محور X که به عنوان محور A نیز شناخته می شود می‌چرخد.

این محور اضافی به ماشین‌کاری 4 محوره CNC اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌هایی که شامل سوراخ‌کاری یا بریدگی است، کار کند. به طور کلی، ماشینکاری CNC 4 محوره به ماشینکاری CNC 3 محوره ترجیح داده می‌شود زیرا باعث افزایش سرعت و بهبود دقت فرآیند تولید می شود.

کاربرد ماشینکاری 4 محوره CNC

ماشینکاری 4 محوره CNC در بسیاری از سناریوهای مربوط به تولید محصول مهم است. بر اساس آنچه شما می خواهید، آنها در ایجاد قالب هایی با حفره های عمیق، ایجاد اشکال پیچیده سه بعدی و ماشینکاری روی سطوح کج شده یک قطعه بدون کاهش دقت مفید هستند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن

مزایای استفاده از cnc چهار محوره

ماشین‌های چهار محوره برای برش متناوب، برش مداوم یا حکاکی خدمات منحنی نسبت به سایر ماشین‌های سه محوره برتری دارند.

سایر مزایای دستگاه های CNC چهار محوره

دقت بالاتر

ماشین آلات چهار محوره CNC دسترسی به چندین وجه را بدون خارج کردن قطعه از یک فیکسچر فراهم می کند و ویژگی‌های بسیار دقیقی را تولید می کند. این سطح از دقت، منجر به ضایعات کمتر و افزایش سود می‌شود.

دستیابی به پیچیدگی در طراحی قطعات

رایج ترین دلیل برای استفاده از چنین ماشینی توانایی تولید قطعات پیچیده است. ماشین‌آلات چهار محوره که برای کارهای دقیق ساخته شده‌اند، می‌توانند بدون طراحی اتصالات پیچیده به زوایای عجیب و غریب دسترسی پیدا کنند.

مزایای استفاده از دستگاه cnc چهار محوره

زمان تولید قطعه سریعتر

زمان چرخه در هر قطعه به دلیل انجام عملیات جمعی در یک گیره کاهش می یابد. لازم نیست چهار محور برای چرخاندن قطعه در فیکسچر متوقف شود، به این معنی که هیچ وقت از کار افتادن برای تغییر ابزار یا داشتن اپراتور برای چرخش دستی قطعه وجود ندارد.

دستگاه‌های CNC چهار محوره را می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله ایجاد هنر، تجهیزات پزشکی، طراحی تبلیغات، آموزش، تحقیقات فناوری، قطعات صنعتی، ساخت نمونه اولیه و موارد دیگر استفاده کرد.

تفاوت بین ماشینکاری سی ان سی 4 محوره و 5 محوره

تفاوت عمده بین ماشینکاری CNC  4 محور و 5 محور بر محورهای اضافی آنها متمرکز است و این منجر به تفاوت های جالب دیگری می شود.

تفاوت بین ماشینکاری سی ان سی 4 محوره و 5 محوره

تفاوت در محور

ماشینکاری CNC 4 محوره دارای یک محور اضافی به نام محور A است. در حالی که ماشینکاری CNC 5 محوره دارای دو محور اضافی است که بسته به پیکربندی می‌تواند محور A، محور B یا محور C باشد.

چرخش در محور

ماشینکاری 4 محوره CNC امکان چرخش بر روی محور A را فراهم می کند. در حالی که نوع 5 محور امکان چرخش در دو محور از سه محور (محور A، محور B و محور C ) را فراهم می کند.

انعطاف پذیری

ماشینکاری CNC  5 محور نسبت به ماشینکاری  CNC4 محوره یک محور اضافی دارد. نه تنها این محور اضافی است بلکه محلی نیز نیست. محلی سازی در این زمینه به این معنی است. که محور اضافی ماشینکاریCNC  4 محوره همیشه روی محور X است. در حالی که ماشینکاری CNC 5 محوره می تواند روی دو محور XYZ باشد. این خاصیت اضافی و غیرمحلی به ماشینکاری CNC 5 محوره از نظر انعطاف پذیری، برتری بیشتری نسبت به ماشینکاری CNC 4 محوره می دهد.

استفاده از دستگاه فرز CNC چهار محوره

اگر تازه وارد CNC هستید، باید بدانید که چه قطعاتی را می توان توسط دستگاه فرز 4 محوره CNC ماشین کاری کرد. در یک دستگاه فرز 3 محوره CNC می توانیم به عنوان مثال شکاف‌های آسیاب، سوراخ ها و وجه قطعه را دریل کنیم، کاتر در جهت عمودی باقی بماند.

حال، اگر محور چهارم را اضافه کنیم، معمولاً حول محور x می‌چرخد (این جهت سمت راست سمت چپ است) و بنابراین می‌توانیم سوراخ‌ها و شکاف‌هایی در جلو و عقب محصولاتمان ایجاد کنیم. ماشین های فرز CNC 4 محور می توانند انواع قطعات زیر را پردازش کنند.

  • قطعه از نوع هواپیما
  • قطعات اریب متغیر
  • قطعات سطح منحنی

دستگاه فرز 4 محوره CNC با ویژگی های قدرتمند، مناسب برای فرز فلز و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

کاربردهای فرز CNC 4 محور به شرح زیر است:

  • الکترونیک
  • دارو
  • امنیت
  • کاربردهای تجاری و ساختمانی
  • خودرو و حمل و نقل
  • تفریح
  • پروژه های صنعتی

کاربرد فرز cnc چهار محور

هزینه دستگاه فرز CNC چهار محوره

هزینه یک دستگاه فرز 4 محوره CNC نسبت به یک دستگاه خدمات cnc سه محور چقدر افزایش می یابد؟ این مشکلی است که بسیاری از افراد به آن توجه دارند. در واقع، دستگاه فرز 4 محوره CNC فقط یک میز گردان CNC بیشتر از دستگاه فرز CNC 3 محوره قیمت دارد، اما سازنده و اندازه میز گردان بر قیمت دستگاه فرز NC 4 محوره تأثیر می گذارد.

نحوه انتخاب دستگاه فرز CNC 4 محوره

ماشینکاری 4 محوره بسیار کارآمد است، دستگاه فرز 4 محوره CNC این مشکل را حل می کند که دستگاه فرز CNC 3 محوره فقط می تواند یک سطح را پردازش کند و می تواند کل قسمت را بدون بستن چندگانه تکمیل کند.

با این حال، دستگاه فرز CNC 4 محور انتخاب ضروری نیست. در بالا معرفی کردیم که دستگاه فرز 4 محوره CNC فقط یک میز چرخشی CNC را به شیار T دستگاه فرز 3 محوره CNC اضافه می کند. اگر می خواهید ابتدا یک دستگاه فرز 3 محوره CNC بخرید، امکان اضافه کردن میز انواع مختلف فرز cnc در صورت نیاز وجود دارد.

امروزه دستگاه CNC برای برش، به عنوان پرطرفدارترین دستگاه در صنعت های مختلف محسوب می شود. این دستگاه در دو نوع دستگاه CNC سه محور و همچنین دستگاه CNC چهار محور تولید می‌شود. در ادامه متن به بیان تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور خواهیم پرداخت.

دستگاه CNC چهار محور

تا اینجا توضیحات گسترده ای درباره دستگاه CNC  سه محور و سه فاز بیان کردیم. برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور در ادامه به توضیحاتی درباره دستگاه CNC چهار محور خواهیم پرداخت. دستگاه CNC چهار محور دارای شباهت عملکرد در برش مانند دستگاه CNC سه محور و سه فاز است. اما از تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور می توانیم به وجود یک ابزار برشی در دستگاه CNC  چهار محور برای حذف قسمت‌های اضافه در قطعه های کار و ایجاد شکل و مشخصات جدید در قطعه های کار اشاره کنیم.

دستگاه CNC  چهار محور به صورت کلی دارای یک محور بیشتر از دستگاه CNC  سه محور است که باعث می شود سرعت بالاتری نسبت به این دستگاه داشته باشد. اما تفاوت اصلی خدمات CNC سه محور و چهار محور در میزان چرخش محورهای هر دو دستگاه است. همانطور که گفته شد دستگاه CNC سه فاز تنها رو به محور های X و Y حرکت دارد. اما  دستگاه CNC  چهار محور به طرف محور های X و  Y و Z حرکت می کند که همین موضوع باعث برتری این دستگاه نسبت به دستگاه CNC سه محور شده است

دستگاه cnc 4 محور

در چرخش محور های دستگاه CNC  چهار محور، زمانی محور X را در نظر میگیریم باید بدانید که این محور تحت عنوان محور A شناخته می شود و باعث پیچیده کردن برش ها به صورت سه بعدی است. در صورتی که دستگاه CNC سه محور تنها تولید کننده برش‌های دو بعدی است.

از کاربرد های دستگاه سی ان سی چهار محوره که در رابطه با آن در مقاله معرفی جامع انواع خدمات cnc چهار محور صحبت کردیم  می‌توان به سوراخ کاری یا برشکاری سیلندر و قطعه های دیگر ماشین، برشکاری سنگ، چوب و فلز اشاره کنیم.

برای پیاده سازی الگوی پیچیده چه دستگاهی خریداری کنیم

در مقاله انواع مختلف فرز به صورت کلی برای شما تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور را بیان کردیم، اما اگر نمی دانید برای پیاده سازی الگوهای پیچیده مورد نظر خود کدام دستگاه مناسب است، می توانید از مشاورهای سایت داروپلاست بهره بگیرید. این مشاورها به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما برای ارائه اطلاعات در زمینه تفاوت خدمات CNC سه محور و چهار محور و ویژگی های هر کدام هستند.

همچنین به صورت کلی دستگاه CNC  چهار محور نسبت به دستگاه CNC  سه محور توانایی بالاتری در پیاده سازی الگوهای پیچیده دارد. زیرا پیاده سازی الگو با تعداد محورها دارای رابطه مستقیم است و مسلما زمانی که محورها بیشتر باشد شما از یک الگو دقیق‌تر و بهتر برخوردار خواهید بود. بنابراین اگر به دنبال انتخاب یک دستگاه پیشرفته هستید ما دستگاه  CNC چهار محور را با بالاترین سرعت عمل برای برشکاری به شما معرفی می‌کنیم. برای خرید دستگاه CNC  چهار محور سایت دارو پلاست با کمترین قیمت ممکن و بدون واسطه فروش، به صورت مستقیم همراه با ضمانت کالا در خدمت شما است.

نتیجه گیری

انواع مختلف فرز cnc وجود دارد که هرکداماز آن‌ها وظایف خاص خود را دارا می‌باشند. اگر برای کارگاه و مرکز صنعتی خود به دستگاه فرز سی ان سی نیاز دارید، باید به کاربرد‌های دستگاه توجه کنید تا متوجه شوید که این دستگاه می‌تواند نیاز‌های شما را برآورده کند یا خیر. به عنوان مثال شما باید مشخص کنید که سی ان سی عمودی احتیاج دارید یا سی ان سی افقی گزینه بهتری برایتان است. دستگاه cnc افقی قیمت کم‌تری نسبت به cnc عمودی دارد.

بنابراین این دستگاه برای پروژه‌های کوتاه مدت مناسب است. در صورتیکه سی ان سی عمودی برای پروژه‌های سنگین بهتر است. در این مقاله سعی کردیم نکاتی را در مورد انواع مختلف فرز cnc بیان کنیم. امیدواریم که با استفاده از این مقاله اطلاعات مناسبی را در مورد انواع مختلف فرز cnc کسب کرده باشید. ما در مجموعه میثم دارو پلاست خدمات اصلاح قالب و انواع مختلفی از فرز cnc و خدمات آن را به مشتریان عزیزمان ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *