مجله

خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است

خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است

خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است با میثم دارو پلاست همراه باشید تا به تمامی سولات شما در این زمینه پاسخ دهیم.
از خودکاری که در دست داریم تا قطعات موتوری خودرو مان از مراحل متعدد تولید گذ
اشته‌اند و طی اقدامات لازم گوناگون به چیزی که امروز هستند تبدیل شده‌اند.

یکی از مراحل مهم و نهایی در تولید قطعات مختلف و محصولات، فرز کاری و ایجاد برش و خطوط مورد نظر روی سطوح است. این مرحله مهم تولید که در گذشته به صورت دستی و توسط اپراتور ماهر انجام می‌شد، امروزه سبک و سیاق تازه‌ای پیدا کرده و توانسته دنیای صنعت و تولید قطعات را متحول کند.
سبک جدید فرز کاری و انجام این مرحله به صورت مدرن و تخصصی، به اصطلاح فرز کاری سی ان سی یا CNC معروف است.
شیوه فرز کاری خدمات CNC سه محور، بدون دخالت هیچ دست و اپراتوری انجام می‌شود و میزان خطا را به صفر می‌رساند! این شگفت انگیز است! چرا؟

در واقع در روش دستی فرز کاری با هر میزان دقت، امکان هر گونه خطا وجود دارد؛ سرعت کار پایین است چرا که کار به دست انسان و با سنجش و دقت او انجام می‌گیرد؛ گرد هم آوردن نیروی انسانی برای این کار نیز هزینه جداگانه‌ای در پی دارد و… . این معایب فرز کاری دستی، همان نقاط قوت و ویژگی‌های متمایز کننده فرز کاری سی ان سی هستند.
در فرز کاری سی ان سی هیچ یک از این مشکلات وجود ندارد. کار برش و ایجاد خطوط و شکل مورد نظر تنها با برنامه از پیش داده شده در کامپیوتر مرکزی دستگاه طرح ریزی می‌شود و خطا را به صفر می‌رساند.

بیشتر بخوانید: خدمات اطلاح قالب

سی ان سی

بدیهی ست که سرعت کار ماشین صنعتی و کامپیوتر بسیار بالاتر از دست انسان است. خرید دستگاه نیز هزینه‌ای یکباره برای فرز کاری قطعات بوده و با یک حساب و کتاب ساده بسیار به صرفه‌تر از استخدام فرزکار است. (با توجه به سرعت بیشتر و بازدهی بالاتر کار، هزینه‌های دستگاه cnc آنچنان به چشم نمی‌آیند!). از سوی دیگر دستگاه فرز کاری سی ان سی با ارائه خدمات cnc سه محور علاوه بر برش، امکان چرخش و پله کردن را نیز دارد.
در حقیقت خدمات ارائه شده در این روش مدرن و تخصصی فرز کاری آنقدر با کیفیت، گسترده و البته به صرفه هستند که فرزکاری سی ان سی را در صدر جدول پرطرفدارترین گزینه فرز کاری صنعتی قرار داده‌اند.اگر می‌خواهید بیشتر در مورد فرز کاری سی ان سی بدانید، اگر برایتان سوال است منظور از خدمات سه محور cnc چیست و این امکانات چه اهمیتی در صنعت دارند؟، اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع دستگاه cnc و کاربرد هر یک کسب کنید، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

دستگاه فرزکاری سی ان سی چگونه کار می‌کند

برای اینکه با طرز کار دقیق‌تر دستگاه فرزکاری سی ان سی آشنا شویم، خوب است ابتدا به معرفی کوتاهی در مورد اساس کار آن بپردازیم. شاید برای شما جالب باشد بدانید که cnc مخفف چه کلماتی است و چه اطلاعاتی از دستگاه به ما می‌دهد؟
در واقع cnc کلمه اختصاری عبارت Computer Numerical Control است. این نام به اساس کار دستگاه یعنی کنترل عددی و طرح کامپیوتری اشاره می‌کند. اساس کار دستگاه فرزکاری سی ان سی، برنامه ریزی کامپیوتری بوده و به همین دلیل نیز هست که کار با دقت تمام و خطای نزدیک به صفر انجام می‌شود.

برای راه اندازی همچین دستگاه هوشمندی که به بهترین نحو و با بیشترین دقت برش‌های مورد نظر را روی قطعه اعمال کند، مهندس طراح باید تمامی اطلاعات و مدل سه بعدی قطعه نهایی را در فرمت CAD به کامپیوتر ارائه کند.

بیشتر بخوانید: خدمات تراشکاری cnc

خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است

این مدل باید شامل تمام ریزه کاری‌های محصول اعم از اندازه و ابعاد، زوایا، قطر، تمامی شیارها و پیچ‌ها و..‌ باشد و برنامه دقیقی از نتیجه مد نظر را تحویل دستگاه دهد.مرحله میانی بین ارائه برنامه CAD و شروع فرزکاری سی ان سی وجود دارد و آن هم ترجمه زبان CAD به زبان قابل درک دستگاه است‌. پس از ترجمه زبان برای دستگاه، بر اساس نوع طرح و برش سی ان سی شروع به کار می‌کند.
دستگاه فرزکاری سی ان سی برخلاف دستگاه فرزکاری دستی دارای خدمات cnc سه محور است. اصطلاح سه محور برای خدمات فرزکاری به این معنی است که سه نوع حرکت X (عمودی پایین و بالا)، Y (افقی چپ و راست) و Z برای عمق در این دستگاه تعریف شده‌اند.

(جالب است بدانید که برخی دستگاه‌های سی ان سی محورهای دیگری به نام‌های A و B برای چرخش حول‌ محورهای x و y نیز دارند. این محورها و در کل محورهای بیشتر، به بهبود کیفیت و جزئیات فرزکاری کمک کرده و امکان استفاده گسترده‌تر از این دستگاه را فراهم می‌کنند.)
پیش از اینکه ادامه طرز کار دستگاه cnc را بدانیم، خوب است به این نکته اشاره کنیم که خدمات سه محوره سی ان سی، اغلب برای تولید قطعات مکانیکی کاربرد دارند و برای اعمال تغییرات ایجاد شکاف، برش لبه‌های تیز و سوراخ کردن تمام متریال فلزی، چوبی و پلاستیکی به کار می‌روند.
برای شروع فرزکاری، قطعه مورد نظر در گیره و روی تخته دستگاه مذکور فیکس (ثابت) می‌شود. اجزای چرخان و مته‌های دستگاه متصل به دوک، جهت برش به حرکت در می‌آیند. حرکت این اجزا در راستای برنامه و محورهای XYZ است. با حرکت برش دهنده‌ها، براده‌ها از بین می‌روند تا قطعه نهایی برنامه ریزی شده را به وجود بیاورند.

مطلب پیشنهادی: بطری پت ارزان قیمت

خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است

مزایای دستگاه cnc سه محوره

• سرعت بالا و فعالیت همزمان سه محور
فعالیت همزمان محورها در دستگاه فرزکاری سی ان سی باعث می‌شود فرزکاری قطعات پیچیده‌تر ممکن شده و سرعت کار به طرز فوق العاده‌ای افزایش یابد.
• عدم نیاز به اپراتور
تنها لازم است یک برنامه در فرمت CAD به دستگاه فرزکاری سی ان سی داده شود تا فرزکاری بی نهایت دستگاه بدون نقص انجام شود. این شگفت انگیز است که فرزکاری به کمک دستگاه CNC نیاز به دخالت دست و حتی نظارت اپراتور ندارد و به صورت خودکار انجام می‌گیرد.
• خطای صفر
به جرات می‌توان گفت کار دست انسان نمی‌تواند با خطای صفر انجام شود و در صورت ممکن بودن نیز بسیار زمان‌بر است. دستگاه فرزکاری سی ان سی، کار را با دقت تمام از روی دستورالعمل کامپیوتر انجام می‌دهد و خطای صفر دارد.

در این مقاله سعی کردیم مطالب کامل و کاربردی در مورد دستگاه فرزکاری سی ان سی به شما عزیزان ارائه دهیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید به اطلاعات جامعی از طرز کار دستگاه فرزکاری CNC دست یافته و در صورت نیاز از آن بهره ببرید. شما میتوانید همچنین در مورد خدمات CNC چهار محوره در مسثم دارو پلاست مطالعه کنید.

به مطالعه ادامه دهید: خدمات cnc چوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *