مجله

بطری پت کنگره دار چیست

بطری پت کنگره دار چیست؟

بطری پت کنگره دار چیست: برای شرح این سوال با این مقاله از میثم دارو پلاست همراه باشید.
امروزه در صنایع مختلف از بطری پت کنگره دار استفاده‌های بسیاری می‌شود. به عنوان مثال در صنعت بسته بندی از این بطری شفاف برای بسته بندی مواد مختلف بهره می‌گیرند.

بطری پت کنگره دار به عنوان یکی از محصولات زینوپلاست به شمار می‌رود که امروزه کاربران بسیار زیادی از آن برای بسته بندی و نگهداری مایعات استفاده می‌کنند. حالت شفافی که این بطری به خود دیده است باعث شده است تا زیباتر از دیگر بطری‌های پت باشند. علاوه بر این موضوع کنگره‌هایی که بر روز ظروف دیده می‌شوند به زیباتر دیده شدن بطری‌ها کمک شایانی می‌کنند.

برای آن که بتوان بطری‌های پت را برای شما معرفی کرد بهتر است به این شکل شروع کرد که بطری پت و یا همان بطری‌های پلی اتیلن ترفتالات یکی از مشتقات پلیمر به شمار می‌روند. بطری پت کنگره دار امروزه به عنوان بطری‌های آب معدنی و دیگر نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که بطری پت با دیگر بطری‌ها دارد سازگاری مواد آن با بدن انسان می‌باشد.

به زبان ساده‌تر مصرف مواد داخل آن، لمس کردن آن، بوییدن بطری و.. به هیچ عنوان برای انسان‌ها ضرر نخواهد داشت. همین امر باعث شده است که از این محصول برای بسته بندی در صنعت خوراکی استفاده شود. امروزه ساخت و تولید بطری‌ پت نسبت به دیگر بطری‌ها رایج‌تر و متداول‌تر می‌باشد؛ اما بهتر است بدانید بطری‌های پت انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بطری پت کنگره دار است.

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیکی

 

بطری پت کنگره دار

صنایع استفاده کننده از بطری پت کنگره دار

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کرد از این بطری پت در صنعت‌های بسیار متنوعی استفاده می‌شود. در ادامه برخی از کاربردهای این بطری را برای شما بازگو خواهیم کرد:

  1. پلی اتیلن ترفتالات در صنعت نساجی
    این ماده در صنعت نساجی به عنوان پلی استر شناخته می‌شود. البته در گذشته‌ها از این مواد در صنعت پوشاک استفاده می‌کردند که امروزه تولید پوشاک با این مواد را متوقف کرده‌اند.
  2. در صنعت بسته بندی و مواد غذایی
    در بالاتر نیز به این موضوع اشاره شد که این مواد به هیچ عنوان به بدن انسان‌ها ضرر وارد نمی‌کنند به همین دلیل در صنعت بسته بندی انواع خوراکی استفاده می‌شود. انواع بسته بندی آب معدنی، نوشابه‌ها، نوشیدنی‌های گازدار، بسته بندی روغن‌ها، بسته بندی مواد و لوازم آرایشی، لوازم دارویی و…

ویژگی‌های بطری پت کنگره دار

به جرئت می‌توان گفت از بطری‌ پت به غیر از نگهداری مواد مایع کاربرد دیگری ندارند. بطری پت کنگره دار دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که باعث محبوبیت آن‌ها شده است. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را برای شما بیان کرده‌ایم:

  • شفافیت بطری پت کنگره دار
  • کنگره دار بودن بطری‌ها
  • زیبایی منحصر به فرد
  • وزن بسیار پایین آن نسبت به دیگر بطری‌ها
  • مقرون به صرفه بودن بطری
  • مقاومت بالا در برابر انواع مواد شیمیایی
  • استحکام بالا و تأثیرپذیر نبودن از محیط
  • تغییر نکردن بود و رنگ مواد داخلی بطری
  • و…

بیشتر بخوانید: بطری پت ارزان قیمت

ساخت بطری پت کنگره دار

مراحل ساخت بطری پت کنگره دار

بطری پت همانند مراحلی که بطری‌های پلاستیکی دیگر طی می‌کنند ساخته نمی‌شوند. فرایند تولید این بطری نیز با مذاب کردن مواد و قالب گیری به وجود نمی‌آید. زیرا موادی که برای ساخت این بطری‌ها استفاده می‌شوند در حالت مذاب بودن انعطاف پذیری خوبی نخواهند داشت. همین امر باعث می‌شود که مراحل ساخت بطری پت کنگره دار از ساختن یک لوله باریک و دراز به نام پریفوم شروع شود.

بعد از آن که ساخت پریفوم به اتمام رسید آن را در دستگاه‌ها مخصوص قرار می‌دهند و با استفاده از گرما و فشار مناسب شکل دلخواه را به آن می‌دهند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت این بطری‌ها شده است شکل ظاهری متفاوت آن‌ها، سایزهای متنوعی است که دارند. کاربرد اصلی این بطری‌ها بیشتر در بسته بندی مایع‌های شوینده اعم از مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، مایع ضد عفونی کننده و… می‌باشد.

مزایای استفاده و معایب استفاده از بطری پت کنگره دار

این محصولات دارای مزیت‌های بسیاری هستند. به عنوان مثال با توجه به این که بطری پت کنگره دار به هیچ عنوان مضر نمی‌باشند و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند؛ همین طور در برابر دما مقاومت از خود نشان می‌دهند بسیار محبوب شناخته شده‌اند. از دیگر مزیت‌های این بطری می‌توان به مقاومت بودن در برابر شکستگی، دما، نفوذ گازهای مختلف، وزن پایین اشاره کرد. از طرف دیگر این بطری‌ها دارای قیمت‌های ارزان هستند و این امر باعث شده است نسبت به سایز مواد بسته بندی اعم از شیشه، فلز و.. بیشتر تولید شوند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باز و بسته شدن راحت درب بطری پت کنگره دار از دیگر موارد ساده مزیت این بطری‌ها است
  • قیمت‌های مقرون به صرفه این محصولات. لازم به ذکر است بطری‌های بطری پت کنگره دار با توجه به مشخصاتی که دارند زیست تخریب پذیر هستند. به زبان ساده‌تر در مدت 2 سال در صورتی که زیر خاک بمانند 30 درصد آن‌ها تخریب خواهند شد
  • به راحتی بازیافت می‌شوند
  • سازمان غذا و دارو به بطری پت کنگره دار نمره قبولی ارائه داده است. علت این نمره نیز استفاده نکردن از فلزات سنگین می‌باشد.

به مطالعه ادامه دهید: خدمات فرز سی ان سی شامل چه مواردی است

بطری پت کنگره دار

بررسی سمی بودن بطری پت کنگره دار

از لحاظ بیولوژیکی می‌توان گفت که بطری پت کنگره دار خنثی می‌باشد. در نتیجه به جرئت می‌توان گفت که این بطری‌ها برای بسته بندی انواع مایعات مناسب هستند و به هیچ عنوان خطری برای افراد به وجود نمی‌آورند. لازم به ذکر است در صورتی که این بطری توسط حیوانات و یا انسان‌ها بلعیده شود نیز خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند؛ زیرا در آن‌ها هیچ گونه سمیتی وجود ندارد. در نتیجه به هیچ عنوان جان انسان‌ها را تهدید نمی‌کند و تا به امروز هیچ گونه گزارشی اعم از این موضوع دریافت نشده است.

قیمت بطری پت کنگره دار

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم قیمت‌هایی که این بطری‌ها دارند نسبت به دیگر بطری‌هایی که متریال آن‌ها شیشه و یا فلزی است بسیار ارزان‌تر می‌باشد. این تفاوت قیمت به حدی قابل مشاهده است که امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که از بطری‌هایی که متریال شیشه‌ای و فلزی دارند استفاده می‌کردند در حال جایگزین کردن بسته بندی‌های خود به بطری پت کنگره دار هستند. شما می‌توانید این بطری‌ها را به صورت تک و عمده خریداری کنید و با توجه به نیاز خود شکل و اندازه آن‌ها را تعیین کنید.

با ما همراه باشید: فروش بطری پت در غرب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *