مجله

مهمترین نکات در خرید دستگاه cnc آکبند

مهمترین نکات در خرید دستگاه cnc آکبند

امروزه دستگاه تراش cnc یکی از محبوب ترین دستگاه های تراشکاری در کشور ایران شمرده می شود. مهمترین نکات در خرید دستگاه cnc آکبند این است که بسیاری از افراد برای راه اندازی کارگاه تراشکاری خود از آن استفاده می کنند. همانطور که میدانید برای راه اندازی کسب و کار تراشکاری شما نیاز به خرید بهترین دستگاه های تراشکاری موجود دارید. به همین دلیل در این متن مهم ترین نکات در خرید دستگاه تراش cnc آکبند برای شما ارائه شده است.

دستگاه تراشکاری به عنوان دستگاهی شناخته می شود که کوچک ترین مشکل فنی در آن می تواند باعث جلوگیری از کارکرد درست و صحیح آن باشد. به همین دلیل در زمان خرید توسط کارشناس باید تمامی اطلاعات فنی دستگاه چک شود. در صورتی که شما به یک کارشناس خوب دسترسی ندارید میتوانید با توجه به مهم ترین نکات در خرید دستگاه تراش cnc آکبند ذکر شده در این قسمت دستگاه را بررسی کنید.

میثم دارو پلاست

 برخی از مهمترین نکات در خرید دستگاه cnc آکبند

در ادامه مهم ترین مهم ترین نکات در خرید دستگاه تراش cnc آکبند برای شما ذکر شده است. با توجه به این نکات شما می توانید اطلاعات فنی هر دستگاه cnc  را بررسی کنید. اما به این نکته دقت داشته باشید که این نکات تنها درباره دستگاه تراشکاری cnc مورد نظر است. برای دستگاه های دیگر ممکن است مورد استفاده قرار نگیرد.

 

بیشتر بخوانید: درب بطری

 

بررسی نوع کاربرد و نیازسنجی

در خرید دستگاه تراشکاری یکی از مهم ترین نکات در خرید دستگاه تراش cnc آکبند را باید بررسی کاربرد دستگاه در نظر داشته باشید. اطلاعات فنی هر دستگاه به همراه تحلیل های درست نمایان کننده کاربرد های دستگاه هستند. در ابتدا شما باید تعیین کنید که دستگاه تراشکاری را دقیقا برای چه عملی نیاز دارید. سپس با توجه به میزان گرما، اصطکاک، استهلاک مورد نیاز شما باید کاربرد دستگاه را بررسی کنید. دقت داشته باشید در مواردی که شما به کاربرد بالا نیاز دارید حتما باید دستگاه را آکبند خریداری کنید. زیرا دستگاه های دست دوم توانایی پاسخ دهی به برخی از کاربرد ها را در گذر زمان ندارند.

از مهم ترین نکات در خرید دستگاه تراش cnc آکبند در نیازسنجی می توانیم به میزان سرعت مورد نیاز برای کار تراشکاری. میزان دقت، بازدهی بالا، توانایی بالا، هزینه جانبی پایین و… اشاره داشته باشیم.

بودجه

برای خرید دستگاه تراشکاری شما در ابتدا باید بودجه خود را در نظر بگیرید. دستگاه های تراشکاری cnc از انواع متفاوتی برخوردار هستند. که شما با توجه به بودجه خود می توانید آنها خریداری کنید. البته قابل ذکر است که هر دستگاه با توجه به قیمت فروش خود دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به دستگاه های دیگر است. برای مثال یک دستگاه با هزینه خرید بالا می تواند سرعت کار بالاتر. سلامت دستگاه بهتر و میزان ایمنی قطعات قوی تری نسبت به دستگاه های دیگر داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: فرآیند ساخت و تولید قالب تزریق پلاستیک

اما در برخی از مواقع ویژگی ها و اطلاعات فنی دستگاه های تراشکاری با هم برابر است و تفاوت قیمت دستگاه ها تنها به دلیل سال ساخت آنها ایجاد شده است، برای مثال در خرید دستگاه تراشکاری آکبند مدل سال 97 و دستگاه تراشکاری آکبند مدل سال 1400 حدود 30% اختلاف قیمت وجود دارد.

خدمات cnc سه محور

تعداد محور های موجود در دستگاه تراشکاری cnc

دستگاه های تراشکاری از محور های متفاوتی نسبت به یکدیگر ساخته شده اند. برای مثال در برخی از دستگاه تنها سه محور وجود دارد، در صورتی که در برخی از محور ها حدود نه محور وجود دارد. به همین دلیل یکی از مهم ترین نکات در خرید دستگاه تراش cnc آکبند را می توان تعداد و نوع محور ها معرفی کرد.

برای خرید دستگاه تراشکاری cnc آکبند شما در ابتدا باید کاربرد و نوع برش مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید. سپس با توجه به آنها نوع محور دستگاه تراشکاری را انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که شما نیاز به برش های سه بعدی داشته باشید باید از دستگاه با تعداد محور بالا استفاده کنید. به همین دلیل دستگاه 9 محوره می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سلامت قطعات موجود

دستگاه تراشکاری cnc  همانطور که میدانید از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات میتوانند دچار مشکلات جزیی یا بزرگ باشند. به همین دلیل یکی از مهمترین نکات در خرید دستگاه cnc آکبند را کارشناسی دستگاه برای تایید سلامت قطعات دستگاه می توان معرفی کرد.

مطلب پیشنهادی: نقش قالب سازی پلاستیک در صنعت

بررسی مشخصات مکانیکی و گشتاور دستگاه

زمانی که شما دستگاه را می خرید تتنها سلامت قطعات دستگاه مهم نیست. بلکه شما باید به معیار های دیگر مانند میزان گشتاور، سرعت چرخش و همچنین سرعت حرکت هر محور دقت داشته باشید. در صورتی که هر کدام از این موارد دچار مشکل یا ناهماهنگی با قطعات و عوامل دیگر برشکاری باشد. میزان دقت و بازدهی بالای دستگاه از بین خواهد رفت.

دقت به موقعیت اسپیدل

یکی از مهمترین نکات در خرید دستگاه cnc آکبند را می توانیم دقت به موقعیت اسپیدل معرفی کنیم. بسیاری از افراد به این مورد توجه بالایی ندارند و آن را نادیده می گیرند. در صورتی که دقت به ایپیدل برای انتقال حرکت الکتروموتور و نگه داشتن ابزار های برشی بسیار مهم است. شما برای افزایش سرعت باید موقعیت اسپیدل تثبیت شده ای داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: خدمات cnc سه محور چیست

دقت به موقعیت اسپیدل در هنگام خرید دستگاه cnc

برای مثال برخی از افراد از دستگاه برشکاری برای برش طلا و جواهرات استفاده می کنند. این دستگاه دارای سرعت 60 هزار دور در هر دقیقه است که می تواند طلا را با دقت و سرعت بسیار بالایی برش دهد. اما اگر شما از همین دستگاه برای برش چوب استفاده کنید. تنها نیاز به 30 هزار دور در هر دقیقه دارید و موقعیت اسپیدل با توجه به نیاز شما تعیین خواهد شد.

سرعت چرخش

سرعت چرخش دستگاه با توجه به قطعه ای که شما قسط برش آن را دارید تعیین می شود. اگر شما سختی قطعه مورد نظر بسیار زیاد باشد با توجه به بزرگترین قطر محصول مورد نظر توانایی چرخش دستگاه افزایش پیدا می کند. البته قابل ذکر است که افزایش سرعت چرخش تا حدی امکان پذیر است که در کارکرد قطعات دیگر مشکل ایجاد نکند.

بیشتر مطالعه کنید: بطری pet و مزایای بازیافت pet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *