مجله

کاربرد و انواع بطری اشانتیون

کلمه اشانتیون به معنای پیش ساخته و محصولات کوچک است. در این مقاله از میثم دارو پلاست قصد داریم درباره کاربرد و انواع بطری اشانتیون صحبت کنیم با ما همراه باشید. پریفرم یک محصول میانی است که می تواند آن را به انواع بطری ها تبدیل کرد. بسیاری از بطری ها از پریفرم PET ساخته شده اند. انواع مختلفی از مواد برای ساخت بطری های پلاستیکی استفاده می شود. برخی از این مواد عبارتند از پلی وینیل کلراید یا PVC، پلی اتیلن یا PE، پلی اتیلن ترفتالات یا PET و غیره.

در بین این مواد، PET دارای ویژگی های خود است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از: شفافیت، سبکی، استحکام بالا، خواص خزش مطلوب، جذب طعم کم، مقاومت شیمیایی بالا، ظاهر زیبا، دسترسی در دسترس تر و قیمت پایین. PET نوعی پلی استر است. این موارد خصوصیات مطلوب PET است که باعث می شود. از این ماده به عنوان ماده ای مناسب در صنعت پلاستیک استفاده کنند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد PET این است. که این ماده در حالت مذاب، بر خلاف سایر مواد اولیه تولید پلاستیک. فاقد استحکام کافی است. بنابراین امکان تولید ظروف و بطری های پلاستیکی پریفرم PET با اکستروژن مذاب و دمیدن پلیمر در قالب وجود ندارد.

میثم داروپلاستبیشتر بخوانید: درب بطری

بنابراین تولید بطری های پلاستیکی با مواد اولیه PET در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول، PET به یک لوله طویل تبدیل می شود که شباهتی به لوله آزمایشگاهی دارد. این لوله طویل همان پریفرم PET است. اندازه دهانه پریفرم PET تولید شده در این مرحله پس از تولید بطری تغییری نخواهد کرد. اندازه آن با اندازه نهایی دهانه بطری برابر است. در مرحله دوم، لوله های توخالی پریفرم PET در قالبی منحصر به فرد قرار می گیرند و به ظروف و بطری های مختلف تبدیل می شوند.

در ادامه با انواع این بطری ها آشنا خواهید شد.

مزایای بطری اشانتیون

یکی از مزایای این نوع بطری ها حجم کم آن است. اگرچه حجم پریفرم به شکل بطری نهایی بستگی دارد، اما بین پریفرم و محصول نهایی اختلاف حجمی در حدود 1/5 تا 1/10 وجود دارد. حمل 300000 تا 400000 پریفرم با کامیون 10 تنی امکان پذیر است.

این حجم کم کمک زیادی به اقدامات زیست محیطی می کند و هزینه ها را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای پریفرم این است که می توان از آن برای تولید بطری ها و ظروف با طرح های مختلف استفاده کرد. کافی است بدن پریفرم را تا حدود 100 درجه سانتیگراد گرم کرده و در قالب قرار دهید. سپس با هوای پرفشار به شکل دلخواه در می آید.

ظروف و بطری های چند لایه نیز می توانند با استفاده از پریفرم ها ساخته شوند. این ظروف می توانند از ورود اکسیژن جلوگیری کنند و غذا را برای مدت طولانی تری بدون تغییر نگه دارند. همچنین طعم و عطر ماده ای که در داخل آنها است از بین نمی رود.

همچنین پریفرم های PET قابل بازیافت بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند و این ویژگی باعث می شود تا بتوان از آنها برای تولید انواع درب های پلاستیکی با قابلیت بسته شدن سریع استفاده کرد.

انواع بطری اشانتیون

انواع بطری اشانتیون

پریفرم یک محصول ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات است که معمولاً به عنوان PET شناخته می شود. معمولاً با استفاده از قالب روی یک سیستم تزریق تولید می‌شود که متعاقباً در ظرفی برای مایعات خوراکی یا غیرخوراکی (آب، نوشابه‌های غیرالکلی، شیر، الکل، روغن‌ها، مواد شوینده، مراقبت شخصی) روی یک سیستم قالب‌گیری دمنده دمیده می‌شود. در عمل، چیزی که از دستگاه بیرون می‌آید. یک جسم لوله آزمایشی با گردن نخ‌شده و تمام‌شده است که سپس به یک ظرف سفارشی تبدیل می‌شود. که برای تشخیص یک برند خاص استفاده می‌شود.

پریفرم ها هم توسط شرکت هایی که در ایجاد بسته بندی برای شرکت های شخص ثالث دخیل هستند. هم توسط صنایعی که تمام مراحل تولید را در خانه انجام می دهند، از تولید این محصولات تفاوت بطری پت و بطری پلی اتیلن سازی محصول نهایی استفاده می شود.

ویژگی‌های فنی ماشین‌ها و قالب‌های مورد استفاده برای ایجاد پریفرم‌ها بسیار مهم است، زیرا جنبه‌های اساسی داشته باشند مانند:

  • سرعت تولید،
  • کیفیت محصول،
  • مصرف برق،
  • هزینه های فرآیند،
  • فرکانس نگهداری

انواع پریفرم pet

معمولاً از مواد pet برای ساخت پریفرم ها استفاده می شود و به آنها پریفرم PET می گویند. به طور کلی، پریفرم های PET را می توان با توجه به اندازه دهانه آنها گروه بندی کرد. پریفرم های PET را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

انواع پریفرم pet

  • پریفرم های شیشه ای: این گروه از پریفرم ها دهانه های بزرگ تری دارند و معمولاً برای تولید انواع ظروف ادویه، ترشی، عسل و … استفاده می شوند.
  • پریفرم های بازکننده: این گروه از پریفرم ها دهان کوچک تری دارند و معمولاً برای نگهداری مایعاتی مانند آب معدنی، نوشابه، شیر، آبجو، عرقیات گیاهی، روغن های مایع، انواع سموم مایع و غیره استفاده می شوند. در این گروه از پریفرم ها، دهانه نیز دارای اندازه های متعدد است. به عنوان مثال، پریفرم 20 به عنوان یک پریفرم استاندارد برای آب معدنی استفاده می شود.
  • نکته قابل توجه دیگر در اینجا این است که هر یک از این نوع اصلاحات نیز به زیر گروه هایی تقسیم می شوند و این گروه بندی بر اساس سایر ویژگی های Perform است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از: وزن، انجام قطر بدنه، ضخامت دیواره و قطر کلی.

مطلب پیشنهادی: معرفی جامع انواع خدمات cnc چهار محور

کاربرد بطری پریفرم

پریفرم ها نیز در رنگ های مختلف موجود هستند. با استفاده از پریفرم های رنگی، انواع بطری ها و ظروف رنگی تولید می شود. با استفاده از پریفرم های PET می توانید ظروف استریل بسازید. یا ظرف را با مایع خالص پر کنید. برای ساخت این نوع ظروف از پرکننده های آسپتیک استفاده می شود. کاربرد و انواع بطری اشانتیون

در مقایسه با پر کردن با دمای بالا، پر کردن آسپتیک آسیب جزئی به دمای مایع وارد می کند و می تواند. با حفظ کیفیت بسته بندی اولیه مواد انجام شود. این گروه از ظروف برای نگهداری نوشیدنی های حاوی شیر و مواد مغذی حاوی ویتامین که ممکن است. به دلیل دمای بالا از بین بروند مناسب است.

این نوع پریفرم های PET به گونه ای طراحی شده اند. که ظروف را در برابر فشار داخلی دی اکسید کربن مقاوم کرده و برای نگهداری نوشابه های گازدار مناسب هستند. معمولا ته این بطری ها پنج گلبرگ است که بهتر می تواند فشار را تحمل کند.

بیشتر بخوانید: بطری دارویی

استفاده از پریفرم های PET گسترده است. از پریفرم PET می توان برای تولید انواع ظروف و بطری های پلاستیکی استفاده کرد. پریفرم های PET سازگار با محیط زیست هستند و حاوی مواد مضر برای سلامت انسان نیستند و مواد مضر و سمی آزاد نمی کنند. استفاده از ظروف ساخته شده از پریفرم PET توسط صنایع غذایی کشور تایید شده است. شاید یکی از دلایل محبوبیت پریفرم های PET این باشد. که محصولات ساخته شده با آنها دوام بالایی دارند و در برابر ضربه و سقوط مقاوم هستند. بطری های پریفرم PET بر خلاف محصولات شیشه ای به راحتی شکسته نمی شوند. امنیت بیشتری را برای کاربران ایجاد می کنند و قیمت آنها از شیشه کمتر است. کاربرد و انواع بطری اشانتیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *