مجله

فروش بطری پت رنگی

فروش بطری پت رنگی

در فروش بطری پت رنگی یا پلی اتیلن ترفتالات را در دسته پلیمرها قرار می دهند و زنجیره طولانی و وابسته به خانواده پلی استر‌ها است. مواد تولید PET عبارتند از: ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول که هر دوی این ها از مواد خام نفتی مشتق می شوند.این نوع پلیمر پرکاربردترین پلیمر ترموپلاستیک در سراسر جهان است.

این پلیمر در صنایع نساجی با نام تجاری پلی استر معروف است. بطری پت ظاهر و شکل شفافی داشته و حالت پلاستیکی و نیمه کریستالی دارد. پت کاربرد مختلفی داشته و عمدتا از آن در نساجی به عنوان فیبر برای تولید پوشاک، به عنوان یک مانع رطوبتی در صنایع بسته بندی و بطری سازی استفاده می‌گردد. از ترکیبات آن با مواد دیگری نظیر فیبر شیشه ، استحکام مواد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: فروش بطری پت در غرب تهران


میثم دارو پلاست

فروش بطری پت رنگی و انواع آن

بطری پت کتابی

بطری پت دارویی

پت استوانه ای

بطری پت مایع ظرف شویی

بطری پت 5لیتری

پت یک لیتری

بطری پت ادویه

پت گلاب

بطری پت چیست

فروش بطری پت و بطری جار رنگی یکی از مشتقات پلیمری بوده و از این بطری ها عمدتا برای آب معدنی، نوشیدنی گازدار و غیرگاز دار و انواع آبمیوه استفاده می‌گردد.

تفاوتی که بین این نوع ماده و بطری با سایر بطری‌های پلاستیکی وجود دارد، سازگاری کامل آن‌ها با بدن انسان است. استفاده از بطری پت، بوییدن، لمس کردن هیچ‌گونه ضرری برای بدن انسان ندارد.

به همین علت است که از بطری پت برای بسته بندی در صنایع خوراکی و مواد غذایی به وفور استفاده می‌شود. ساخت بطری پت نسبت به ساخت سایر محصولات رایج تر و متداول تر بوده و این بطری ها انواع مختلفی هم دارند. بیشترین میزان استفاده ای که بطری پت در ایران دارد به کاربردن آن به عنوان بطری آب آشامیدنی است.

این مواد فاقد هرگونه ضرر بوده و مقاومت بالایی هم دارند. موادی که برای تولید و ساخت این بطری‌ها استفاده شده مقاومت آن‌ها را بالا برده و در برابر دما، شکستگی و نفوذ گاذ استقامت زیادی دارند.

بطری پت سبک و کم وزن است و روز به روز تولید آن‌ها و میزان استفاده از آن‌ها بیشتر می‌شود. هم‌چنین قیمت بطری بت نسبت به سایر بطری ها و مواد بسته بندی که از جنس فلز و شیشه هستند، ارزانتر است. بطری پت مزایای زیادی دارد و گسترده مزایای آن به همین موارد ختم نمی‌گردد.

نکته ای که در مورد بطری پت مطرح است، و بشر با آن درگیری دارد. حجم زیاد و تجزیه ناپذیری بطری های پت است. البته تجزیه در طول سال‌های زیادی اتفاق می‌افتاد. بطری پت حجم زیادی را اشغال کرده و تجزیه آن هم به 300 سال زمان نیاز دارد. پس بحث بازیافت بطری پت اهمیت ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: مزیت های بازیافت پت

صنایع استفاده کننده از پت

پلی اتیلن ترفتالات در صنعت نساجی: 

در صنعت نساجی این ماده را با نام پلی استر می شناسند. در زمان‌های قدیم نیز از پت در صنعت پوشاک استفاده می‌شد اما امروزه دیگر کاربردی ندارد و استفاده از آن متوقف شده است.

بطری پت در صنعت بسته بندی و مواد غذایی

از بطری پت برای بسته بندی مواد غذایی با نام پت یا رزین پت استفاده می‌گردد. این نوع پلیمر برای تولید انواع بطری اشانتیون، بطری آب معدنی، نوشابه ها، نوشیدنی ها ، بسته بندی برای روغن ها ، بسته بندی برای مواد و وسایل بهداشتی و دارویی و آرایشی استفاده می شود.

مرحله های تولید و فروش بطری پت رنگی

برای فرآوری پت و تولید بطری پت لازم است تا دو مرحله اصلی طی شود.

 مرحله ی اول:

ماده پت به کمک قالب گیر تزریقی و دستگاه تزریق پلاستیک تبدیل به یک بطری کوچک می‌شود. این بطری کوچک مانند لوله آزمایشی بوده با این تفاوت که این لوله‌ها با لوله‌های آزمایشگاهی به لحاظ جنس متفاوت هستند. این محصول به دست آمده ی اولیه بطری، اصطلاحا پریفور می گویند.

 مرحله دوم و نهایی:

در مرحله دوم شکل نهایی بطری شکل گرفته و پرفورم تولید شده مجدد گرم شده و کشیده می‌شود. با استفاده از دستگاه بادکن پت با بادگرم این مراحل انجام می‌گیرد. این دستگاه ها با سرعت های بالا انواع فروش بطری پت رنگی را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: جنس بطری های نوشابه و آب معدنی چیست

مرحله های تولید بطری پت

بررسی سمی بودن PET

اگر پت را به لحاظ بیولوژیکی بررسی کنیم، ماده ای خنثی است. بنابراین ماده ای بی خطر و مطمئن برای بسته بسته بندی مواد خوراکی و غذایی است. این مواد برای انسان و حیوانات هیچ خطری نداشته و سمی هم نیستند. استفاده از این بطری پلی اتیلن هیچ تهدید و خطری برای انسان ها ندارد و تا حالا گزارشی از این مورد ذکر نشده است.

مزایای استفاده و معایب استفاده ازPET

باز و بسته شدن راحت درب بطری های پت بوده که ساده ترین مورد است

ارزان بودن بطری پت مزیت دیگری از بطری پت است.

بطری های پت مشخصات پلاستیک های زیست تخریب پذیر را دارند و تنها در مدت 2سال اگر که زیر خاک بمانند،30 درصدشان تخریب می گردد.

تولید کننده بطری پت قابلیت بازیافت در اندازه های بالا دارد و همین باعث می شود تا صنایع پتروشیمی در تهیه و تولید مواد اولیه صرفه جویی نمایند.

مجموعه هایی که بازیافت و فروش بطری پت رنگی را برعهده دارند، زحمت کمتری برای تولید مجدد این بطری ها داشته وهمینطور در اثر بازیافت این محصولات گازهای گلخانه ای نیز کمتر تولید می شوند.

بطری پت فاقد هر گونه فلزات سنگین به عنوان کاتالیزور بوده و به همین علت سازمان غذا و داروی این محصولات به آنها نمره قبولی در ایمنی را داده.

 در تهیه این مواد از موادی نظیر اکسید آنتیموآن غیرفلزی استفاده می شود که خطر کمتری داشته و سلامت تولید کننده و مصرف کننده را به خطر نمی اندازد.

مزایای استفاده و معایب استفاده ازPET

قیمت فروش بطری پت رنگی

به طور کلی قیمت بطری پت نسبت به سایر بطری های تولیدشده که از جنس فلز و شیشه و … هستند، ارزان‌تر است. تفاوت قیمت بین این بطری ها به قدری فاحش است که کارخانه ها و شرکت ها ترجیح می‌دهند از بطری پت برای بسته مندی محصولات خود استفاده کنند.

حتی برخی کارخانجات هم که تا کنون از بطری پت استفاده نکرده اند، درحال جایگزینی این محصولات اند. این بطری ها هم بصورت تک و هم به صورت عمده به فروش می رسند که با توجه به سفارش بطری پت که توسط مشتری داده می شود، متفاوت است.

به مطالعه ادامه دهید: سیستم خنک کاری در قالب سازی پلاستیک

۲ فکر در مورد “ فروش بطری پت رنگی

  1. علی سیاهی گفت:

    بسیار عالی بود ممنون

  2. اسمائیل گفت:

    بیشار مفید واقع شد ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *