مجله

دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc

دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc

دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc: آیا خدمات cnc چهار محور را انتخاب کنیم یا ماشینکاری معمولی؟ بسیاری از افراد این تردید را دارند و در مورد بهترین فرآیندهای ساخت مطمئن نیستند. بدون شک هنوز هم از ماشینکاری معمولی برای تولید قطعه دقیق طبق مشخصات داده شده استفاده می شود.

با این حال، در چند سال اخیر، خدمات cnc سه محور دلیل پیشرفت ‌های موجود در ماشین ‌ها و فناوری ‌های مرتبط، شتاب بیشتری به دست آورده است. این نه تنها حجم بالایی از قطعات دقیق را تولید می کند، بلکه بهره وری و زمان ورود به بازار محصولات را نیز افزایش می دهد.

مطمئناً دستگاه فرز cnc به دلیل قابلیت ‌های پیشرفته و ویژگی ‌های مدرن از جمله اتوماسیون، از ماشین ‌کاری معمولی پیشی می‌ گیرد. ماشینکاری CNC به دلیل دقت بالا، مقرون به صرفه بودن، ظرفیت تولید سریع، به بخشی ضروری از تولید مدرن تبدیل شده است. برای دریافت خدمات CNC از مجموعه میثم دارو پلاست با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیک

مروری سریع بر خدمات cnc چهار محور

خدمات cnc سه محور یک فرآیند خودکار یا نیمه خودکار که توسط سازندگان برای تولید قطعات دقیق ماشین آلات در حجم عظیم استفاده می شود. فرآیندهای ماشینکاری با استفاده از دستورات برنامه ریزی شده کنترل می شوند. این دستورات روی سیستم کامپیوتری برای تولید محصولات مختلف از نظر شکل، اندازه، ابعاد کدگذاری می شوند.

می توان بسیاری از فرآیندهای ماشینکاری را روی یک ماشین با چندین محور انجام داد، مانند فرز، تراشکاری، شکل دهی، برش، حفاری. محبوب ترین نمونه های این تکنیک های ماشینکاری می توان به تراش و آسیاب اشاره کرد.

ماشینکاری CNC برای ساخت قطعات فلزی و پلاستیکی به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا به OEM ها اجازه می دهد تا اشکال پیچیده ای را تولید کنند که به سادگی با استفاده از روش های دستی امکان پذیر نیست.

دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc نسبت به ماشینکاری معمولی

امروزه خدمات CNC چهار محور و سه محور به دلایل زیر انتخاب می شوند.

کاهش هزینه های نیروی کار

در ماشین‌ کاری معمولی، اپراتور مسئولیت رسیدگی به هر قسمت از ابزار را بر عهده دارد. با این حال، این وضعیت در هنگام کار با دستگاه های CNC نیست. خدمات cnc سه محور به حداقل پرسنل برای نظارت و کنترل نیاز دارند، بلکه آنها در واقع وظایف تولید را انجام می‌ دهند.

یک اپراتور با تجربه و ماهر می تواند چندین دستگاه CNC خودکار را به طور همزمان اجرا کند. این بدان معنی است که می توان به راحتی در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کرد.

دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc نسبت به ماشینکاری معمولی

محصولات یکنواخت

ماشینکاری CNC برای تولید انبوه ایده آل است. این به این دلیل است که دقت و درجه بالایی از تکرار را ارائه می دهد. با ماشین های CNC، حتی در هنگام تولید صدها هزار قطعه، به سطح دقیق سازگاری می رسید. تنها چیزی که نیاز دارید تنظیم یک برنامه خودکار برای تولید تعداد قطعات مورد نیاز است.

در روش مرسوم، هیچ اطمینانی از تکرارپذیری و دقت وجود ندارد. همچنین، اکنون که نمونه‌سازی اولیه و پرینت سه بعدی بخشی از تکنیک‌ های ماشین‌کاری CNC است، کارها حتی راحت تر شده است.

بیشتر بخوانید: طراحی قالب پلاستیکی

بهبود ایمنی کار

از دیگر دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc میتوان به بهبود ایمنی کار اشاره کرد. یکی از مزایای مهم خدمات cnc چهار محور، ویژگی ‌های ایمنی است تا زمانی که دستورالعمل‌ ها رعایت شود. ماشین های CNC ایمنی کارگران را تضمین و از حوادث ناگوار جلوگیری می کنند. هر ماشینکاری فرز از ابزارهای برش تیز برای برش های دقیق استفاده می کند.

ماهیت تکراری کار روی یک ماشین، خطر آسیب به اپراتور را به همراه دارد. با این حال، دستگاه CNC این مشکل را برطرف می کند. به عنوان یک فرآیند خودکار، تمام حرکات مورد نیاز برای ایجاد برش های مورد نظر با خیال راحت توسط کامپیوتر هدایت می شود.

بنابراین، خطر آسیب وجود ندارد. اپراتور مجبور نیست با ماشین آلات تماس داشته باشد. اما، با این حال، آنها می توانند بر این روند نظارت کاملی کنند.

مانیتورینگ ماشین عالی

در ماشین‌کاری معمولی، اپراتور باید عیوب ماشین‌کاری، خطاهای احتمالی و فرسودگی تجهیزاتی مانند کندی ابزارهای برش پس از استفاده مداوم را تعیین کند. از طرف دیگر، مراکز خدمات cnc چهار محور با سنسورهایی برای اندازه گیری پارامترهای مختلف مانند دما کامل می شوند.

بنابراین، اپراتور می تواند به راحتی دما، طول عمر، گشتاور و سایر عوامل مهم را در حین پردازش قطعه کار کنترل کند. این اطلاعات فرآیند را در زمان واقعی آسان می کند.

خدمات cnc چهار محور

انعطاف پذیری

در ماشینکاری معمولی، کارهای ثانویه مانند فرز، حفاری، تراشکاری روی ماشین های مختلف انجام می شود. با این حال، خدمات cnc سه محور همه این عملیات را در یک ماشین ابزار ترکیب می کند. علاوه بر این، خدمات cnc  چهار محور عملا می تواند هر جزء را که می توانید تصور کنید ایجاد کند. برخی از مدل ها شامل لوازم جانبی و ویژگی های پیشرفته ای هستند که فرآیند تولید را ساده تر می کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه دستگاه های فرز cnc

تعمیر و نگهداری کمتر

دستگاه های CNC برای استفاده مداوم طراحی شده اند. بنابراین آنها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. زمان خرابی کلی کاهش می یابد. این تضمین کننده عملیات بی نقص و مستمر با بهره وری بالا است. این مطمئناً برای OEM هایی که در برنامه های زمانی فشرده کار می کنند مفید است.

سیر تکامل خدمات cnc سه محور

قبل از اختراع ماشینکاری CNC، فلزکاری و ساخت آن توسط ماشین های عددی کنترل شده یا NC انجام می شد. این ماشین های NC  اواخر دهه 1940 توسط جان تی پارسونز، که از نزدیک با موسسه فناوری ماساچوست کار می کرد، ساخته و تولید شدند.

بیشتر بخوانید: انواع ماشین آلات cnc

محصول در حال توسعه توسط آنها توسط نیروی هوایی ایالات متحده سفارش داده شد. هدف از این کار یافتن روشی مقرون به صرفه تر برای ساخت قطعات هواپیما با هندسه های پیچیده بود. در این دوره زمانی CNC استاندارد صنعت شد.

تا سال 1960 ایده ماشینکاری با کنترل کامپیوتری شروع به انتشار کرد. اجرای طراحی به کمک کامپیوتر و ماشینکاری به کمک کامپیوتر سال 1972 توسعه یافت که منجر به پیشرفت های برجسته در ماشینکاری CNC شد.

سال 1976 اولین سالی بود که طراحی سه بعدی کامپیوتری و سیستم های ماشینکاری به کمک کامپیوتر در دسترس قرار گرفت. سال 1989، این ماشین‌ های CNC به استاندارد صنعت تبدیل شدند.

خدمات cnc سه محور

فواید خدمات cnc چهار محور

دلایل محبوبیت دستگاه فرز cnc: مزیت ماشینکاری CNC در دقت، بهره وری، کارایی و ایمنی نشان داده شده است. تعامل انسان هنگام استفاده از دستگاه CNC به طور قابل توجهی کاهش می یابد، در نتیجه میزان خطاها کمتر می شود. برخی از شرکت‌ های بزرگ تولید حتی CNC را برای مدت طولانی بدون سرنشین رها می‌ کنند. 

بیشتر بخوانید: فروش بطری پت رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *