مجله

دستگاه تولید بطری پلی اتیلن

دستگاه تولید بطری پلی اتیلن

وقتی صحبت از صنعت تولید بطری های پلاستیکی می شود. بطری پلی اتیلن ترفتالات ماده ای است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.  در این مقاله درباره دستگاه تولید بطری پلی اتیلن صحبت می کنیم. فرآیند تبدیل مواد خام، پلی اتیلن ترفتالات (PET)، به یک بطری پلاستیکی تجاری شامل مراحل مختلف و ابزارهای خاص صنعت است.

PET نوعی رزین پلیمری ترموپلاستیک است که به دلیل طیف وسیعی از خواص خارق العاده ای که دارد. از سطح بالای مقاومت شیمیایی تا میزان بالای مقاومت در برابر ضربه، معمولا در سراسر صنعت استفاده می شود.

امروز، ما قصد داریم در مورد برخی از مهمترین ابزارهایی که اغلب در فرآیند تولید بطری های پلاستیکی استفاده می شوند بحث کنیم. این فرآیند شامل تبدیل این ماده خام به نوع بطری پلاستیکی است. که معمولاً در قفسه یک سوپرمارکت می بینید. شما می توانید برای خرید بطری پلی اتیلن با کیفیت از میثم دارو پلاست کمک بگیرید.

میثم دارو پلاست

فرآیند تولید بطری پلی اتیلن

قالب گیری تزریقی یک جنبه بسیار مهم در فرآیند تولید بطری پلاستیکی است. این فرآیند به چهار مرحله مختلف تقسیم می شود. هر مرحله شامل ابزار و تجهیزات خاصی است که برای ایجاد بطری های پلاستیکی استفاده می شود.

حفره قالب

هنگامی که بطری پلی اتیلن ترفتالات در معرض یک منبع حرارت نسبتاً قوی قرار می گیرد، شروع به ذوب شدن به شکل مایع می کند. سپس این ماده مذاب باید از طریق فرآیند تولید به نام IBM یا قالب‌گیری دمشی تزریق شود.

در این مرحله از فرآیند تولید بطری پلاستیکی، پلی اتیلن ترفتالات مذاب مستقیماً به داخل حفره قالب تزریق می شود. این حفره شبیه یک لوله آزمایش است که احتمالاً در یک کلاس درس علوم پیدا خواهید کرد.

همچنین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که سطح پیچ چگونه ایجاد می شود و آیا این فرآیند دشوار است یا خیر. خوشبختانه در این مرحله کلاهک پیچ در بالای شکل لوله آزمایش قالب گیری می شود. این شکل به خودی خود به عنوان پریفرم پریفرم شناخته می شود.

 

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیک

 

انتقال به قالب بطری

هنگامی که پریسون پریفرم ایجاد شد، باید به قالب دوم منتقل شود. این قالب با قالب اول متفاوت است، زیرا شکل آن شبیه بطری است که قرار است تولید شود. سپس پریسون پریفرم باید به قالب دوم بسته شود. عمل انتقال پریسون پریفرم از یک قالب به قالب دیگر می تواند با دست انجام شود.

با این حال، بسیاری از شرکت ها از ماشین آلات و تجهیزاتی استفاده می کنند. که به طور مداوم کار می کنند. با انجام این کار، آنها مجبور نیستند پریسون پریفرم را با دست جابجا کنند. زیرا این کار بسیار وقت گیر و مقرون به صرفه نیست.

فرآیند تولید بطری پلی اتیلن

استفاده از کمپرسور

یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد قالب گیری بادی دستگاه تولید بطری پلی اتیلن بدانید این است که بر اساس یک فرآیند جدید و نوآورانه نیست. این در واقع یک فرآیند باستانی است که برای حدود 2 هزار سال توسط بشر استفاده شده است.

در ابتدا در طی فرآیند دمیدن شیشه استفاده می شد، چیزی که امروزه هنوز هم دیدن آن سرگرم کننده است.

نوع قالب گیری دمشی که در طول فرآیند IBM می بینیم کمی متفاوت است. زیرا از یک کمپرسور مدرن استفاده می کند. این کمپرسورها همیشه باید در هر محیط کارخانه ای اولویت اصلی باشند. این به این دلیل است که همه فرآیندهای مختلف تولید بطری پلاستیکی نیاز به تزریق هوای تحت فشار دارند.

خنک کردن بطری پلی اتیلن ترفتالات

هنگامی که هوای تحت فشار، ترموپلاستیک را به شکل بطری در حال ساخت کشیده است، بطری باید به سرعت خنک شود. در غیر این صورت، تعدادی از مشکلات مختلف ممکن است رخ دهد. این را می توان با استفاده از ابزار انجام داد.

بسته به تنظیمات کارخانه می توان آن را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام داد. به عنوان مثال، می توان از ابزاری برای پاشیدن هوای تحت فشار یا دی اکسید کربن به طور مستقیم روی بطری استفاده کرد. این یک رویکرد مستقیم خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: کاربرد انواع قالبسازی پلاستیک در صنعت

روش‌های دیگر شامل استفاده از سیستم لوله‌هایی است که قالب را احاطه کرده و آب سرد را از طریق آنها جاری می‌کند. این رویکرد غیرمستقیم می‌تواند شامل استفاده از سیستم لوله‌هایی باشد که قالب را احاطه کرده‌اند.

خنک کردن بطری پلی اتیلن ترفتالات

فرایند خنک سازی پلی اتیلن

شما می توانید این کار را با جاری کردن آب سرد از طریق آنها انجام دهید، PET را در قالب خنک کنید بدون اینکه چیزی به آن دست بزند. در هر صورت، بطری باید به سرعت خنک شود. پس از آن، فقط باید از ابزاری برای پاک کردن پلی اتیلن ترفتالات اضافی که در طول فرآیند تولید نشت کرده است استفاده کنید. اگر سیستم شما از یک فرآیند مداوم استفاده می کند، یک بطری باید از بطری بعدی جدا شود.

درباره اینکه پلی اتیلن ترفتالات pet چیست بخوانید.

خشک شدن سریع توسط دستگاه تولید بطری پلی اتیلن

یکی از مواردی که باید از آن آگاه باشید این است که پلی اتیلن ترفتالات در حالت طبیعی خود مقدار زیادی رطوبت را جذب می کند. به طور معمول، رطوبت تقریباً 0.05٪ از محصول خام را که قبل از ذوب شدن وجود دارد، تشکیل می دهد. وقتی صحبت از صنعت تولید بطری های پلاستیکی می شود، این خوب نیست.

این بدان معنا نیست که اگر پلی اتیلن ترفتالات خام شما حاوی رطوبت زیادی باشد، پایان دنیاست. چندین تکنیک وجود دارد که می توانید قبل از شروع فرآیند تولید بطری های پلاستیکی، از آنها برای کاهش درصد استفاده کنید.

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها شناخته شده اند که پلی اتیلن ترفتالات خود را در فر خشک می کنند. این کار را می توان حداکثر تا هشت ساعت قبل از اینکه شروع به تأثیر نامطلوب بر ترموپلاستیک کند انجام داد. گزینه دیگر استفاده از خشک کن قیفی است.

مطلب پیشنهادی: فروش اینترنتی بطری پت

استفاده از کمپرسور برای تولید بطری پلی اتیلن چگونه است

این چیزی است که فقط یک کمپرسور می تواند به طور موثر تولید کند. به طور سنتی، سازندگان از نوعی کمپرسور استفاده می کردند که به عنوان کمپرسور رفت و برگشتی شناخته می شود. اینها توانایی تولید مقدار زیادی هوای گیاهی را برای ایجاد بطری های پلاستیکی با طرح های پیچیده دارند.

استفاده از کمپرسور برای تولید بطری پلی اتیلن چگونه است

امروزه شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از سیستم‌های فشار پایین مانند کمپرسورهای گریز از مرکز استفاده کنند که انرژی بسیار کارآمدتری دارند. این کمپرسورها قادر به تولید انرژی به اندازه کمپرسورهای سنتی نیستند، اما نرخ جریان هوای بیشتری را تولید می کنند.

این به طور باورنکردنی مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که به میزان مصرف انرژی آنها توجه کنید. این مرحله فرآیند تولید بطری پلاستیکی در واقع شامل وارد کردن یک میله فولادی نازک به نام سنبه در پریسون پریفرمی است که در قالب اول ایجاد شد.

سپس این سنبه پریسون را با مقدار زیادی هوای با فشار بالا پر می کند. هوا پلی اتیلن ترفتالات را آنقدر کشش می دهد که به شکل قالب بطری که اطراف آن را احاطه کرده است شود. دستگاه تولید بطری پلی اتیلن

به مطالعه ادامه دهید: تاثیر قالب سازی پلاستیک در صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *