مجله

بطری pet و مزایای بازیافت pet

بطری pet و مزایای بازیافت pet

اگر با تمام اختصاراتی که در ته ظروف غذای آماده و بطری pet و مزایای بازیافت pet یافت می شوند گیج شده اید، تنها نیستید. همه مصرف‌کنندگان ممکن است دوست داشته باشند تفاوت ‌ها را بیاموزند. اما اگر قصد راه‌ اندازی کسب ‌و کاری را دارید که از این نوع ظروف پلاستیکی. به ‌ویژه ظروف آماده برای غذا یا نوشیدنی ‌ها استفاده می‌ کند. مطمئناً صدق می‌کند.

یکی از محبوب ترین انواع پلاستیکی که امروزه در این ظروف استفاده می شود. عبارتند از PET یا پلی اتیلن ترتالات. اگرچه این نوع بطری پت پلاستیک قابل بازیافت هستند. اغلب در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت های مهمی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال شفافیت در پلاستیکی هستید که استفاده می کنید. PET انتخاب بهتری نسبت به لیوان های پلاستیکی PP است. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که مشاغل خدمات غذایی را اداره می کنند. شفافیت PET را به پلاستیک کدرتر PP برای فنجان های نوشیدنی خود ترجیح می دهند.

میثم دارو پلاست

تفاوت دیگری که باید در پلاستیکی که برای ظروف غذاخوری و لیوان های پلاستیکی انتخاب می کنید در نظر بگیرید. مقاومت در برابر گرما و سرما و دمای پر شدن بین دو پلاستیک است. دما در ظروف PP کمی بیشتر از ظروف PET است.

دمای بالای ظروف PET تا 71 درجه سانتیگراد است. در حالی که دمای بالای ظروف PP تا 80 درجه سانتیگراد است. مقاومت حرارتی (حرارت بیرونی) در ظروف PP بهتر است. در حالی که مقاومت به سرما (سرما در خارج) در ظروف PET بهتر از ظروف PP است.

 

بیشتر بخوانید: بطری پلی اتیلن

 

بطری پت و مزایای بازیافت پت

PET مخفف پلی اتیلن ترفتالات است که در حال حاضر محبوب ترین ماده مورد استفاده برای بطری های پلاستیکی در بازار است. قوی، سفت و انعطاف پذیر و در عین حال سبک است. و البته کاملاً غیر سمی است. چگونه پلاستیک PET برای برند شما بهتر از شیشه است؟

پلاستیک PET تمام مزایای شیشه را در مورد بسته بندی ارائه می دهد. از جمله بادوام، قابل استفاده مجدد و شفاف است. علاوه بر این، PET (و rPET) چندین مزیت را نسبت به بسته بندی شیشه ای سنتی ارائه می دهد.

  • پلاستیک PET سبک تر از شیشه است. به این معنی که محصولات بطری/بسته بندی شده برای حمل و نقل و حمل ارزان تر هستند.
  • پلاستیک PET نشکن است و کار با آن را ساده تر و ایمن تر می کند.
  • PET یک مانع اکسیژن موثرتر از شیشه ایجاد می کند و راحت تر می تواند مجدداً بسته شود. محصولات بسته بندی شده در PET احتمالا بیشتر از محصولات شیشه ای دوام می آورند.

چگونه پلاستیک PET برای محیط زیست بهتر از شیشه است

این روزها، همه ما به دنبال انجام بهترین کار برای سیاره و کاهش ردپای کربن خود هستیم. بطری pet این کار را برای ما انجام داده است.

چگونه پلاستیک PET برای محیط زیست بهتر از شیشه است

  • تولید پلاستیک PET به انرژی کمتری نیاز دارد و گاز های گلخانه ای کمتری نسبت به تولید شیشه ایجاد می کند. بازیافت PET به rPET ردپای کربن را حتی بیشتر کاهش می دهد.
  • بازیافت پلاستیک PET راحت تر و ارزان تر از شیشه است.
  • پلاستیک PET بسیار متنوع تر از شیشه است. به این معنی که می توان آن را به محصولات بیشتری بازیافت کرد. جدا از بسته بندی، از rPET می توان برای ساخت پتو، عایق، کفش، قطعات خودرو و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
  • حتی زمانی که این نوع بطری بازیافت نمی شود. پلاستیک PET هنوز برای محیط زیست بهتر از شیشه است. 450 سال طول می کشد تا PET به طور طبیعی در محل دفن زباله تجزیه شود. در حالی که شیشه می تواند به طور بالقوه برای یک میلیون سال (یا حتی بیشتر) در محیط بماند.

 

بیشتر بخوانید: درب بطری

 

دلایل استفاده از بطری pet چیست

PET شکل اختصاری پلی اتیلن ترفتالات است. این یک پلیمر ترموپلاستیک است، می تواند مات یا شفاف باشد و از هیدروکربن های نفتی تولید می شود. برای ساخت بطری‌های PET. پلاستیک پلیمریزه می‌شود که در آن مولکول‌های کوتاه‌تر به هم متصل می‌شوند تا زنجیره‌های مولکولی بلند را تشکیل دهند.

دلایل مختلفی برای ترجیح بطری های PET به بطری های شیشه ای وجود دارد که برخی از آنها را در ادانه شرح خواهیم داد.

  • بطری pet و مزایای بازیافت pet در مقایسه با همتایان شیشه ای خود دوام و مقاومت بیشتری در برابر شکستگی دارند. به دلیل ترکیب غیر واکنشی سخت آنها است که از ایجاد رطوبت و هوا جلوگیری می کند. احتمال نشتی و ترکیدن در هنگام حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر وجود دارد و در نتیجه کیفیت مایع داخل حفظ می شود.

دلایل استفاده از بطری pet چیست

  • آن‌ها به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند به هر شکل و هر سایه رنگی قالب‌گیری شوند.
  • در مقایسه با ظروف شیشه ای، انرژی کمتری برای تولید بطری های PET مصرف می کند. همچنین از آنجایی که پلاستیک سبک تر است، هزینه های حمل و نقل نیز کمتر است.
  • این بطری ها پس از اولین استفاده قابل بازیافت هستند. می توان از آنها برای کاشت، آبیاری قطره ای، در ساخت الیاف فرش، پر کردن بالش و غیره استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: فرآیند ساخت و تولید قالب تزریق پلاستیک

چگونه از بطری PET استفاده می شود

علاوه بر ظروف غذا و نوشیدنی، بطری پت یک ماده شناخته شده و آشنا است. که برای ایجاد لباس، مبلمان، منسوجات و موارد دیگر به شکل پلی استر نیز استفاده می شود. به دلیل دوام و مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مشهور است. شکل خود را به خوبی حفظ می کند و مراقبت از آن آسان است.

رایج ترین کاربرد انجام شده با PET قالب گیری تزریقی است. قالب گیری تزریقی فرآیندی برای تولید قطعات مختلف با تزریق مواد مذاب به داخل قالب و خنک کردن سریع آن است. هنگامی که PET مذاب به قالب‌ های پیش ‌فرم تزریق می ‌شود، می ‌توان آن‌ ها را با دمش قالب‌ گیری کرد. تا پس از سرد شدن شکل مورد نظر را ایجاد کنند. ما معمولاً این را هنگام ساخت بطری های PET مشاهده می کنیم. اما همین روش در هنگام تولید بطری های شامپو، سینی ها و قوطی های آبیاری مفید است. 

مطلب پیشنهادی: خدمات cnc چهار محور چیست

چگونه از بطری PET استفاده می شود

مزایای بازیافت بطری pet

یکی از مهم ترین ویژگی های بطری pet و مزایای بازیافت pet این است که کاملاً قابل بازیافت است. این نوع پلاستیک را می توان از طریق روش های مختلف بازیافت کرد. اگرچه بازیافت مکانیکی بیشترین استفاده را دارد. پس از بازیافت، ماده ای به نام rPET ایجاد می شود. که کاربردهای متعددی در بخش هایی مانند غذا و نوشیدنی یا بخش دارویی دارد.

از طریق یک فرآیند منحصر به فرد، گلوله های rPET و rPE تولید می شوند که می توانند. دوباره در صنایع غذایی با سینی ها و ظروف ساخته شده از ورق های PET/PE چند لایه استفاده شوند. به عنوان مثال؛ در انواع بطری پت نوشابه یا مواد شوینده و در الیاف برای صنعت نساجی و خودرو.

استفاده از PET مستلزم یک سری مزایای است. هم از نقطه نظر اقتصادی و هم مرتبط با خود ماده.

مزایای بازیافت بطری pet

  • در برابر عوامل خارجی مقاومت بیشتری دارند.
  • مقاومت شیمیایی و حرارتی بالاتری برخوردار است.
  • به عنوان یک قاعده سبک تر از سایر مواد هستند که حمل و نقل آنها را آسان می کند و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش می دهد.
  • آنها با شفاف بودن به مصرف کننده اجازه می دهند آنچه را که در داخل است ببیند.
  • مقاومت بالایی در برابر سایش دارند.
  • انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر شکستگی مقاومت خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: خدمات cnc سه محور چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *