مجله

کاربرد دستگاه فرز cnc

کاربرد دستگاه فرز cnc

دستگاه فرز یکی از پرکاربرد ترین دستگاه هایی است که با استفاده از برق می تواند نقش چندین ابزار را به صورت همزمان ایفا کند و در ادامه به کاربرد دستگاه فرز cnc میپردازیم. این دستگاه از خدمات cnc سه محور و خدمات cnc چهار محور برخوردار است.

که برای کاربرد های متفاوتی مانند برش فلز، برش چوب، برش شیشه، منبت کاری. حکاکی، برش پارچه و… مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به توضیحاتی درباره این دستگاه خواهیم پرداخت.

میثم دارو پلاست

 

بیشتر بخوانید: درب بطری

 

دستگاه فرز cnc چیست

اگر شما نیز در صنعت کار کنید، متوجه هستید. که استفاده از ابزارهایی مانند کفساب، پولیش، برش دهنده و… به عنوان پایه و اساس هر کار شمرده می شود. دستگاه فرز یک دستگاه جامع و دارنده تمامی این ابزار ها است. که شما می توانید بدون دخالت نیروی انسانی و به صورت خودکار از آن استفاده کنید.

برای کار با دستگاه فرز شما باید در ابتدا منبع انرژی این دستگاه یعنی انرژی برق یا باد را تامین کنید. سپس با یک برنامه نویسی پیشرفته توسط مهندس های کامپیوتر دستور های خود را به دستگاه ایتفا کنید. تا به صورت مداوم و همراه با تکرار به اجرای فرمول ها و دستور های ارائه داده شده بپردازد.

برای بیان کاربرد های دستگاه فرز cnc باید در ابتدا به این نکته اشاره داشته باشیم. که خدمات cnc سه محورو خدمات CNC چهار محور در این دستگاه هر کدام دارای کاربرد های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند.

برای مثال شما از دستگاه فرز همراه با خدمات cnc سه محور  می توانید برای برش دادن، رفع انواع بیرون زدگی سنگ و فلز، برش چوب، برش پارچه، برش شیشه و… استفاده کنید. اما با استفاده از خدمات cnc چهار محور شما می توانید به برش های سه بعدی، منبت کاری و طراحی روی سنگ، چوب و فلز بپردازید.

از کاربرد های ویژه دیگر این دستگاه در نمونه خدمات cnc سه محور و خدمات cnc چهار محور می توانیم به تیز کردن ابزار های متنوع اشاره داشته باشیم. برای مثال اگر شما از ابزار های خانگی یا باغبانی استفاده می کنیم. اما به اندازه کافی تیز نیستند، می توانید با قرار دادن این ابزار در کنار محور های دستگاه فرز cnc به تیز کردن آنها بپردازید. قابل ذکر است که این کار بسیار خطرناک بوده و میتواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: بطری پلی اتیلن

 

دستگاه فرز cnc چیست

کاربرد انواع دیسک ها در دستگاه فرز cnc

همانطور که گفته شد کاربرد دستگاه فرز cnc با توجه به خدمات cnc سه محور و خدمات cnc چهار محور با یکدیگر متفاوت است. اما علاوه بر خدمات cnc سه محور و خدمات cnc چهار محور اینکه شما از چه دیسکی نیز استفاده می کنید. در کاربرد های دستگاه cnc نقش دارد. به موارد زیر دقت داشته باشید.

دیسک سیمی فرچه ای

یکی از پرکاربرد ترین دیسک ها در دستگاه فرز cnc  را می توانیم دیسک سیمی فرچه ای معرفی کنیم. این دیسک برای تمیز کردن انواع فلز ها، سنگ ها یا چوب ها استفاده می شود. تا در فرایند برش یا منبت کاری مورد زنگ زدگی قرار نگیرد.

خدمات دیگر میثم دارو پلاست: قالب سازی پلاستیک در تهران

دیسک الماسی

دیسک الماسی برای دستگاه فرز همراه با خدمات cnc چهار محور در برش بتن، سنگ و کاشی ها به صورت دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. تا هیچگونه خطایی در برش آنها ایجاد نشود و برش با سهولت بیشتری انجام شود.

دیسک کاربید سیلیکون

از دیسک های برتر دستگاه فرز cnc می توانیم به دیسک کاربید سیلیکون اشاره داشته باشیم. این دیسک ععلاوه بر تمیز کردن سنگ و فلز به تیز کردن ابزار های برش دهنده دستگاه نیز میپردازد. تا شما نیاز به تعمیر یا تعویض دستگاه نداشته باشید.

کاربرد انواع دیسک ها در دستگاه فرز cnc

کاربرد خدمات cnc سه و چهار محور

دستگاه های cnc بر اساس خدمات cnc سه محور و خدمات cnc چهار محور به چند دسته تقسیم می شوند. هر کدام از انها برای کاربرد های مشخص و مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه فرز انگشتی

دستگاه فرز انگشتی cnc دارای دقت بسیار بیشتری نسبت به دستگاه دیگر cnc  است و شما می توانید. از آن برای برش های بسیار دقیق و کارهای بسیار ظریف استفاده کنید. برای مثال اگر قصد برش سنگ یا فلز به صورت دقیق همراه با صیقلی کردن سطح فلز یا سنگ را دارید. می توانید از دستگاه فرز انگشتی استفاده کنید. قابل ذکر است که این دستگاه دارای وزن بسیار سبکی است و شما میتوانید به جابجایی راحت ان نیز بپردازید.

دستگاه اور فرز نجاری

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، از این دستگاه برای برش چوب در نجاری ها استفاده می شود. دقت این دستگاه بسیار بالا است و از خدمات cnc چهار محور برای منبت کاری، ایجاد انواع طرح بر روی درب کابینت، ایجاد نقش بر روی دکور ها و… استفاده می شود.

در ایرن مقاله درباره نقش قالب سازی پلاستیک در صنعت مطالعه کنید.

دستگاه فرز های مینیاتوری

نمونه دیگر از دستگاه فرز cnc  که برای سوراخ کاری، حکاکی و منبت کاری با خدمات cnc چهار محور مورد استفاده قرار می گیرد. می توانیم به دستگاه فرز مینیاتوری اشاره داشته باشیم. این دستگاه مانند دستگاه فرز انگشتی عمل می کند اما دقت آن از دستگاه فرز انگشتی بسیار بالا است. شما می توانید از آن برای کاربرد های بسیار حساس تر و خاص تر استفاده کنید.

حکاکی، منبت کاری و سوراخکاری در دستگاه فرز مینیاتوری با خدمات cnc چهار محور به وسیله برنامه نویسی بسیار قوی انجام می شود. نیاز به دخالت نیروی انسانی در عملکرد خود ندارد.

مطلب پیشنهادی: فروش اینترنتی بطری پت

کاربرد خدمات cnc سه و چهار محور

دستگاه فرز آهن بری و سنگبری

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه فرز cnc را با خدمات cnc سه محور می توانیم دستگاه فرز آهن بری و سنگبری معرفی کنیم. این دستگاه دارای یک صفحه بسیار بزرگ چرخان برای برش، سایش و موارد دیگر برش سنگ و فلز است. دقت این دستگاه بسیار بالا است و شما علاوه برش سنگ و فلز می توانید از ان برای بیرون گیری هر گونه سنگ یا فلز نیز استفاده کنید. همچنین قیمت این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر cnc کمتر است.

به مطالعه ادامه دهید: کاربرد انواع بطری پت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *