مجله

مقایسه دستگاه های فرز cnc

مقایسه دستگاه های فرز cnc

مقایسه دستگاه های فرز cnc: آیا قصد خرید دستگاه فرز cnc را دارید، اما نمی‌دانید تفاوت خدمات cnc سه‌محور و خدمات cnc چهارمحور چیست و توانایی انتخاب در بین آن‌ها را ندارید؟ در این متن از میثم دارو پلاست برای شما به مقایسه دستگاه‌های فرز cnc پرداخته‌ایم.

تفاوت بین خدمات cnc سه محور، خدمات cnc چهار محور و حتی دستگاه cnc پنج محور می‌تواند در ابتدا گیج‌کننده باشد. به همین دلیل ما این راهنما را ایجاد کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم، بفهمید هر کدام چگونه کار می‌کنند و کدام یک به بهترین وجه ممکن با نیاز‌های شما مطابقت دارد.

مجموعه میثم دارو پلاست

دستگاه cnc چیست

با شروع از اصول اولیه، آسیاب یک فرآیند تولید کاهشی است که از برش‌های چرخشی در حذف مواد از قطعه کار استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، نحوه ایجاد ‌اشیا با شکل دادن به آن‌ها از مواد دیگر است. ماشین‌های cnc مانند ماشین خدمات cnc سه محور و خدمات cncچهار محور را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، از این سه دسته می‌توانیم به ماشین‌های فرز عمودی، ماشین‌های فرز افقی و تراش اشاره داشته باشیم.

دقت داشته باشید که این روز‌ها اکثر عملیات ماشینکاری چندین نوع ماشین را ترکیب می‌کنند تا به‌دقت و دقت بالاتری دست یابند. فرز فقط به این روش‌های برش با ماشین ابزار اشاره دارد. اگرچه، ماشین‌کاری‌های عمومی‌تری وجود مانند حفاری، سنگ‌زنی و برشکاری و همچنین تراشکاری وجود دارد و کاربرد آنها پیچیده‌تر و حرفه ای‌تر می‌باشد. پس همه این‌ها دستگاه‌های cnc به چه معناست؟ بیایید هر کدام را جداگانه بررسی کنیم  و به توضیح مقایسه دستگاه های فرز cnc بپردازیم.

مطالب پیشنهادی: خدمات تراشکاری cnc

ماشین تراشکاری

یکی از این انواع، تراش، یک دستگاه cnc سه محوره است. محور x ماشین‌های تراش یک بلوک از مواد را به دور دوک اصلی خود می‌چرخانند، که به صورت عمودی در امتداد محور   zآن قرار دارد. با توجه به این عملکرد یک ماشین تراش cnc معمولاً فقط از دو محور استفاده می‌کند. یکی از محور‌ها شامل از چپ به راست و دیگری که در امتداد یک صفحه عمود بر محور x به داخل و خارج می‌رود. قابل ذکر است که هر دو برای کارکرد به مکانیزم‌های چرخشی به نام ستون ابزار متصل هستند.

اما محور سوم این دستگاه باعث ایجاد عملکردهای اصلی آن می‌باشد، برای مثال می‌توانیم به برش نخ‌ها، سوراخ کردن سوراخ‌ها و افزودن یا حذف مواد از قطعات در مسیر تولید اشاره داشته باشیم.محور سوم به تنهایی فاقد توانایی چرخشی مستقل است و تراش cnc سه محوره نمی‌تواند‌ اشیایی با جزئیات کمتر از یک اینچ (۲۵ میلی‌متر) در قطر ایجاد کند. همچنین در این نمونه استفاده از خدمات cnc سه محور، ماشین را محدود می‌کند و برای هرگونه تعمیر شما با مشکل مواجه خواهید بود.

مطلب پیشنهادی: خدمات cnc چوب

ماشین تراشکاری

فرز افقی

ماشین‌آلات cnc افقی برای بسیاری از صنایع مانند ماشینکاری دقیق، هوافضا، هسته‌ای و غیره عالی هستند! آن‌ها یک محور x کامل با یک میز چرخشی و همچنین یک محور yدارند. میز دوار به شما کمک می‌کند تا هر بار عملیات فرزکاری عالی را انجام دهید و میزان بار مورد نیاز شغل شما یا اینکه در چه صنعتی هستید یا نیاز به چه مقدار نیروی ماشین را برای تکمیل صحیح و کارآمد پروژه دارید را تعیین می‌کند.

مطلب پیشنهادی: روش های تعمیر دستگاه cnc

فرز عمودی

ماشین‌های فرز عمودی cnc ،ماشین‌های کار با ارزشی در ماشین آلات فلزکاری یک مغازه هستند. آن‌ها قادر به تولید دقت و قدرتی هستند که بسیار فراتر از آنچه یک ماشین دستی می‌تواند به دست آورد. با این حال هزینه خرید آن‌ها به مقداری زیاد است که برای اکثر مغازه‌ها بسیار بیشتر از ماشین‌های تراش cncمی‌باشد و مراکز ماشینکاری قابلیت پرداخت آن را ندارند.این ماشین‌ها ده‌ها سال است که وجود داشته‌اند و در طول زمان اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند، زیرا مغازه‌های بیشتری فرآیند تولید خود را خودکار می‌کنند..

cnc سه‌محور چیست

بیایید یک قدم به cnc سه بعدی یا دستگاه فرز سه محور برگردیم. خدمات فرز سه محور نوعی فرآیند ماشینکاری cnc است که شامل استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری برای ارسال سیگنال به عملکرد دستگاه فرز میباشد، این اطلاعات به قطعه اجازه می‌دهد، تا بر روی ۳ محور x ، y ، z بچرخد و حرکت کند. ماشین‌کار‌ها معمولاً از فرز سه‌ محوربرای برش‌های خشن از مواد خام یا حک کردن جزئیات ظریف روی سطح استفاده می‌کنند.

این دستگاه خدمات cnc سه‌محور بر خلاف دستگاه خدمات cnc چهار محور از یک تکه ابزار دوار یا cnc انتهایی به عنوان ابزار برش استفاده می‌کند. در حالی که در امتداد یکی از ۳ محور خطی خود با سرعت‌های بالا (۲۰۰۰۰ دور در دقیقه) می‌چرخد. از کاربرد‌های دستگاه فرز بسته به قسمتی که با آن کار می‌کنید، می‌توانیم به کار در فلز، پلاستیک، چوب و آهن اشاره داشته باشیم.

cnc سه محور چیست

در یک ماشین خدمات cnc سه محور، حرکت بر اساس محور x ، y ، z وجود دارد. محور x به معنای بالا/پایین، محور y به معنای چپ/راست. و محور z به معنای جلو، عقب است. اما در خدمات cnc چهار محور، محور چهارم امکان حرکت اضافی را در هر سه محور به طور همزمان فراهم می‌کند که برتر از دستگاه خدمات cncسه محور امکان انجام فرز سه بعدی روی یک قطعه را فراهم می‌کند.

مطلب پیشنهادی: بطری اشانتیون پلی اتیلن

تفاوت خدمات سه محور و خدمات چهار محور

با توجه به ویژگی‌های دستگاه فرز سه محور می‌توان گفت دلیلی برای استفاده از دستگاه‌های دیگر نیست و چرا کسی بخواهد فراتر از فرز سه بعدی اولیه برود؟ در پاسخ به این سؤال در واقع چند دلیل وجود دارد .که چرا ممکن است کسی بخواهد روی ماشین خدمات… چهار محور و پنج محوری حرکت کند.
اولین دلیل اندازه‌گیری طول و شیب توسط دستگاه‌های دیگر است که یک گام بزرگ‌تر از دستگاه خدمات cncسه‌محور شناخته می‌شود.

ماشین‌های خدمات cnc چهارمحور به شما امکان می‌دهند. تا طول و هم عرض یک شی را در زمان تولید اندازه‌گیری کنید و تغییر دهید. از تفاوت‌های دیگر دستگاه cnc سه محور و چهارمحور می‌توانیم آزادی قطعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از انجام کار توسط دستگاه چهار محور اشاره داشته باشیم.

زیرا در این دستگاه قطعات به صورت جداگانه کار می‌کنند و پس از تمام شدن فرایند کار یک قطعه، قطعه دیگر شروع به کار می‌کند. اما در دستگاه خدمات… سه محور قطعات به صورت هم زمان کار می‌کنند.

تفاوت خدمات سه محور و خدمات چهار محور

تفاوت بین خدمات cnc چهار محور و پنج محور

ماشین‌های پنج محور شبیه ماشین‌های فرز cnc برتر تشکیل شده از یک دوک به همراه چهار محور هستند. اما یک محور چرخشی اضافی نیز دارند که به قطعات اجازه می‌دهد تا آزادانه بچرخند و آن‌ها را به طرفین، بالا و پایین یا درهر جهت اطراف حرکت دهند. مقایسه دستگاه های فرز cnc

به مطالع ادامه دهید: جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

۲ فکر در مورد “ مقایسه دستگاه های فرز cnc

  1. نادر حسنی گفت:

    ممنون از شما

  2. فرهاد گفت:

    ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *