مجله

قالب سازی پلاستیک در تهران

قالب سازی پلاستیک در تهران

قالب سازی پلاستیک در تهران یک فرآیند تولید است. که ما را قادر می سازد قطعات پلاستیکی سفارشی را در نمونه اولیه تا حجم تولید ایجاد کنیم. در مقایسه با سایر روش ‌ها، انعطاف ‌پذیری طراحی برتر (حتی برای قطعات پیچیده)، کارآمدی هزینه (مخصوصاً در اجراهای با حجم بالا) و مقیاس ‌پذیری بالایی را ارائه می ‌دهد.

با توجه به این مزایا، در میان سایر موارد، در سراسر صنعت در طیف وسیعی از عملیات ساخت قطعات و محصولات کاربرد پیدا می کند. در طی چند دهه گذشته، قالب سازی پلاستیک سفارشی به سرعت به یکی از محبوب‌ ترین روش ‌ها برای ساخت مجموعه وسیعی از قطعات ساده و پیچیده تبدیل شده است.

این انعطاف پذیری طراحی و مقرون به صرفه استثنایی را ارائه می دهد. با این حال، اینها تنها برخی از حقایق جالب متعدد در مورد قالب گیری تزریق پلاستیک هستند.

در اصل، قالب سازی پلاستیک یک روش سریع، همه کاره و کارآمد برای طراحی و ساخت انواع قطعات و اجزای سفارشی برای کاربردهای مختلف است. علاوه بر این، قطعات را در حجم زیاد تولید می‌کند و از انعطاف‌پذیری طراحی باورنکردنی برخوردار است.

میثم دارو پلاست

 

بیشتر بخوانید: بطری پت

 

بسیاری از حقایق جالب تر برای یادگیری در مورد قالب سازی پلاستیک در تهران وجود دارد که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

چرا اکثر محصولات با قالب گیری تزریق پلاستیک ساخته می شوند

واقعیت این است که برخی از محبوب ترین و گسترده ترین اقلام ساخته شده از پلاستیک با استفاده از قالب گیری تزریقی سفارشی ایجاد شده اند. به عنوان مثال، تمام بلوک های لگو از سال 1949 با استفاده از این فرآیند ساخته شده اند. با این حال، قطعات تزریق پلاستیک بیشتر از لگوها وجود دارد.

از رایج ترین محصولات تولید شده با فرآیند قالب سازی عبارتند از:

  • انواع بسته بندی پلاستیکی
  • انواع اسباب بازی های مختلف
  • درب بطری
  • شانه های جیبی
  • ظروف نگهداری
  • میز و صندلی

روند فوق العاده سریع

 قالب سازی پلاستیک یکی از سریع‌ترین روش‌های تولیدی است که در حال حاضر وجود دارد. مهم نیست که محصول مورد نظر چقدر پیچیده و پیچیده است. این روش می تواند اجزای سازنده را به سرعت ایجاد کند. برای مثال، ساخت برخی از اجزای پیچیده‌ تر تنها 30 ثانیه طول می‌ کشد. تا چرخه تولید دیگری آغاز شود.

تعداد زیادی از مواد موجود است

این فرآیند امکان استفاده از طیف گسترده ای از مواد را در تولید محصولات مختلف فراهم می کند. نه تنها این شما همچنین می توانید چندین ماده مختلف را در طول ایجاد یک جزء ترکیب کنید. در حال حاضر بیش از 100000 نوع مختلف رزین برای تولید موجود است. بسته به انتخاب، جزء نهایی شامل درجات مختلفی از وزن. انعطاف پذیری و سختی خواهد بود. برخی از محبوب ترین مواد مورد استفاده عبارتند از:

  • TPRیا لاستیک ترموپلاستیک
  • TPUیا پلی اورتان ترموپلاستیک
  • پلی اتیلن یا پلی اتیلن
  • PPیا پلی پروپیلن
  • ABSیا اکریلونیتریل بوتادین استایرن

برخی مواد مورد استفاده در قالب سازی پلاستیک

 

بیشتر بخوانید: درب بطری

 

ضایعات کمی در این فرآیند وجود دارد

قالب سازی پلاستیک یک فرآیند سازگار با محیط زیست است که زباله بسیار کمی تولید می کند. تمام پلاستیک های هدر رفته که از این فرآیند منشأ می گیرند، می توانند بازیافت شوند. در چرخه های تولید بعدی مورد استفاده مجدد قرار گیرند. این تقریباً ضایعات را در طول ساخت از بین می برد و پایداری کل روش را افزایش می دهد.

قالب سازی پلاستیک چیست

قالب‌گیری تزریقی پلاستیک فرآیند تولید قطعات پلاستیکی با تزریق پلاستیک مذاب در قالب فلزی است. این فرآیند سال 1872 زمانی آغاز شد که مخترع آمریکایی جان وسلی هایت اولین ماشین قالب سازی پلاستیک را در تلاش برای جایگزینی توپ های پلاستیکی با توپ های بیلیارد عاج به ثبت رساند.

در حالی که محصول او کاملاً نیازهای بازار را برآورده نمی کرد، دستگاه او پاسخگوی نیازهای بازار بود. از زمان آغاز به کار این دستگاه، صنعت ساخت قالب تزریق پلاستیک به سرعت از تولید قطعات پلاستیکی کوچک و ساده مانند دکمه‌ها تا تولید تجهیزات پزشکی پیچیده امروزی تکامل یافت.

چه محصولاتی از قالب گیری تزریقی ساخته می شوند

تولید کنندگان در سراسر جهان از قالب گیری تزریقی برای تولید انبوه انواع کالاها استفاده می کنند. شما می ‌توانید از دستگاه ‌های قالب‌گیری تزریقی برای ساختن هر چیزی از یک شی بزرگ مانند سطل زباله تا یک شی کوچک مانند قاب تلفن همراه استفاده کنید.

رایج ‌ترین کاربرد قالب‌ گیری تزریقی پلاستیک، ساخت قطعات غیرمصرفی است. که در موقعیت‌ هایی استفاده می‌شوند که جذابیت بصری مهم نیست مانند قطعات مکانیکی. زیرا فرآیند قالب ‌گیری تزریقی اغلب ناخالصی‌ هایی را روی قسمت پلاستیکی به جا می‌ گذارد.

مطلب پیشنهادی: خدمات cnc سه محور در تهران

چه محصولاتی از قالب گیری تزریقی ساخته می شوند

نحوه کار دستگاه قالب سازی پلاستیک

برای شروع فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک، گلوله های پلاستیکی از یک قیف به یک بشکه تغذیه می شوند. بشکه حاوی یک مارپیچ داخلی است. به زبان ساده، مارپیچ یک دستگاه پیچ شکل است که مواد را با چرخش تغذیه می کند.

نوارهای گرمکن در قسمت بیرونی بشکه. بشکه و پیچ را گرم می کنند و پلاستیک را به حالت مذاب ذوب می کنند. هنگامی که چرخه دستگاه شروع می شود، قالب بسته می شود و مارپیچ تحت فشار بالا مانند یک پیستون غول پیکر در یک سرنگ به جلو فرو می رود.

مطلب مرتبط: دستگاه تولید بطری پلی اتیلن

چه پلاستیکی برای قالب گیری تزریقی استفاده می شود

سازندگان قطعات پلاستیکی که معمولاً از ترموپلاستیک ها برای قالب گیری تزریقی استفاده می کنند. ترموپلاستیک ها پلیمرهایی هستند که در دمای بالا مذاب می شوند و در دمای سرد جامد می شوند. برخلاف مواد پلاستیکی ترموست که در صورت گرم شدن مجدد می سوزند. می توانید گرمانرم را چندین بار قبل از تجزیه شدن بیش از حد استفاده، گرم و سرد کنید.

چرا قالب گیری تزریقی خوب است

تولید پلاستیک یکی از سریع ترین صنایع تولیدی در ایالات متحده است. از سال 1980 تا 2015، اشتغال در تولید پلاستیک، که شامل اشتغال در قالب‌گیری تزریق پلاستیک می‌شود. به طور متوسط سالانه 1.5 درصد از کل بخش تولید پیشی گرفت. دلایل زیادی وجود دارد که تولیدکنندگان در ایالات متحده پلاستیک، به خصوص قالب سازی پلاستیک در تهران را دوست دارند.

مطلب پیشنهادی: مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت

تولید انبوه

قالب گیری تزریق پلاستیک یکی از سریع ترین فرآیندهای تولید در جهان است که به خوبی به تولید انبوه کمک می کند. یک چرخه قالب گیری تزریقی معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد. گاهی اوقات می تواند تنها چند ثانیه باشد. زمان چرخه سریع را با این واقعیت ترکیب کنید که هر چرخه می تواند چندین قسمت را تولید کند. خروجی می تواند بسیار قابل توجه باشد.

چرا قالب گیری تزریقی خوب است

زباله کم

بر خلاف ماشینکاری CNC که پلاستیک را از یک بلوک یا ورق بزرگ جدا می کند. قالب گیری تزریقی پلاستیک مواد زاید بسیار کمی تولید می کند. برای ماشینکاری CNC، ممکن است با یک بلوک پلاستیکی 100 گرمی شروع کنید. اما در پایان فرآیند تولید، می‌توانید محصول نهایی را با وزنی چند گرم در اختیار داشته باشید. قالب سازی پلاستیک کارآمدتر است. از 100 گرم مواد پلاستیکی اصلی، تنها 20 گرم به طور متوسط تبدیل به زباله می شود.

به مطالعه ادامه دهید: روش تولید بطری پلی اتیلن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *