مجله

فروش اینترنتی بطری پت

فروش اینترنتی بطری پت

مجموعه میثم دارو پلاست فعالیت خود را بصورت فروش اینترنتی بطری پت از طریق وبسایت نیز انجام می دهد. بطری پت معمولا از پلی اتیلن ترفتالات (PET)، یک پلیمر ترموپلاستیک تولید می شوند. از مزایای استفاده از PET برای بطری می توان به استحکام، وزن سبک و قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. به منظور تولید بطری های پلاستیکی، PET باید ابتدا از طریق پلیمریزاسیون برای ایجاد زنجیره های مولکولی بلند بگذرد.

این فرآیند می تواند پیچیده باشد و می تواند منجر به ناسازگاری بین دسته های PET شود. دو ناخالصی رایجی که پلیمریزاسیون می تواند ایجاد کند دی اتیلن گلیکول و استالدهید هستند. سطح دی اتیلن گلیکول به حداقل می رسد تا بر محصول نهایی تأثیری نداشته باشد.

برای اطمینان از اینکه نوشیدنی‌ها تحت تأثیر استالدئید قرار نمی‌گیرند، سازندگان از تکنیک‌های بهینه قالب‌گیری تزریقی استفاده می‌کنند که سطح غلظت استالدئید را بسیار پایین نگه می‌دارد. پس از پلیمریزه شدن PET، فرآیند تولید بطری آغاز می شود.

میثم دارو پلاست

بطری پت چیست

بطری پت یا پلی اتیلن ترفتالات یک الیاف مصنوعی قوی و سفت است که از خانواده پلیمرهای ساخته شده با اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک می باشد. تقریباً هر بطری پلاستیکی در سیاره زمین از PET ساخته شده است. اما چه ویژگی هایی دارد که آن را به یک ماده بسته بندی فوق العاده به خصوص برای مواد غذایی تبدیل می کند؟

ظروف PET علاوه بر سبک وزن بودن، از نظر بیولوژیکی با غذا واکنش نشان نمی دهند. جدای از این، PET یک محصول قوی، غیر واکنشی، مقرون به صرفه و نشکن است که احتمالاً برای نجات روز آمده است. ایمنی PET برای غذا، نوشیدنی، مراقبت شخصی، کاربردهای دارویی و پزشکی توسط مقامات بهداشتی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

 

بیشتر بخوانید: بطی پلی اتیلن

 

دلیل محبوبیت بطری پت در بین تولیدکنندگان چیست

یکی از بزرگترین دلایلی که PET توسط بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح داده می شود این است که 100٪ قابل بازیافت و بسیار پایدار است. دلایل مختلفی برای ترجیح بطری های PET به بطری های شیشه ای وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

بطری های PET در مقایسه با همتایان شیشه ای خود دوام و مقاومت بیشتری در برابر شکستگی دارند. به دلیل ترکیب غیر واکنشی سخت این بطری است که از ایجاد رطوبت و هوا جلوگیری می کند. احتمال نشتی و ترکیدن در هنگام حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر وجود دارد و در نتیجه کیفیت مایع داخل حفظ می شود.

آن‌ها به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند به هر شکل و هر سایه رنگی قالب‌گیری شوند.

در مقایسه با ظروف شیشه ای، انرژی کمتری برای تولید بطری های PET مصرف می کند. همچنین از آنجایی که پلاستیک سبک تر است، هزینه های حمل و نقل نیز کمتر است.

مطلب پیشنهادی: قالب سازی پلاستیک در تهران

دلیل محبوبیت بطری پت در بین تولیدکنندگان چیست

بطری های PET در مقابل بطری های فولادی ضد زنگ

مطمئناً، بطری های فولادی ضد زنگ دارای چندین مزیت برای آنها هستند. عمر آنها بیشتر از شیشه یا پلاستیک است، عمدتاً به این دلیل که در برابر خوردگی مقاوم هستند. و هنگامی که در معرض آفتاب / گرما قرار می گیرند، مواد شیمیایی را شسته نمی شوند. در واقع فولاد ضد زنگ 100% قابل بازیافت است.

بطری‌های آب از جنس استنلس استیل دارای درجه مواد غذایی 316 یا 316 می‌باشند، به این معنی که از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل تشکیل شده‌اند. بنابراین، شکار چیست؟ خوب، تولید آنها یک کار است و بنابراین قیمت خرده فروشی بطری های فولادی ضد زنگ در مقایسه با بطری های PET بسیار بالاتر است.

بطری های PET در مقابل قوطی های آلومینیومی

آلومینیوم به عنوان ظرف عالی است. از فولاد ضد زنگ سبک تر است و قابلیت بازیافت بالایی دارد – 75 درصد از کل آلومینیوم تا به امروز هنوز در حال استفاده است. خوب، همه چیز به ردپای کربن بستگی دارد – تولید آلومینیوم کار آسانی نیست زیرا از سنگی به نام بوکسیت استخراج می شود که استخراج آن می تواند اکوسیستم ها را ویران کند.

هنگامی که آلومینیوم ساخته می شود، آلودگی هوا و آب در ابعاد شدید ایجاد می کند و باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای جوامع اطراف می شود. اما شما به سادگی نمی توانید ردپای کربن آلومینیوم و PET را مقایسه کنید، زیرا بسیار پیچیده است.

 

بیشتر بخوانید: درب بطری

 

مزایای استفاده از بطری پت

PET شکل اختصاری پلی اتیلن ترفتالات است. این یک پلیمر ترموپلاستیک است، می تواند مات یا شفاف باشد و از هیدروکربن های نفتی تولید می شود. برای ساخت بطری‌های PET، پلاستیک پلیمریزه می‌شود که در آن مولکول‌های کوتاه‌تر به هم متصل می‌شوند تا زنجیره‌های مولکولی بلند را تشکیل دهند.

مزایای استفاده از بطری پت

100% قابل بازیافت

یک مشکل در بازیافت بسته بندی پلاستیکی این است که برخی از اجزای آن قابل بازیافت نیستند. ممکن است بتوانید سینی پلاستیکی را بازیافت کنید اما درب یا فیلم قابل بازیافت نیستند. این اغلب از بازیافت یا دفع صحیح بسته بندی جلوگیری می کند.

مصرف کنندگان نمی خواهند قبل از انداختن قطعات در سطل بازیافت وقت خود را صرف جداسازی قطعات کنند. PET فرآیند را ساده می کند زیرا مصرف کنندگان احتمال بیشتری برای بازیافت یک محصول کامل دارند. این بدان معناست که پلاستیک کمتری در دفن زباله یا سوزاندن ختم می شود.

مطلب پیشنهادی: فروش بطری پت دارویی

مداوم و پایدار

هنگامی که پلاستیک PET را به درستی دور ریخته اید، می توان آن را بازیافت کرد تا محصولات پلاستیکی PET بیشتری تولید شود. چرخه عمر محصول پیوسته است و منجر به زباله های پلاستیکی نمی شود.

پلاستیک PET یک راه حل بسته بندی پایدار با ردپای کربن کمتر نسبت به سایر پلاستیک ها است. PET نسبت به پلاستیک های جدید به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارد. این می تواند به تامین کنندگان و تولید کنندگان کمک کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند و مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

ایمن برای غذا و نوشیدنی

بطری پت یک راه حل بسته بندی ایمن و بهداشتی است. ترکیب PET به این معنی است که با غذا یا مایعاتی که در تماس هستند واکنش نشان نمی دهد. در برابر حملات میکروارگانیسم ها مقاوم است و آن را به یک ماده پایدار و بدون خطر تبدیل می کند. بطری پت توسط هیئت های ایمنی و بهداشت تایید شده است.

مطلب پیشنهادی: خدمات cnc سه محور در تهران

بطری پت

سبک تر از مواد جایگزین

بطری پت یک جایگزین سبک وزن برای بسته بندی هایی مانند شیشه و کارتن است. شیشه ها و کارتن ها خطر شکستن را در هنگام حرکت مصرف کنندگان دارند. با وجود وزن، PET قوی است و می تواند وزن زیادی را بدون آسیب تحمل کند.

این امر باعث می شود PET به گزینه ای برای بسته بندی برای بازار FMCG تبدیل شود. وزن آن به این معنی است که بطری پت برای تولید به انرژی کمتری نیاز دارد.

به مطالعه ادامه دهید: روش تولید بطری پلی اتیلن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *