مجله

روش تولید بطری پلی اتیلن

روش تولید بطری پلی اتیلن

روش تولید بطری پلی اتیلن به صورت مرحله ای انجام می شود. تولید کنندگان بطری های پلاستیکی معمولا از یکی از چهار نوع پلاستیک برای تولید بطری استفاده می کنند. به طور معمول، بطری پلی اتیلن مورد استفاده برای نگهداری آب آشامیدنی و سایر نوشیدنی ها از پلی اتیلن ترفتالات (PET) ساخته می شوند.

زیرا این ماده قوی و سبک است. پلی اتیلن (PE) با چگالی بالا برای ساخت و تولید بطری های پلاستیکی سفت و سخت مانند بطری های مواد شوینده و با چگالی کم برای ساخت بطری های فشاری استفاده می شود. پلی پروپیلن (PP) برای بطری های قرص و موارد مشابه کاربرد دارد.

کربنات (PC) برای بطری های آب قابل شارژ مجدد و ظروف مشابه قابل استفاده مجدد استفاده می شود. برای درک فرآیند تولید بطری پلی اتیلن، ابتدا بررسی ترکیبات موادی که از آنها ساخته شده اند مفید است. برای خرید بطری پلی اتیلن به مجموعه میثم دارو پلاست مراجعه کنید یا از طریق شماره ها تماس بگیرید.

مجموعه میثم داروپلاست

 

بیشتر بخوایند: بطری پت

 

بطری پلی اتیلن چیست

بطری پلی اتیلن (PE)، رزین مصنوعی سبک و همه کاره ساخته شده از پلیمریزاسیون اتیلن. پلی اتیلن عضوی از خانواده مهم رزین های پلی الفین به حساب می آید. این پلاستیک پرکاربردترین پلاستیک در جهان به شمار می روند که به محصولاتی از بسته بندی مواد غذایی شفاف و کیسه های خرید تا بطری های مواد شوینده و مخازن سوخت خودرو تبدیل می شوند. همچنین می توان آن را برش داد یا به صورت الیاف مصنوعی چرخاند یا آن را اصلاح کرد تا خاصیت کشسانی لاستیک را به خود بگیرد.

بطری پلی اتیلن از چه ساخته شده اند

بطری های پلاستیکی معمولا از PET، PP، PC و PE ساخته می شوند. PE اغلب به عنوان LDPE (پلی اتیلن با چگالی کم) یا HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) شناخته می شود. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه هر ماده بر فرآیند تولید بطری تأثیر می گذارد.

PET (پلی اتیلن ترفتالات)

پلی اتیلن ترفتالات پلیمر ترموپلاستیک است که بسته به ترکیب دقیق مواد می تواند مات یا شفاف باشد. مانند بیشتر پلاستیک‌ها، PET از هیدروکربن‌های نفتی از طریق واکنش بین اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک تولید می‌شود.

PET برای ایجاد زنجیره های مولکولی طولانی پلیمریزه می شود که به آن اجازه می دهد. بطری های PET را بعداً تولید کند. پلیمریزاسیون به خودی خود می تواند یک فرآیند پیچیده باشد و بسیاری از ناهماهنگی های بین یک دسته از PET تولید شده و دسته دیگر را به همراه دارد. به طور معمول، دو نوع ناخالصی در طی پلیمریزاسیون تولید می شود: دی اتیلن گلیکول و استالدهید.

بطری پلی اتیلن از چه ساخته شده اند

 

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیک

 

LDPE/HDPE (پلی اتیلن با چگالی کم و بالا)

یکی دیگر از ترموپلاستیک ها، پلی اتیلن، برای تولید پارچ های شیر و آب، بطری های مواد شوینده، بطری های سس کچاپ، بطری های اسپری و سایر محصولات استفاده می شود. هر دو LDPE و HDPE را می توان ترموفرم، دمشی، تزریقی و غیره کرد.

LDPE یکی از اولین پلاستیک هایی بود که قالب گیری دمشی انجام شد و امروزه همچنان برای ساخت بطری های قابل فشرده سازی استفاده می شود. زیرا شکل پذیری بالایی در مقایسه با HDPE دارد. قدرت کمتر HDPE برای بسیاری از اشکال بطری های قابل ریختن استفاده می شود.

این ماده معمولا سفید یا سیاه است و وقتی به اندازه بطری های شیر و مانند آن می رسد، شفاف می شود. تامین کنندگان می توانند فرمول را برای افزایش استحکام پارگی. شفافیت، شکل پذیری، قابلیت چاپ یا سایر پارامترها تنظیم کنند.

PC (پلی کربنات)

پلی کربنات ها با پلیمریزاسیون بیسفنل A (C15H16O2) و فسژن (COCl2) تولید می شوند. در مقایسه با سایر پلیمرهای تولید بطری، این ماده گران ‌قیمتی است. بنابراین استفاده از آن عمدتاً به بطری‌ های قابل استفاده مجدد مانند بطری ‌های پرستاری یا آن‌ هایی که روی کولرهای آبی یا در محیط‌ های آزمایشگاهی ‌مورد استفاده قرار می گیرند، محدود می ‌شود.

این ماده دارای خواص نوری و استحکام بسیار خوبی است. و آن را برای بطری هایی مناسب می کند که باید محتویات خود را با شفافیت شیشه نشان دهند. اما همچنین باید بتوانند با حمل و نقل مکرر و گاهی خشن کنار بیایند. این ماده در برابر شستشوهای مکرر مقاومت می کند.

فروش انواع بطری پلی اتیلن

روش تولید بطری پلی اتیلن چگونه است

روش تولید بطری پلی اتیلن چگونه ساخته می شوند. بطری‌ها معمولاً از طریق قالب‌گیری دمشی شکل می‌گیرند. اگرچه تکنیک‌های مختلفی از جمله قالب‌گیری مجدد و دمشی. قالب‌گیری دمشی اکستروژن و قالب‌گیری دمشی متقابل وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: تاثیر قالب سازی پلاستیک در صنعت

بطری پلی اتیلن قالب گیری را دوباره گرم کنید و باد کنید

اولین مرحله از فرآیند تولید بطری معمولی مرحله‌ قالب‌گیری تزریقی است. گلوله های پلاستیکی در بشکه دستگاه قالب گیری تزریقی پلاستیکی می شوند. که در آن پلاستیک توسط گرما و عمل برشی یک پیچ تغذیه ذوب می شود.

سپس پلاستیک به قالب های چند حفره ای تزریق می شود. که شکل لوله های بلند و نازکی را به خود می گیرد. این لوله‌ها که به آنها پاریزون می‌ گویند. معمولاً شامل گردن‌ ها و نخ ‌هایی هستند. که برای درپوش بطری‌هایی که هنوز قرار است استفاده شوند.

در طول فرآیند گرم کردن مجدد، پاریسون ها در یک فیدر بارگذاری می شوند و از طریق یک unscrambler عبور می کنند. که پاریسون ها را برای تغذیه به دستگاه قالب گیری دمشی جهت می دهد. پاریزون ها با عبور از بخاری های کوارتز گرم می شوند و سپس وارد قالب می شوند.

بیشتر بخوانید: کاربرد دستگاه فرز cnc

بطری های قالب گیری دمشی اکستروژن

سایر فرآیندهای تولید بطری. تشکیل پاریسون ها و قالب گیری دمشی را در یک فرآیند پیوسته واحد ترکیب می کنند. یکی از این ماشین ها یک ماشین اکستروژن پیوسته است. که در آن یک اکسترودر به طور مداوم یک پاریزون تولید می کند.

بطری های قالب گیری دمشی اکستروژن

در فرآیند قالب گیری دمشی اکستروژن، پاریزون به صورت عمودی شکل می گیرد و ضخامت دیواره آن با تغییر اندازه روزنه ای که از طریق آن پریزون اکسترود می شود، تغییر می کند. نیمه های قالب روی پاریسون معلق بسته می شوند و آن را به ایستگاه قالب گیری دمشی منتقل می کنند. که در آن بطری شکل می گیرد. روش تولید بطری پلی اتیلن

بطری های آب چگونه ساخته می شوند

ساخت بطری پلی اتیلن آب به مواد مورد استفاده برای ساخت بطری بستگی دارد. زیرا این بطری ها اغلب از پلاستیک، فلز یا مواد دیگر ساخته می شوند. اما بطری های پلاستیکی آب از چه چیزی ساخته شده اند. انواع یکبار مصرف از PET ساخته شده اند. در حالی که بطری های آب قابل استفاده مجدد را می توان از PET، PP یا PVC تهیه کرد.

به مطالعه ادامه دهید: مزیت پولیش و قالب سازی پلاستیک در صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *