مجله

تولید کننده بطری پت

تولیدکننده بطری پت

آیا به دنبال بهترین تولید کننده بطری پت هستید؟ بطری های پت از انواع متفاوتی مانند بطری پت کتابی، بطری پت دارویی، بطری پت استوانه ای، بطری پت مایع ظرفشویی، بطری پت 15 لیتری، بطری پت گلاب و… تولید شده اند. شما برای انتخاب بهترین بطری پت متناسب با کارکرد مورد نظر خود در ابتدا باید با مشخصات اصلی این بطری آشنا شوید.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: طراحی قالب پلاستیکی

بطری پت چیست

بسیاری از افراد معنی دقیقی از بطری پت نمی دانند. بطری پت در واقع همان بطری پلی اتیلن ترفتالات است. که به عنوان یکی از مشتقات پلیمری شناخته می شود. در کارخانه های مختلف از این بطری برای انواع بطری آب معدنی، بطری نوشیدنی و.. استفاده می شود.

نکته اساسی درباره این بطری ها در واقع کارکرد اصلی بطری است. شما باید به این موضوع دقت کنید که جنس بطری مورد نظر شما باید با موادی که قصد قرار گیری در بطری دارد سازگار باشد و بر اساس مواد مورد نظر تولید شود. برای مثال شما نمی توانید از بطری آب معدنی برای نگهداری طولانی مدت مایع ظرفشویی، یا مایع های گازدار استفاده کنید.

برخی از بطری های پت مقاوم تر از بطری های دیگر تولید شده اند. تا در برابر مواد گوناگون مانند مایع ظرفشویی، نوشیدنی های گازدار و… واکنش نشان ندهند. همچنین در تولید بطری پت باید ویژگی های منحصر به فردی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه، تجزیه شدن، واکنش های شیمیایی و… داشته باشد.

میثم دارو پلاست تولید کننده بطری پت

شما برای خرید بطری پت باید بهترین تولید کننده بطری پت را انتخاب کنید. زیرا فرایند تولید بطری پت بسیار پیچیده بوده و کوچک ترین تفاوت آن با استاندارد های جهانی می تواند باعث ایجاد واکنش های شیمیایی یا ایجاد ترکیب های متنوع در مواد غذایی باشد. به صورت کلی مرحله تولید بطری پت به دو مرحله تقسیم می شود:

1 ــ قالب گیری و تزریق پلاستیک

اولین مرحله تولید بطری پت قالب گیری برای بطری مورد نظر و تزریق پلاستیک در قالب ها است. معمولا قالب های بطری پلاستیکی کوچک هستند و به اصطلاح به آنها قالب های لوله آزمایشگاهی گفته می شود. با تزریق پلاستیک به درون قالب مورد نظر شما یک بطری اولیه به دست می آورید. که می توانید آن را پرفور نامگذاری کنید.

میثم دارو پلاست تولید کننده بطری پت

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیکی

2 ــ استفاده از دستگاه بادکن پت

مرحله دوم تولید بطری های پت و درواقع مرحله نهایی به عنوان تجدید تولید بطری است. در این مرحله شما پریفور تولید شده را به صورت مجدد گرم می کنید و با استفاده از دستگاه بادکن پت بطری اصلی را تولید می کنید. پس از سرد شدن شما بطری مورد نظر خود را تولید کرده و می توانید از ان استفاده کنید.

مزایا تولید انواع بطری پت

تولید انواع بطری پت واکنش بسیار بزرگی در صنعت بسته بندی و مواد غذایی بوده است. این بسته بندی نسبت به بسته بندی های دیگر مقرون و به صرفه بوده و همراه با خود مزایای بسیار زیادی را ایجاد کرده است. در ادامه برخی از این مزایا را بیان خواهیم کرد.

1 ــ استفاده راحت از بطری

به بطری های اطراف خود توجه کنید، تمامی بطری ها به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. بطری های مواد بهداشتی مانند مایع ظرفشویی با بالاکشیده شدن درب بطری کارایی دارند و بطری های مواد نوشیدنی نیز به راحتی باز و بسته می شوند و شما برای استفاده از مواد غذایی و نوشیدنی های مورد نظر خود هیچ گونه سختی را تحمل نخواهید کرد.

2 ــ استفاده در صنایع پتروشیمی

بطری های پت حتی زمانی که دیگر مورد استفاده نیستند و از آنها یک بار برای بسته بندی بهداشتی استفاده شده است. می توانند در صنایع پتروشیمی بازیافت شوند و باعث صرفه جویی مواد اولیه این صنایع باشند.

3 ــ قیمت ارزان بطری ها

در بین موادی که می توانید از آن برای ساخت محصولات بسته بندی مانند شیشه، فلز، کارتون و… استفاده کنیم. پلاستیک ارزان ترین محصول مورد نظر شمرده می شود. برخی از افراد تصور دارند که قیمت پایین این محصول به دلیل تخریب ناپذیر بودن آن است. در صورتی که پلاستیک یه ماده تخریب پذیر است و در صورتی که حتی دو سال زیر خاک باشد حدود 30 درصد آن تخریب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مزیت های بازیافت پت

مزایا تولید انواع بطری پت

4 ــ متناسب بودن ساختار با مواد دارویی

یکی از مهم ترین ویژگی های بطری پلاستیکی را می توانیم متناسب بودن ساختار پلاستیکی این بطری ها با مواد دارویی معرفی کنیم. مواد بطری پت دارای استاندارد جهانی است و نمره قبولی ایمن را در برابر مواد سنگین دارویی دارد.

مطلب پیشنهادی: مزایای استفاده از بطری پلی اتیلن

کاربرد های بطری پت

به صورت کلی همانطور که گفته شد از بطری های پت برای نگهداری انواع نوشیدنی و مواد شیمیایی استفاده می شود. به صورت کلی می توان این کاربرد ها را به دو دسته تقسیم کرد:

1 ــ در بسته بندی صنایع مواد غذایی و بهداشتی

بزرگترین کاربرد بطری های پت در صنایع غذایی است. زیرا از این بطری ها به عنوان نمونه پلیمر خاص برای بسته بندی انواع آب معدنی، نوشابه ها، نوشیدنی های متنوع، روغن ها، مواد دارویی، وسایل بهداشتی مواد آرایشی و… استفاده می شود.

برای مثال به مواد اطراف خود توجه کنید، مسلما شما چند بطری در اطراف خود برای بسته بندی مواد غذایی مانند بطری روغن. بطری نوشیدنی و… و حتی چند بطری برای نگهداری مواد بهداشتی مانند مایع ظرفشویی. محلول های ارایشی و… مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست

2 ــ استفاده در صنایع نساجی

دومین کاربرد مورد نظر ما برای بطری های پت را می توانیم در صنایع نساجی معرفی کنیم. البته برخی از افراد این بطری را در صنایع نساجی با نام پلی استر میشناسند و از آن برای بسته بندی انواع پوشاک و مواد مختلف استفاده می شود.

کاربرد های بطری پت

آیا بطری پت سمی است

بسیاری از افراد تصور دارند که بطری پت سمی است و استفاده از ان می تواند باعث برهم زدن ساختار بیولوژیکی طبیعت باشد. در صورتی که ساختار بیولوژیکی بطری پت خنثی و بی خطر است. برای مثال شما بدترین حالت ممکن یعنی بلعیده شدن قسمتی از بطری را توسط انسان یا حیوانات تصور کنید. در این صورت نیز شما هیچ گونه آسیبی مشاهده نخواهید کرد. زیرا ماده تولید کننده بطری پت تهدیدی برای انسان ها ندارد.

مطلب مرتبط: پلی اتیلن در ساخت بطری

۱ فکر در مورد “ تولید کننده بطری پت

  1. قهرمان رضایی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *