مجله

بطری اشانتیون پلی اتیلن

بطری اشانتیون پلی اتیلن

در دنیای امروز بطری های پلاستیکی بیشترین کاربرد را در زندگی روزمره ما دارند. بسیاری از محصولات غذایی که خریداری می‌کنیم در این بطری اشانتیون پلی اتیلن نگهداری می‌شوند. پلاستیک به دلیل ویژگی های فراوانی که دارد بیشتر از گذشته در تولید و نگهداری محصولات به کاربرده می‌شود.

بطری های اشانتیون که یکی از انواع این بطری ها هستند بیشترین استفاده را به دلیل ابعاد و مقاومت بالا، در صنایع خواهند داشت. در این مقاله از میثم دارو پلاست می‌خواهیم شما را با این بطری اشانتیون پلی اتیلن و کاربردهای آنها آشنا کنیم.

میثم دارو پلاست

بیشتر بخوانید: خدمات اصلاح قالب

بطری پلی اتیلن و یا بطری پت چیست؟

بطری پت یک پلاستیک شفاف، قوی و سبک وزن است. که به طور گسترده برای بسته بندی غذاها و نوشیدنی ها، به ویژه نوشابه های غیر الکلی، آب میوه ها و آب به اندازه مناسب استفاده می شود. تقریبا تمام بطری‌های یک وعده و ۲ لیتری نوشابه‌های گازدار و آب که در ایالات متحده فروخته می‌شوند از پلی اتیلن یا پت ساخته شده‌اند.

پت اولین بار در اواسط دهه 1940 در آمریکای شمالی توسط شیمیدانان که در جستجوی الیاف مصنوعی جدید بودند، شناسایی شد. امروزه بیش از نیمی از الیاف مصنوعی جهان از پلی اتیلن ساخته می شود که در کاربردهای الیاف یا پارچه به آن پلی استر می گویند. هنگامی که برای ظروف و مقاصد دیگر استفاده می‌شود، پت یا پت رزین نامیده می شود.

بطری پلی اتیلن اشانتیون جایگزین سایر بطری ها

بطری پلی اتیلن به دلیل منحصر به فرد بودن به سرعت در حال تبدیل شدن به مواد بسته بندی ترجیحی برای غذاها و نوشیدنی ها در جهان است. مانند شیشه، ماده ای بسیار قوی و بی اثر است که با غذاها واکنش نشان نمی دهد. در برابر حمله میکروارگانیسم ها مقاوم است و از نظر بیولوژیکی تجزیه نمی شود. اما برخلاف شیشه، پت بسیار سبک وزن، حمل و نقل آسان و کارآمد و نشکن است.

بطری اشانتیون چه کاربردی دارد؟

استحکام بالای پلی اتیلن در مقابل با وزن پایین آن، مهم ترین بهره وری، انرژی آن است. که اجازه می‌دهد تولید بیشتری در بسته بندی کوچکتری تحویل داده شود و سوخت کمتری برای حمل و نقل مصرف شود. بطری اشانتیون پلی اتیلن مانند دیگر بطری های پت کاربردهای فراوانی دارند. اما به دلیل ابعاد آن به نام بطری اشانتیون شناخته شده است.

بطری اشانتیون چه کاربردی دارد

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیکی

اساس تولید و مواد اولیه آن پلاستیک است که از آنها در زندگی روزمره بسیار استفاده می‌شود. بطری اشانتیون پلی اتیلن، بطری هایی با دهانه باریک و محکم هستند. این بطری ها مانند دیگر محصولات پت از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار هستند اما با این حال ضرر و آسیبی به محیط زیست و انسان نخواهند زد.

ظاهر بطری اشانتیون پلی اتیلن بسیار شفاف و دارای طرح های متفاوتی است. با تمام این موارد یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که این بطری را کاربردی کرده است، بازیافت پذیری آن است.

همچنین برای بسته بندی سس های سالاد، کره بادام زمینی، روغن های آشپزی، دهان شویه، شامپو، صابون مایع دست، پاک کننده پنجره، حتی توپ های تنیس نیز محبوب است. نمرات ویژه PET برای ظروف غذای خانگی و سینی های غذای آماده که می توانند در فر یا مایکروویو گرم شوند استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: فروش بطری پت رنگی

ویژگی‌‌های پلی اتیلن چیست؟

پت یا پلی اتیلن ترفتالات برای بسته بندی 70 درصد نوشابه های گازدار، آب میوه ها، نوشیدنی های رقیق شوینده و آب بطری استفاده می شود. این ماده منحصر به فرد بسیار مهم است زیرا بسته بندی محصولات ما می تواند تأثیرات قابل توجهی بر محیط زیست و پایداری اقتصاد ما داشته باشد.

از ویژگی های پلی اتیلن یا پت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا در برابر حرارت

مقاومت در برابر الکل

شکل گیری مناسب و عالی

جذب بسیار کم آب

درجه ذوب 140 تا 120 سانتی گرادژ

و….

قابل بازیافت بودن پت یا پلی اتیلن

در حالی که کاغذ و مقوا خام نسبت به پت زیست تخریب پذیرتر هستند. بسته بندی مواد غذایی ساخته شده با این مواد اغلب با پلاستیک یا آلومینیوم لمینیت می شود و غیرقابل بازیافت است. این بسته بندی به محل دفن زباله ختم می شود. جایی که فضای بیشتری نسبت به همان وزن پلاستیک اشغال می کند و سرعت تخریب آن پایین است.

بیشتر بخوانید: تولید کننده بطری پت

فروش بطری پلی اتیلن

مقوا همچنین نسبت به پلاستیک انرژی  بیشتری تولید می کند و زباله بیشتری تولید می کند و نیاز به قطع درختان دارد. مقوا همچنین وزن بیشتری نسبت به پلاستیک دارد و باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل می شود.

بسته بندی های ساخته شده از مواد غیر پلاستیکی نیز اغلب به جای بازیافت دور انداخته می شوند. شیشه های شکسته خطرناک هستند و حلقه های قوطی های آلومینیومی دور ریخته شده توسط حیات وحش بلعیده می شوند.

این بدان معنی است که در هنگام استفاده از یک رویکرد کل زندگی و مقایسه با شیشه و آلومینیوم، انتخاب بطری پلی اتیلن و بازیافت آن باعث انتشار کمتر گازهای گلخانه ای می شود.

مطلب پیشنهادی: خدمات ماشین فرز cnc چهار محور

بنابراین، پلی اتیلن به چه چیزی بازیافت می شود؟ اگر مقررات دولتی اجازه این نوع بازیافت را ندهد یا کیفیت مواد بازیافتی به اندازه کافی بالا نباشد. می توان آن را به فیبر و سپس به لباس تبدیل کرد. این بدان معناست که شما می‌توانید. در حال حاضر یک بطری بازیافتی بپوشید. زیرا برخی پارچه‌ها می‌توانند تا 100٪ مواد بازیافتی داشته باشند.

نتیجه گیری

تخمین زده می شود که یک خانوار به طور متوسط ​​سالانه حدود 42 پوند بطری اشانتیون پلاستیکی حاوی پلی اتیلن تولید می کند. هنگامی که پت بازیافت می شود. می تواند به روش های متعددی برای کاربردهای مختلف، از جمله استفاده در پارچه هایی مانند تی شرت و لباس زیر استفاده شود.

که می توان از آن به عنوان الیاف در فرش های مبتنی بر پلی استر استفاده کرد. همچنین به عنوان فیبر پرکننده برای مانتوهای زمستانی و کیسه خواب موثر است. در کاربردهای صنعتی، می تواند برای تسمه یا فیلم بسیار موثر باشد. می تواند در ساخت محصولات خودرو از جمله جعبه فیوز و ضربه گیر مفید باشد.

ما نه تنها راه حل های مقرون به صرفه را از طریق تخصص فنی خود ارائه می دهیم. بلکه با درک کامل  نیازهای مشتریان، شراکت محکمی با مشتریان خود ایجاد می کنیم. ما طیف گسترده ای از بطری های پلی اتیلن و بطری اشانتیون پلی اتیلن را ارائه می دهیم. در هر صنعتی که هستید، ما قادر خواهیم بود یک راه حل سفارشی متناسب با نیازهای شما ارائه دهیم.

به مطالعه ادامه دهید: 5 نکته طلایی در قالب سازی پلاستیک

۲ فکر در مورد “ بطری اشانتیون پلی اتیلن

  1. سهیلا احمدی گفت:

    مرسی بابت اطلاعاتتون

  2. داوود رحیمی گفت:

    بسیار ممنونم بابت این مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *