مجله

افزایش قیمت مواد پلیمری

افزایش قیمت مواد پلیمری: سال 99 مانند سال 97 شاهد افزایش بی رویه نرخ دلار بودیم، اما برای صنعتگران و تولیدکنندگانی که همیشه سنگ زیرین جامعه هستند و همیشه مورد هدف ضربات ارگان ها ونهاد های دولتی و غیر دولتی قرار گرفته اند سال 99 با 97 اندکی متفاوت تر بود.

در سالی که گذشت قیمت مواد پلیمری نسبت به سال 97 بسیار نابسامان تر بود ، حدود 2 ماه پس از پایین آمدن نرخ ارز در سال 99 ما همچنان شاهد افزایش قیمت مواد پلیمری در بورس هستیم و اینکه همان افزایش قیمت هم کافی نیست و رقابت بین خریداران برای خرید مواد هم قیمت مواد پلیمری را در بورس بعضا تا شش هزار تومن بالا می برد.

ولی خرید همان مواد هم به نفع تولید کنندگان می باشد، گاهی شرکت ها موادی را که در سهمیه بورسشان نیست و یا توقف تولید دارد را در بازار آزاد تا بیست هزار تومان بالاتر از قیمت بورس خریداری میکنند. موادی مانند پلی استایرن و یا پلی پروپیلن به قیمت باور نکردنی شصت تا هشتاد هزار تومان در هر کیلو رسیدند.

بیشتر بخوانید: قالب سازی پلاستیک

ولی این نابسامانی تنها به دلیل ضعف مدیریت در اداره کشور می باشد، پتروشیمی های دولتی قیمتها را به هر بهانه ای افزایش میدهند و نفس تولید و اقتصاد را با توجیه وقیحانه( قیمت مواد باید با قیمتهای جهانی برابر باشد) می برند.

کمااینکه در اقتصاد آزاد جهانی برابری دستمزد با معاش یا همان دخل و خرج موجبات زندگی ساده و قابل هضم رو برای اکثر مردم مهیا می کند اما در کشور ما که حقوق ها ریالی و مخارج دلاری می باشد فقط امید به حال و آینده از مردم سلب می شود و کارگاه ها و کارخانه ها یک به یک تعطیل و صنعت کشور هر روز رو به زوال میرود.

میثم دارو پلاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *